Ebba

1.4K 47 19
                                    

När jag når gatan som vi skulle träffas på, ser jag att det står 4 personer där?!
När jag kommer fram ditt ser jag Linn stå briver 3 uppbygda killar..

"Vad gör dom här??" Frågar jag tveksamt och tittar på dom okända killarna.

"Dom är här för att hjälpa mig" Flinar hon.

Jag tittar undrande på henne och höjer på ögonbrynen.

"Det här är Tony" Säger hon och pekar på en kille som har helt svart hår och ett stort ärr på vänstra kinden.

"Och det där är Lucas" säger hon och pekar på den andra killen med blont rufsigt hår.

"Och han här är Charlie, min pojkvän" ler hon och kysser killen med brunt nästan svart hår.

Jag står som chokad på gatan, är hon otrogen mot Felix?!

"Ja, just det Ebba. Det är en liten hemlis, Felix får inte veta nåt om det" Flinar hon.

"Hur fan kan du!!" Säger jag argt.

"Och du undrar säkert vad dom ska hjälpa mig med" flinar hon.

"Du förstodd väl att du inte skulle slippa undan med att slå mig?"

Säger hon och hennes flin försvinner och förvandlas direkt till en allvarlig min.

Killarna tar några steg närmare mig, och genast börjar jag förstå vad som är påväg att hända.

Den längsta killen som kallades för Tony tog ett hårt grepp om mina båda armar. Jag börjar direkt att sparka och försöker ta mig loss, men han var dubbelt så stor som mig, så det gick inget vidare..

Och innan jag visste ordet av det, kände jag hur en av dem slog till mig hårt i magen. Det kändes som all luft for ur mig, och jag hukade mig direkt.
Och mer slag kom det...

Till sist orkade jag inte stå upp, utan föll ner på marken.
Och dom började mata in med sparkar i magen och ryggen..

Plötsligt avtog alla sparkar och slag, och Linn satt sig ner på huk briver mig.

"Vet du vad det allra värsta är, Ebba?"
Flinar hon.

"Det är att ingen kommer fatta att det var jag, alla kommer bara fortsätta att hata dig. För ingen känner till sanningen förutom du"
Flinar hon.

Hon steg upp från marken, och jag hörde hur stegen började röra sig bort från mig.

När jag just skulle försöka ta mig upp från marken, även fast hur ont det än gjorde.
Så kände jag hur nån sparkade till mig hårt i annsiktet, och hur allt svartnade.

Det sista jag hörde var Linns äckliga skratt....

-----------------------------------------------------------

- Nästa kapitel kommer ikväll redan😨😙

Ask.Fm// F.SWhere stories live. Discover now