(Emily's Perspektiv)
Jag öppnade dörren och såg Liam. Jag riktigt kände hur jag fick fjärilar i magen och hur jag blir röd i ansiktet och hur jag rodnade. Liam såg riktigt stilig ut.
(Liam's Perspektiv)
Dörren öppnades och jag såg Emily. Min mun log utav sig själv och jag fick fjärilar i magen. Emily rodnade, hon var så söt och hon såg fantastiskt ut,
- Hej, började hon tyst.
- Hej, hann jag i tid?, frågade jag och flinade lite. Hon skrattade till och log emot mig eller snarare rodnade.
Hon var så söt när hon rodnade.
- Jadå, ingen fara, skrattade hon
- Dem här är till dig, sa jag och sträckte fram blombuketten samtidigt som jag rodnade (Blombucketten hade rosa, mörk rosa, vita rosor i sig) Hon häpnade till och det brast till ett stort leende.
- Aww, tack så mycket, vad gulligt, sa hon och kollade på blommorna.
- Tack så mycket, sa hon och tittade på mig.
- Varsågod, sa jag och flinade ännu bredare.
(Emily's Perspektiv)
- Jag ska bara sätta dem här i en vas, sa jag och gick in till köket där Alice var, jag gav blommorna till henne och hon gjorde tummen upp emot mig. Jag gav henne ett snabbt leende innan jag gick till Liam. Han log det leendet jag älskade jag jag rodnade hela tiden. Jag ställde mig framför han och plötsligt blev det pinsam tystnad.
- Vill du åka?, frågade han till slut. Jag nickade.
- Ja, sa jag och tog snabbt min bruna skinnjacka och la mobilen och plånboken i fickan.
Jag följde efter Liam som gick till hans bil. Han höll uppe dörren för mig till framsättet. Såklart rodnade jag.
- Tackar, sa jag och satte mig i sätet. Liam stängde dörren för mig och gick runt bilen och satte sig bredvid mig och
startade bilen. Jag tittade runt i bilen och jag var nevös. För nervös. Mycket nervös. Jag sneglade emot Liam.
Undra om han var lika nervös som mig. Jag var tvungen att säga något. Nu!.
- Hur var intervjun idag?, frågade jag nervöst. Jag hörde hur jag darrade på rösten.
- Haha, den var faktiskt riktigt rolig, Louis övertalade hon som intervjuade att Louis skulle rita mustasch på henne med en tusch penna, skrattade Liam lågt. Typiskt Louis, tänkte jag för mig själv och skrattade till lite.
- Ni är galna på ett roligt sätt, sa jag och Liam flinade. Jag hade inte tänk på det men vi var redan framme.
Liam stängde av bilen samt drog ut nyckeln och gick runt för att öppna min dörr åt mig. Liam var gullig, en gentleman. Vi gick in till restaurangen där det var riktigt mysigt. Det var röda väggar med mörkt trägolv och moderna lampor och
hela restaurangen var modern, bra val Liam, tänkte jag och log lite, bara lite.
Liam både öppnade dörren åt mig och drog ut stolen åt mig, jag kunde ingen annat än tacka och rodna. När vi väl hade satt oss och tittade på menyn såg jag att de hade ris med kycklingklubbor och bearnaisesås. Min favorit, så jag tog det. Liam tog stekt potatis och något kött med stekta grönsaker och såklart, bearnaisesås.
(Liam's Perspektiv)
När vi väl hade beställt och kyparen tog våra menyer blev det pinsam tystnad igen.