När jag vaknade och tänkte på igår dagen kurrade det i magen på mig. Det kurrade i magen på mig för jag var hungrig. Jag vände mig försiktigt om och såg Liam, jag flinade. Jag studerade Liam's ansikte. Jag försökte gå ur sängen och kolla om de andra hade vaknat då jag kände en hand som grepp tag om min handled. Jag skrek till lite och vände mig om och fick syn på Liam som hade öppnat sina bruna ögon.
- Tänkte du lämna mig?, frågade Liam sårat.
- Nej, jag tänker aldrig lämna dig, du är fast med mig för evigt, sa jag och lutade mig närmare honom. Våra läppar var bara några centimeter ifrån varandra.
- Det blir perfekt, sa Liam och lutade sig fram och kysste mig. Vi avbröts av att några bokstavligen bankade på dörren. Jag tittade skrämt på Liam.
- Nu kommer Niall och Harry med sin stridsvagn, skrattade jag. Liam kunde inte heller hålla sig för skratt. Jag gick fram till dörren.
- Lösenord, ropade jag och det blev tyst på andra sidan dörren.
- Det är frukost, hörde jag Zayn's röst på andra sidan. Liam hade ställt sig bakom mig.
- Fel lösenord, sa jag.
- Nej, men det är frukost nu, sa Zayn.
- Jaha, vänta, 2 min, sa jag och vände mig om där Liam stod och han log emot mig.
- Jag svarade aldrig på din fråga igår, sa jag. Liam såg frågade på mig men hajade sedan till.
- Nä, sa Liam.
- Jag vill jättegärna bli din flickvän!, utbrast jag och kramade honom, jag kände hur Liam besvarade kramen.
- Ok, älskling, vad är det du första du vill göra nu när du är min flickvän?, frågade Liam.
- Kanske så här, sa jag och kysste honom ömt. Han besvarade kyssen och sedan var jag tvungen att avbryta.
- Jag måste duscha, sa jag och tittade på Liam.
- Jag med, du har inget emot sällskap?, frågade Liam. Jag skakade på huvudet och Liam lyfte lätt upp mig och bärde mig ut mig ur mitt rum och till badrummet.
(Zayn's Perspektiv)
Jag satte mig ner på stolen och tittade på medans Harry och Niall lagade mat. Louis och Alice tittade på tv.
- Inte ofta ni lagar mat, sa jag.
- Nä, vi vet men vi kände oss extra matglada idag, sa Niall och log stolt.
- Matglada?, nytt ord?, skrattade jag. Niall bara ryckte på axlarna och log fortfarande stolt innan han vände sig om till köksbänken.
- Vad ska vi göra idag då?, ropade jag så att Louis och Alice skulle höra.
- Jag fick ett sms från Simon förut och vi skulle åka till studion kl 11, sa Harry. Jag kollade på köksklockan och såg att den var kvart i 9.
- Och det säger du nu?, fråga Niall. Harry nickade generat.
- Vart är Emily och Liam nu då?, frågade Alice som hade kommit in i köket.
- Jag sa att det var frukost för ca 2 min sedan och de sa 2 min, sa jag.
(Emily's Perspektiv)
När vi hade stigit ut i duschen men handdukarna omringade runt oss och Liam gick in på mitt rum och rullade upp persiennerna och tittade ut. Jag gick efter honom.
- Gud var ljust och fint det blev nu, sa jag och gick in i min garderob.
- Ja, sa Liam och såg lite chockad ut.