Bölüm 15: Merkür

6.6K 514 19
                                    

Bugün yeni bölümü geç yazdım. Kusuruma bakmayın.  Keyifli okumalar. :)

____________

 "Takımyıldız, gökyüzünün bölündüğü 44 güney yarıkürede 44 kuzey yarıkürede olmak üzere toplam 88 alandan her birine verilen isimdir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Takımyıldız, gökyüzünün bölündüğü 44 güney yarıkürede 44 kuzey yarıkürede olmak üzere toplam 88 alandan her birine verilen isimdir. Bazı ünlü takımyıldızlar, çeşitli nesnelere benzetilen parlak yıldız düzenlerine sahiptir. Örnek olarak, bir avcı figürünü çağrıştıran Avcı Takımyıldızı ve aslan figürü çağrıştıran Aslan Takımyıldızı verilebilir."

Ecmel, her sinirlendiğinde olduğu gibi, düzensizleşene nefesi alışverişini düzene sokmaya çalışıyordu. Çalışma masasında oturmuş Astronomi ve Uzay Bilimleri dersi kitabının içine gömülmüştü.

"Of!" Genç kız bakışlarını hemen yukarıda yatağına oturarak ders çalışan Akça'ya dikti. Açı nedeni ile onu çok net göremiyordu ama sessiz sedasız kendi gibi kitaba gömüldüğünü biliyordu. Aynı diğer öğrenciler gibi. Ne de olsa yarın dönemin ilk sınavları başlıyordu.

Ecmel bu sefer daha yüksek sesle ofladı. Akça tepki vermeyince kitabı sertçe kapatıp odanın bir köşesine fırlatarak tepkisinin boyutunu arttırdı.

"Öfkeni kitaptan çıkartma!" dedi Akça.

"Senden mi çıkartayım?"

"Ne münasebet?"

"Ya başımı yaktın Akça! Bu dersi seçecek ne vardı? Yemin ederim Türk Resim Heykel Sanatını tercih ederdim."

Ecmel görmese de Akça suratını büzüştürdü. "Iyyy. Çok sıkıcı. Bu daha eğlenceli ve gizemli. Arkeoloji okumak istemiyor muydun?"

"Ne alakası var?"

"Olmaz olur mu? Sonuçta eski uygarlıkları keşfetmek ve tanımak istiyorsun. Antik dönemde astronomi çok değer verilen bir daldı. Azcık ucundan da olsa öğrenmen ve anlaman lazım ki onları da anlayasın. Hatta yüksek lisans olarak dil bilimini tavsiye ederim. O da gerekli."

Ecmel sessizce kalkıp yerdeki kitabını alıp çalışma masasına geri oturdu. Nefret ediyordu ama kabul etmeliydi ki Akça haklıydı. Madem bir işe soyulmuştu bunu doğru düzgün yapması şarttı. Yine de kafası zor alıyordu. Belki bir iki sene sonra bu kadar zorlanmazdı. Hep öyle olmuştu ki! Bugün zor gelen nice ders ve konular birkaç sene sonra çerez gibi geliyordu. Zeka gelişimini işte tam da bu zamanlarda fark ediyordu.

Akça kitabı bırakıp, Melodi'nin verdiği haritayı açtı ve duvarına astı. Başını hafifçe aşağı çevirip, "Bakmak ister misin? Melodi verdi." dedi.

"Nedir o?"

"Gezegenler ve takım yıldızları."

"Sınavda takım yıldızları ve gezegenler ile ilgili soru çıkar mı ki?"

"Ben sorardım. Gel bak."

Ecmel kitabı bırakıp hızla yukarı kata çıktı. Akça'nın astığı koca harita oldukça ayrıntılıydı. Dünya ve Güneş dahil tüm gezegen ve yıldızlar farklı renklerde belirtilmiş; takım yıldızları ise ayrı bir köşeye eklenmişti.

Hayalet Lise [Hayalet Serisi #1] (Kitap Oldu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin