Chapter 11.

364 27 2
                                    

STEVE POV

'Tony! Tony! Verdomme, Tony!' riep ik. We fietsten naar school en Tony had zijn oortjes in en luisterde niet. Ik stak mijn hand uit en trok een takje van een boom. Ik richtte en gooide het naar Tony's hoofd. 'Wat?' riep hij boos en deed zijn oortjes uit 'Ehh...heb je de krant al gelezen?' Vroeg ik. 'Waarom zou ik de krant moeten lezen?' vroeg ik geïrriteerd.

'Misschien omdat er nieuws over je ouders in staat,' zei ik voorzichtig. 'Mijn ouders zijn dood. Er valt niks nieuws meer over te vertellen,' zei hij kortaf en deed zijn oortjes weer in. Hij wist blijkbaar nog niet dat de politie dacht, dat het helemaal ongeluk was.
Diezelfde dag ging het weer fout met Tony.
Sinds zijn ouders ongeluk ergerde hij zich aan alles.
Hij flipte erg snel uit en vandaag raakte hij in een gevecht betrokken. Ik wist niet precies wat er gebeurt was, maar het was best heftig. Hij had een jongen uit een lagere klas een bloedneus geslagen.
Hij haalde erg slechte punten en was erg stil.
Kortom, de Tony die ik kende leek niet meer te bestaan. 'Steve!' Ik schrok ik mn gedachten op ik zag Peggy Carter voor me staan. Het meisje waar ik al jaren verliefd op was. 'Hey. Ik zat te denken, misschien kunnen we samen werken aan dat biologie project,' zei ze. Mijn ogen werden groot. 'Echt?! Wil je dat doen m-met mij?' zei ik ongelovig.
'Is dat zo vreemd?' Vroeg z e onzeker. Ik herpakte mezelf snel.
'Nee! Nee, natuurlijk niet. Ik werk graag met je samen,' zei I snel.
'Oké! ' en ze liep weg.
Mijn hart maakte een sprongetje. Ik wist dat het niets romantisch was, maar ik ging wel met haar samen werken. Wat ik echt geweldig vond. Ik wad ook zo dom Hoe ik reageerde?! Had ik maar Tony's charme.
Morgen moesten er een marathon gaan rennen. Daar had ik dus helemaal geen zin in. Je moest zoveel mogelijk rondjes rennen voor geld. Vorig jaar had ik maar 3 rondjes gerend samen met Bruce. Hopelijk dit jaar iets meer. Ik moet natuurlijk iets doen om Peggy voor me te winnen!
Die volgende ochtend kleede ik me sportief en fietste naar school. Tegenop ziende naar het rennen.

S.H.I.E.L.D. High SchoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu