Chapter 25.

290 19 0
                                    

Bruce POV

We zijn nu twee maanden verder. Bucky was gevonden door de politie en zat in de gevangenis. Steve bezocht hem regelmatig en de spanning tussen hem dn Tony was nog nooit zo erg geweest. Ik hield me erbuiten. Net als Thor en Loki. Maar sommige van ons leken echt een kant gekozen te hebben. Onze groep leek een beetje uit elkaar te vallen. Maar er was een evenement geplant, waarbij iedereen weer samen zou zijn. Het gemaskerde bal. Vorig jaar ben ik niet gegaan omdat i geen date had. En als je geen date hebt, dan wordt je uitgelachen. Dus dit jaar zag ik mijn kans en probeerde Natasha te vragen. In de pauze stond ze alleen bij het frisdrankautomaat. 'Hey Nat,' begon ik. 'O Hey Bruce,' zei ze en pakte het flesje cola light. 'Kijk ik zat te denken....misschien...als je wilt....wil je met mij naar het bal?' vroeg ik voorzichtig. 'Ehh...ja is goed,' zei ze tot mijn grote opluchting. 'Ik kan alleen niet beloven dat ik goed kan dansen,' lachte ze. Ik grinnikte. 'Dan hebben we dat gemeen,' zei ik.

Thor POV

Het gemaskerde bal. Ik was al drie keer gevraagd en had steeds nee gezegd. Ik had mijn zinnen al op iemand anders gezet. Jane Foster. Ik ging met mijn handen door mijn haar en liep op haar of. 'Hoe is het Jane?' vroeg ik haar. Ze stond met een groepje vriendinnen en ze keken me zonder iets te zeggen aan. 'Ehh...kan ik even met je praten?' vroeg ik. We liep naar een hoekje waar niemand was. 'Zou je misschien met mij naar het bal willen?' vroeg ik. Ze keek me met grote ogen aan. Toen grinnikte ze. 'Mij goed,' zei ze. 'Oké, top,' zei ik en ze terug naar het groepje en ze keken me giegelend aan.

Steve POV

Ik ademde nog een keer diep in en uit. 'Steve?' Vroeg Peggy. 'OW ja sorry. Wat?' vroeg ik. We waren bij mij thuis aan ons biologieproject aan het werken. Maar ik wilde haar vragen voor je het bal. Maar ik durfde niet. 'Of deze pagina zo goed is?' vroeg ze een tikkeltje geeriteerd. 'Ja ja, super,' zei ik snel. 'Peggy...' begon ik ze keek me zonder iets te zeggen aan. 'Wil...j-je met m-mij naar het gemaskerde b-bal..' stotterde ik. 'Ja prima,' zei ze simpel. Ik keek haar met grote ogen aan. Was dat nou zo moeilijk Steve?

Tony POV

'Dat ging weer lekker,' zei ik terwijl we Peppers kamer binnen liepen. Haar vader had me weer even duidelijk gemaakt dat ik een slechte jongen was, dat ik Pepper niet verdiende en dat ze ne niet vertrouwde. 'Ach, laat ze toch,' zei ze en ging op bed zitten. Ik ging naast haar zitten en zoende haar. Het was dankzij haar dat ik snel uit de gevangenis kwam. Haar moeder was advocaat en had met tegen zin meegewerkt. Ik duwde haar op haar rug en ging op haar liggen. Ik zoende haar stevig op de mond. 'Wil je trouwens met mij naar het bal?' vroeg ik tussen en zoenen door. 'Reken maar,' giechelde ze. Toen ging de deur open. Geschrokken gingen we recht zitten en het kleine zusje van Pepper, Alicia stond lachend voor de deur. 'Baaahhhh!' riep ze lachend en rende weg.

Clint POV

'Clint, dit duurt nu echt te lang. Je moet iemand vragen,' zei Natasha. Het feest was over een week en had nog niemand. 'Ja, jij moest zo nodig met Bruce gaan,' zei ik zeurend. Normaal gingen we gewoon samen als vrienden. 'Het eerst volgende meisje dat binnenkomt, vraag je,' zei ze. Met hangend hoofd keek ik naar de deur. Toen ging deze open. Wanda Maximoff kwam binnen. Ze was een jaar jongen als ons en werd een beetje als een freak gezien. Natasha grinnikte. 'Ga dan,' zei ze en duwde me. Ik liep op Wanda af. 'Hoi Wanda, wil je met mij naar net bal?' Vroeg ik meteen. Ze haalde haar schouders op. 'Oké,' zei ze. 'Super,' zei ik en liep terug naar Natasha. 'Ik haat jou,' zei ik. 'Weet ik.'

Loki POV

'Broertje, als je niemand hebt wordt ik uitgelachen door de hele school,' zei Thor tegen me. Ik had niemand voor het bal en hoefde ook niemand. Dat maakt mij toch niet uit. Ik blijf lekker thuis en ga een horrorfilm kijken,' zei ik. 'Ik ga Eem date voor jou zoeken,' zei hij toen. Ik ging rechtop zitten. 'Nee, nee, nee, nee nee....Thor, ik meenhet, niet doen!' Riep ik erwijl Thor de aula uit liep. Zuchtend keek ik naar de klok. Vijf minuten later kwam Thor al terug. 'Heb je het opgegeven?' vroeg ik hoopvol. 'Jij, mijn broertje, gaat naar dat bal,' lachte hij en sloeg me op mijn schouder. Ik haatte het als hij dat deed. En ik haattte het als hij me broertje noemde. Én ik haatte het als hij iets deed wat ik niet wilde. 'Jij gaat naar het bal met...Sif,' riep hij. O help. Ik wil niet naar dat stomme bal.

S.H.I.E.L.D. High SchoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu