Felix

1.5K 45 12
                                    

Jag slänger mig gäspandes ner i soffan, och slår på tv'n.
Inget intrresant program gick just nu på tv'n, eftersom klockan bara var 09.00 på morgonen. Så jag byter istället till Nyhets programen.

Jag sitter säkert i över en kvart och ser på när dom pratar om nån tråkig kok lagning, tills dom börjar prata om nån tjej som har blivit svårt misshandlad??
Jag höjer volymen på tv'n och lyssnar consentrerat.

- En tjej mellan 17-20 års åldern igår kväll i Stockholm, har blivit svårt misshandlad. Ett ungt par hade hittat henne efter dom hade varit och festat långt in på natten, dom berättade att hon var helt avsvimmad och svårt skadad av misshandeln.
Hon fördes in till sjukhuset sent inatt och hennes läge är fortfarande ostabillt.
Dom som begik den grova misshandlen, har tyvärr ännu inte hittats.
Vi tänker inte berätta vem som var offret till den grova nisshandlen, men vi beklagar sorgen till offrets familj och vänner.

Efter det lyssnade jag inte nåt mera eftersom dom började prata om hur fel misshandel är.
Jag sträcker mig snabbt efter min mobil som är på ett bord intill soffan. Jag går snabbt in på alla sociala medier, och ser direkt alla rykten om den här tjejen som har blivit misshandlad.

Jag skickar snabbt iväg ett kort sms till min och killarnas gruppchat.

09.45
Felix:
Eyyo guys. Har ni hört ryktet om tjejen som blev misshandlad igår kväll?

09.49
Ogge:
Tjo, nog har jag allt hört ryktet. Det är det ända folk pratar om på alla sociala medier??

09.56
Oscar:
Vet nån vem som blev misshandlad? Tänk om det var en foooer...

09.57
Felix:
Den som skadar våra foooers, får med oss att göra!!!

09.57
Ogge:
Så jävla rätt!

10.00
Oscar:
Varför svarar inte Omar? Brukar han inte vara rätt morgon pigg??

10.05
Ogge:
Sov inte han hos dig Oscar?


10.07
Oscar:
Nej, sov inte han hos dig Felix??


10.10
Felix:
Nej, han sover väl hos Amanda säkert??

10.11
Ogge:
Men jag undrar vem tjejen var som blev misshandlad? Tänk om vi känner henne eller har träffat henne nån gång?

10.13
Oscar:
Jag undara allra mest vem som kan ha hjärta till att skada en tjej så grovt!!


10.17
Omar:
Killar kom till sjukhuset nu!


10.18
Felix:
Omar var fan har du varit? Och vad har hänt?!


10.20
Omar:
Jag sov hos Amanda inatt, och mitt inatten ringde Ebbas pappa henne och berättade att Ebba låg på sjukhuset och hade blivig grovt misshandlad!
Jag vet vad hon har gjort, men vi moste ändå finnas där för henne. Så kom hit nu!!!!


Jag kastad ifrån mig mobilen och springer snabbt in på mitt rum och drar på mig en t-shirt och byxor. Sen kutar jag ut mot hallen och drar på mig ett par skor.
Och springer sen som attans utan på gatan och bort mot moppeden.
Och kör sen snabbt iväg mot sjukhuset.

Även fast allt Ebba har gjort kan jag inte lämna henne nu. Om nåt händer henne vet jag inte vad jag ska göra.
Och jag kan inte fatta vem som vill skada henne så grovt?!

-----------------------------------------------------------

- Åhh Felix, om du bara visste...

Lite extra långt kapitel, nytt kapitel imorgon som vanligt😚😉

See ya!

Ask.Fm// F.SWhere stories live. Discover now