Jag tittade bort mot trappan och sedan gick ut ur soffan nerför trappan. Jag hörde hur Louis säga: ''Vi kanske ska stänga ner twitcamen''. När jag gick nerför trappan såg jag mamma och min lillebror Lucas. Mamma log och Lucas höll på sig ta av sig jackan.
- Men vad gör ni hemma?, nu skulle ju inte vara hemma förrän i övermorgon, sa jag lite undrande. Mamma drog ett djupt andetag och la bort en hårslinga bakom örat.
- Jo, men Annica's mamma hade ramlat och slagit i ryggen rejält så hon hade hamnat på Skövde's sjukhus så Annica åkte dit och vi kände att vi inte ville vara i vägen så vi åkte hem, sa mamma. Mammas bästa kompis Annica, Annica's mamma hade åkt in på sjukhus, jag var faktiskt lite chockad, jag hade träffat Annica's mamma en gång och hon verkade så...pigg.
- Okej, var är pappa?, frågade jag och Lucas gick in i vardagsrummet.
- Han är bara och packar ur bilen, berätta!, hur har det gått?, och konserten!, hur var den?, utbrast mamma och nästan sprang till mig.
- Jo, det har gått bra, det var asbra, sa jag och log stort.
- Jag måste berätta en sak, eller några saker, ganska invecklade, sa jag. Jag tittade upp och såg att killarna och Alice hade sina huvuden genom räcket till trappan och tjuvtittade. När de såg mig gömde de sig. Mamma tittade intressant på mig.
- Kan vi gå upp?, frågade jag. Mamma såg lite fundersam ut men gick med på det.
När vi kom upp såg mamma chockad ut.
- Är detta One Direction?, frågade hon.
- Ja, sa jag. och satte mig i soffan. Mamma drog fram fåtöljen.
- Nu får du förklara, sa mamma ännu mer intressantare. Jag svalde.
- Dagen efter konserten så var jag och Alice på stan hela dagen och sedan på kvällen när vi var färdiga så gick vi till McDonalds, sa jag. Mamma nickade långsamt.
- Då kom One Direction och sedan kom de till oss och frågade om vi var fans och så och sedan satte de hos oss och vi pratade lite och sedan kom jag ju på att jag var själv hemma så vi kom hit och tittade på filmerna som pappa hade hyrt och sedan har de sovit över och, sa jag. Mamma började le lite nu. Killarna och Alice bara tittade roat på mig och min mamma.
- Jag och Liam har dejtat och nu är vi liksom tillsammans, sa jag och tittade på Liam som satt bredvid mig. Han hade sin hand på min rygg.
- Okej, sa mamma och reste sig upp.
- Är du arg?, frågade jag försiktigt. Mamma tittade på mig.
- Nej, Nej, jag är bara...glad, att du har One Direction hemma hos dig, som du har drömt om och allt har gått väldigt fort och ja, sa mamma och log som bredast nu.
- Okej, är det okej?, frågade jag. Mamma nickade ivrigt.
- Bra och idag så åkte killarna till studion och jag och Alice följde med och vi träffade Simon Cowell, tänk dig Simon Cowell!, sa jag och log ivrigt. Mammas leende försvann fort som blixten.
- Var Simon där?, sa hon. Vi alla nickade.
- Ok, men gå inte dit igen, sa mamma.
- Varför?, frågade jag.
- Jag vill inte det, studion kan väl vara typ farligt?, sa mamma. Jag suckade.
- Nej, sa jag.
- Ok, men gå inte dit mer, sa mamma och gick fram till killarna och Alice.
- Alice, hur r det med dig då?, frågade mamma vänligt.
- Bara bra, sa hon och log vänligt tillbaks.
- Låter bra det, och trevligt att träffa er, Louis va?, sa mamma som stod framför Louis.
- Stämmer bra det, sa Louis blinkade med ena ögat. Mamma skrattade.
- Harry...Niall...Zayn och....Liam, sa hon och skrattade lite. Hon gick fram till Liam.
- Det sägs att du är en gentleman, sa hon till Liam, Liam bara log och nickade,
- Japp, sa han och log stolt. Mamma flinade.
- Mamma, du kan aldrig gissa vad som hände idag på Nandos!, utbrast jag.
- Katie?, ropade pappa ifrån hallen. Mamma tittade åt trappan.
- Kommer!, ropade hon tillbaks.
- Trevligt att träffa er, måste hjälpa pappa, sa mamma innan hon gick ner för trappan.
- Det gick ju bra, sa Zayn. Vi alla instämde. Plötsligt hörde vi duns och det var Lucas som kom gående uppför trappan med sitt DS upptryckt i ansiktet.
- Hej Lucas, sa jag. Lucas tittade upp mot mig och förde sedan blicken emot killarna. Han hade ögon stora som klot, han tittade länge på killarna med sina klot ögon.
- Mamma, kan du nypa mig?, ropade Lucas.