(Emily's Persektiv)
När vi kom hem igen till mitt hus ställde killarna ner väskorna i hallen.
- Ska vi sova i soffan som vi gjorde förra natten?, sa Niall glatt.
- Om ni vill, sa jag och hängde nycklarna i mammas handgjorda nyckelskåp. Klockan var nästan eftermiddag och killarna bestämde att vi skulle ha filmmarathon ikväll med.
Zayn och Harry stack ut och handlade snacks och dricka, Liam och Niall gick till Nando's och hämtade mat och Louis var hemma och hjälpte oss att duka och gjorde
upp i soffan med filtar och kuddar. Zayn och Harry kom tillbaks först med värdens störta godispåse och 3 st chipspåsar och ostbågar. Zayn bärde på 2 kassar med dricka.
- Nu ska vi ha filmmarathon!!!, skrek Zayn. Jag kunde inte sluta skratta och Harry skrattade med mig och sedan började an kittla mig då jag skrattade ännu mer.
Han slutade när Liam och Niall kom hem med Nando's mat.
- Jag svälter ihjäl, klagade Harry.
- Här kommer vi med mat, ropade Liam och tog av sig skorna. Medans vi satt och åt pratade jag och Alice om oss själva, vad vi gjorde på fritiden, våra familjer mm...
Efter det visste killarna nästan allt om oss.
- Är det kul och ha en lillebror?, frågade Louis.
- Ibland, men de kan vara jobbiga också, påminde jag Louis.
- Jag har bara lillasystrar så jag vet mycket om tjejer, sa han stolt.
- Verkligen?, rättade Zayn honom.
- Jag vill också ha en lillasyster, sa Alice. Efter maten spelade vi monopol en omgång innan vi satte på filmen och innan vi startade filmmarathonet. Vi hade våra
vanliga platser som igår, jag bredvid Alice och Liam, höger om Liam satt Zayn, bredvid Zayn satt Niall och Louis och Harry satt bredvid Niall. Vi åt godis till vi
nästan spydde, efter filmen somnade vi igen i soffan och jag somnade bredvid Liam, med mitt huvud på hans axel denna gången och jag hörde hur han flinade.
- Louis, viskade Liam. Jag låtsades sova.
- Kolla, viskade Liam och jag kände en hand på min arm, säkert Liams
- Haha, aww, viskade Louis och skrattade lågt.
När jag vaknade på morgonen därpå låg jag på soffan, bredvid Niall, Liam var borta, jag tittade runt och såg även att Zayn var borta. Jag gick ut till köket för att
dricka satt Zayn och Liam vid bordet, de tittade roat på mig när jag kom in. Jag tittade undrade på dem.
- Fin du är, sa Liam roat. Jag blev panikslagen.
- Va?, sa jag panikslaget och speglade mig vid ugnen.
- Shit, mitt hår är som ett fågelbo, muttrade jag och försökte kamma det med mina fingrar.
- Vad ska vi göra idag?, undrade Zayn. Jag funderade en stund.
- Bra fråga, sa jag och öppnade kylen. Nu var det min tur att fråga.
- Vill ni ha något att dricka?, frågade jag och kollade roat på Liam som log.
- Visst, svarade Zayn, Liam nickade.
- Vi har mjölk, apelsinjuice, tyvärr, vi har ingen äppeljuice, och en massa dricka från igår, saft och vatten, sa jag och tittade på dem.
- Apelsinjuice, sa Liam.