Chapter 6.

446 31 0
                                    

Bruce POV

'Bruce!' ik schrok wakker uit mijn gedachte. 'Weet jij waar Tony is?' vroeg Pepper paniekerig. Ik schudde mijn hoofd. 'Wil je me mee helpen zoeken?' smeekte ze. Met tegenzin borg ik mijn wiskunde boeken op en liep met Pepper mee. We zochten de hele school af, we zijn zelf bij de directeur geweest maar geen spoor van Tony. We besloten naar buiten te gaan. Waar we Thor en Loki nog tegenkwamen. Ook zij hadden geen idee waar Tony uithing. We kwamen uit bij de fietsenstalling. 'Die gaan we vandaag niet meer vinden,' zei Loki toen. Toen hoorde we een geluid. Het leek alsof iemand met steentjes aan het gooien was. het kwam vanachter het fiets hok. En inderdaad, daar stond Tony. Agressief gooide hij met steentjes tegen de muur aan. 'Doe eens rustig aan, man,' zei Thor. Toen pas leek hij ons te zien. Hij had tranen in zijn ogen maar veegde ze snel weg. Pepper rende op hem af. 'Wat is er, Tony?' hoorde ik haar bezorgd vragen. 'Niks,' zei Tony kortaf en ging verder met gooien. 'Wat heeft de directeur gezegd?' vroeg Pepper door. 'Mijn ouders...ze zijn...dood,' stotterde hij. Iedereen schrok. Zelf Thor...Zelfs Loki. 'Wat is er gebeurt? ' vroeg Pepper meelevend. 'Auto-ongeluk,' antwoordde Tony kortaf. 'Het spijt me zo voor je Tony,' zei ze en gaf Tony een stevige knuffel. Zo bleven ze erg lang staan. 'Sorry Tony,' zei ik nu ook. Tony haalde zijn schouders op. Hij liet Pepper los. 'Ik ga naar huis. Zeg maar tegen Coulson dat is me niet lekker voel,' zei Tony en liep weg. Ik zag hem zijn fiets pakken en langzaam wegfietsen. 'Zo zielig...' zei Pepper. Ik knikte afwezig. Daarna hadden we les van meneer Coulson. Maar niemand van ons vier was er echt bij. Dat was ons laatste uur. Ik fietste in mijn eentje naar huis. Ik begroette mijn ouders en plofte op de bank. 'Hoe was je dag?' Vroeg mijn vader. 'Tony's ouders hebben een auto-ongeluk gehad. Ze zijn dood,' zei ik slikkend. Mijn ouders gaapte me ongelovig aan. Maar daarna volgde genoeg bewijs. Ik keek bij mij vader is de krant en min ogen vielen op de voorpagina.
Maria en Howard Stark gestorven in auto-ongeluk. Stond er. Het was vandaag vrijdag. Nog nooit was ik zo blij met week-end. Het was een erg drukke en vermoeiende week.
Ik ging extra vroeg naar bed vandaag. Ik maakte me om de een of andere reden zorgen over Natasha. Zij en Clint waren vandaag niet op school en het zat me niet lekker. Ze zijn waarschijnlijk gewoon allebei ziek, Bruce. Maak je niet druk, sprak ik mezelf toe. Waarom maakte k me überhaupt zorgen over haar. Ik werd toch niet verliefd op haar? Daar had ik helemaal geen tijd voor. De ene heft van me zei dat het onzin was. De andere juist het tegenovergestelde. Dat ik aan de verliefdheid moest toegeven.
Ik zette mijn gedachte opzij. Even later vielen mijn ogen dicht.

S.H.I.E.L.D. High SchoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu