(Alice's Perspektiv)
- Var är Emily, frågade jag efter ha haft ett skrattanfall med Louis.
- Hon gick upp på sitt rum för att byta om men det var ju ett tag sedan, sa Liam oroande.
- Gå upp till henne och fråga hur hon mår, romantiskt!, skämtade Niall. Harry och Louis skrattade med lågt. Zayn log lite.
- Vi känner ju knappt varandra, mumlade Liam.
- Jag går upp, sa jag och sprang uppför trappan och smög till Emily's dörr. Jag la örat mot dörren och hörde ingenting.
Jag knackade lite lätt och gick in utan bekräftelse.
När jag gick in satt Emily på sin säng och var alledes röd runt ögonen som om hon hade gråtit.
- Emily, vad är det?, frågade jag och ställde mig framför henne.
- Jag är glad, mumlade hon. Jag tittade frågande på henne.
- Du vet ju att jag gillar Liam och nu harjag honom i mitt hus och hela One Direction i mitt hus, det känns
overkligt, sa hon och log. Jag satte mig bredvid henne och skrattade till lågt. Sedan kramade jag henne.
- När kommer dina föräldrar hem?, frågade jag. Sedan tittade jag på henne. Hon var tyst en stund.
- Om en vecka och 1 dag, svarade hon lågt.
- Ska vi gå ner dit och njuta medans vi kan?, frågade jag. Hon log emot mig och gick emot dörren.
- Vänta!, sa jag till henne. Hon vände sig runt och tittade på mig.
- Skulle inte du byta om?, sa jag som påminnelse. Hon hajade till.
- Just det, sa hon och gick till sin garderob. Efter några minuter hade hon bytt om till mjukisbyxor och en helgrå t-shirt.
- Ska bara sätta upp en tofs, gå du i förväg, sa hon och log.
- Ok, sa jag och gick ner till killarna. De tittade nyfiket på mig.
- Så?, frågade Harry. Jag skakade på huvudet.
- Tjejsnack, sa jag och log lyckligt.
- Meh!, sa Niall på skoj.
Plötsligt hörde vi knackade i trappan och alla vände blicken såklart mot trappan där Emily kom. Hennes rödkantade ögon
hade försvunnit eller om hon hade på sig smink. Jag log emot henne och blinkade, som i filmer. Hon skrattade.
(Liam's Perspektiv)
Jag tittade på Emily som log emot mig. Jag log tillbaks såklart.
- Ska vi ha filmmarathon eller?, skrek Louis ut.
- JAAAAA!!!, skrek Niall.
- Ska bara hämta kassen med filmerna, sa Emily och försvann in i köket. Jag följde efter.
Zayn busvisslade och jag hörde hur Louis ''grrr'':ade. Jag suckade roat och kom in till Emily. Hon stod rygg emot mig
och jag harklade mig. Hon tittade bak och fick syn på mig.
- Tja, sa hon och skrattade.
- Hej, sa jag. Åh!, kom igen Liam!, säg något!, tänkte jag.
- Kan jag få låna ett glas vatten?, frågade jag. Dumma dig Liam, tänkte jag.
- Visst, bara om du lämnar tillbaks det, sa hon och skrattade. Jag tyckte om hennes skratt, var jag kär?, tänkte
jag desperat för mig själv.
Hon tog ett glas och hällde i vatten och gav glaset till mig.
- Eller vänta!, sa hon. Jag tittade på henne.
- Vill du ha läsk istället?, jag har chips, ostbågar, lösgodis och läsk i massor, sa hon och log.
- Ok, sa jag tacksamt, jag satte riktning emot diskbänken för att ställa ner glaset då jag krockade med Emily så
lite av vattnet kom på hennes tröja. Hon tittade på fläcken med vatten och sedan på mig och log. Jag log oskyldigt på henne.
Sedan skrattade hon igen.
- Typiskt filmer!, sa hon och log.
- Förlåt, sa jag och tittade på henne.
- det gör inget, här jag kan ta glaset, vill du hämta läsken ur kylen?, frågade hon. Jag nickade.
Hon torkade fläcken med lite papper och hällde ut vattnet.
- Var ska jag ställa läsken?, frågade jag.
- Vi kan bära ut det på bordet. Hon tog chipspåsen och ostbågs påsen.
- Jag kan inte bära mer!, sa hon och skrattade lite.
- Vänta, jag ska se om jag kan, sa jag och flyttade de 2 drickorna till ena armen och tog lösgodispåsen i andra handen.
- Jag lyckades!, sa jag och log.
- Yeey!, nu, mot tv-bordet, sa hon och gick, Jag gick tätt i häl efter henne och log lite. Bara Lite. Typ.
(Emily's Perspektiv)
- Här kommer vi med snackset och godiset!, ropade jag och ställde ner chipspåsarna och gjorde plats för att Liam skulle ställa ner drickorna.
- Jag kan ta godiset om du vill, sa jag och log lite. Jag tog godispåsen och Liam släppte och tog ena drickan i ena handen och ställde ner.
- Meh!, sa Liam på skoj.
- Jag sa ju att jag skulle ta godiset, sa jag och log lömskt. Liam såg lite ledsen ut.
- Förlåt Liam, här du får en...en.., sa jag och tittade runt i godispåsen.
- Ge honom lakris!, han hatar lakris!, skrek Zayn glädjefullt.
- Du får en suring!, en sur flaska!, sa jag och kastade den mot Liam. Jag iakttog godisen när den flög igenom luften tills Liam fångade
den perfekt. Jag log lite drömmande
- Emily!, skrek Harry och viftade handen framför mina ögon. Han och Niall skrattade. Jag vaknade till i min lilla ''dagdröm''
- Vad?, sa jag och tittade på Harry och Niall som satt framför och bara log fånigt emot mig.
- Det såg ut som om du hade sett en enhörning eller något annat övernaturligt, sa Harry och skrattade.
- Det här var du, sa Niall och härmade min ''drömande'' min. Det pinsamma var att ALLA kollade på oss. Louis, Alice, Zayn. Och Liam.
- Jo eller hur, mumlade jag och puttade undan dem och reste mig upp och gick emot köket.
(Niall's Persektiv)
- Blev hon sur?, frågade jag försiktigt. Harry tittade emot köket där man hörde skrammel.
- Vet inte, mumlade Harry.
- Hon kommer snart glömma det och bli glad, jag lovar, sa Alice och blinkade med ena ögat. Jag log och nickade.
- Ok, sa Harry lite försiktig.