- Ut och shoppa?, sa jag tveksamt.
- Ja!, för att få oss på andra tankar!, sa Alice uppmuntrade. Jag funderade en stund.
- Jag måste ändå kolla efter ett par mörkblåa jeans på gina, sa jag och log lite.
- Ja!, exakt!, packa väskan och gör i ordning dig så åker vi!, sa Alice ännu gladare. Jag log åt henne.
Efter några minuter när jag hade hämtat min plånbok med några hundralappar i och sedan gick jag in på mitt rum och sminkade mig lite lätt.
- Kommer du?, ropade Alice ur köket. Jag tog min mobil och stoppade i fickan i jeans shortsen och gick till Alice som satt och grejade med sin mobil.
- Ska vi åka då?, sa jag till Alice och tog min plånbok i handen. Jag log roat mot Alice som log tillbaks.
- Vi åker buss va?, sa Alice till sist.
- Ja, jag tro..
- Bra, för jag orkar inte cykla, avbröt Alice och log oskyldigt. Jag skrattade.
Vi gick sedan till busstationen där vi fick vänta i ca 10 minuter. Medans vi väntade pratade vi lite om konserten igår.
- Tänk dig ändå, sa Alice.
- Vad?, sa jag roat.
- Undra vad One Direction gör exakt just nu, jag menar de är ju typ alltid i London, de bor ju i London men undra vad de gör nu, de kanske äter eller
sover, sa Alice drömmande. Jag tittade lustigt på Alice men ändå roat.
- Ibland undrar jag vad som pågår i ditt huvud, sa jag roat. Mer hann vi inte förrän bussen kom.
(Louis Perspektiv)
Efter jag hade duschat och borstat tänderna gick jag till Harry's sovrum. Skulle inte förvåna mig om han sov, tänkte jag för mig själv.
När jag kom in till Harry sov han i sängen. Det var droppen, tänkte jag hemlighetsfullt. Jag gick till köket och tog ett stort glas och fyllde det med
vatten och smög in till Harry. Jag tog ett djupt andetag. ''Förlåt Harry men för ditt eget bästa'', viskade jag. Sedan tömde jag vattnet över hans ansikte.
Han vaknade med ett ryck och skrek ''Va faan Louis!!!'' jag släppte glaset i sängen och sprang ut, ut ur huset, till Liams dörr och knackade och bankade som en galning.
(Liam's Perspektiv)
Jag hade precis druckit ut de sista joucen i mitt glas när jag hörde hur någon bankade på min dörr. Jag gick undrade till dörren och öppnade. Och såg Louis.
Vilket överraskning, tänkte jag roat.
- Louis hjälp!, Harry kommer döda mig!, sa Louis och sprang in till mitt vardagsrum. Jag tittade undrade mitt ut i ingenting. Plötsligt såg jag Harry
sprang in till mitt vardagsrum utan att säga något.
- Är det någon mer som ska in?, ropade jag så att det ekade.
- Vi!, hörde jag Niall och Zayn ropade. Jag skrattade. ''Skynda er!, ropade jag''.
De sprang in och gick in till vardagsrummet där de hörde någon skrika som en tjej. Jag stängde dörren snabbt och sprang in i vardagsrummet där jag såg att Harry
hade attackerat Louis och Louis låg ner, nedtryckt i soffan. Zayn och Niall försökte att ta bort Harry och jag försökte dra bort Louis. Efter mycket ansträngande
lyckades vi.
- vad pågår?, sa Zayn.
- huhu, Ajj!, sa Louis nedstämt.
- Han försöker döda mig, det är de som pågår!, ropade Louis.
- Jag sov och då kom Louis med att glas vatten och hällde det över mig!, utbrast Harry ilsket.
Niall skrattade till lågt.
- För att vi skulle till stan och shoppa, det gör vi ju alltid dagen efter vi har haft en konsert, sa Louis.
- Vi gör i ordning oss sedan möts utanför Zayn's hus om 1 timma ok?, sa jag och tittade på Harry som hade lugnat ner sig en aning.
Harry nickade och började gå mot utgången. Louis gick efter och viskade ''tack'' och log.
Zayn bara himlade med ögonen lite roat. När Harry och Louis hade gått kastade sig Niall på mig med frågor.
- Så Liam... Tyckte du tjejerna var snygga igår?, sa Niall intressant.
- Asså, jag älskar ju alla mina fans.., varför frågar ni ens det är!?, gå och gör i ordning er!, sa jag och puttade på dem och skrattade.
- Ok, ok, dady Directioner, sa Zayn och skrattade. Jag suckade roat och gick in i duschen.
(Zayn's Perspektiv)
Efter ca 1 timme stod vi alla utanför mitt hus redo att åka till stan.
- Louis du kör, du är vår chaufför, skämtade Liam.
- Visst, sa Louis och log.
Vi satte oss i Louis stora bil, intryckta, redo att shoppa.
- Spänn fast era säkerhetsbälten, sa Louis och startade bilen.
- Visst, visst, muttrade Harry.
(Emily's Perspektiv)
När vi hade kommit fram till stan gick vi raka vägen till Gina Tricot först till jeans-avdelningen.
Jag och Alice letade desperat för några snygga och bekväma mörkblåa jeans jag skulle prova.
- Testa dem här!, sa Alice och tog fram ett par mörkblåa jeans.
- Bra, sa jag bara och tog dem och gick in i provrummet med Alice i släptåg. Vi gick in i ett provrum är jag testade jeansen. Jag tittade mig själv i spegel
och ''posade'' lite. Sedan gjorde jag tummen upp.
- Såld!, sa jag och sedan skrattade jag. Alice nickade gillande.
Efter vi hade varit bokstavligen hela dagen på stan och köpt kläder, fikat kollade Alice på klockan.
- Den är halv 10, sa Alice.
- Jag är hungrig, sa jag. Alice nickade.
- Vi går till McDonald's sa Alice och med raska steg gick vi dit, som tur var McDonald's öppet hela tiden nu, när vi gick in var det tomt, bara vi.
Alice log gillande och gick till kassan.
(Niall's Perspektiv)
- Killar, jag börjar bli hungrig, gnällde jag.
- Sant, sa Liam instämmande.
- Vi tar Nando's, sa jag upplysande. Killarna stönade.
- Vi åt ju Nando's i 5 dagar i sträck, sa Louis. Niall mumlade.
- Kan vi inte ta McDonald's?, sa Harry som föreslog.
- Ja, det var typ 2 månader sen!, utbrast Zayn!. Louis log.
- Ok, sa Niall och log lite. Och då bestämde vi. Vi gick till McDonald's och när vi kom in satt det bara 2 tjejer som såg ut att vara i vår ålder, sedan var det tomt.
- Ska vi gå till kassan kanske?, sa Louis.
(Emily´s Perspektiv)
Vi hörde hur dörrarna öppnades och några killröster. Jag tittade mot dörren och jag stelnade till och kom i chock. Jag puttade på Alice som åt sitt strips.
Hon tittade också mot dörren och sedan när hon tittade mot mig hade hon ögon stora som 5-kronor.
- Det är One Direction!, viskade Alice lite högt.
- Jag sa ju att det skulle ordna sig, viskade Alice igen.
Jag kunde inget annat än att kolla på Liam.