Gillar du Zayn?, frågade jag chockat. Alice nickade långsamt. kommentarerna började sprida sig. 'Gillar du Zayn?', 'Är du och Zayn ihop?' och liknande.
- Tänk om vi har spridit någonting nu, viskade Alice tveksamt.
- Att folk kommer tro att du och Zayn är ihop?, viskade jag tillbaks. Alice nickade.
- Tänk om Zayn blir arg?, väste Alice. Jag tvekade lite. Jag visste inte vad jag skulle svara, jag visste inte om han skulle blir arg eller inte.
- Ne, det tror jag inte, sa jag och vände mig till twitcamen och tittade in i kameran.
- Nej, Alice och Zayn är inte ihop, de är bara vänner, sa jag allvarligt. Jag hoppades att det skulle förstå. Efteråt snackade vi lite, fansen skrev faktiskt riktigt snälla komentarer.
När klockan började närma sig vid middag, då jag och Alice började bli hungriga bestämde vi att vi skulle åka till Nando's. Medans Alice körde, för jag hade inget körkort (än) så höll jag på att sms:a Liam.
(L=Liam E=Emily)
E - 'Hur går det på intervjun? :)'
L - 'Bra men jag saknar dig :('
E - Saknar dig med :(, vi har haft en twitcam och vi ska åka och äta på Nando's :P'
L - 'Twitcam?, ville också vara med :/'
E - 'Nästa gång, lovar <3'
L - :)
E - Ja, vi åker dit nu, ses? :) <3
L - Japp, saknar dig <3
E - Saknar dig med, ses snart <3
L - <3
Alice avbröt mig och sa att vi var framme.
- Killarna kommer med till Nando's, de har paus så de kommer hit kanske om 5 min, sa jag. Alice sken upp.
- Ja, jag saknar dem, sa hon.
- Jag med, sa jag och öppnade dörren. Det var inte så farligt med folk ändå.
- Ska vi ta bort så länge så kan du beställa?, sa jag.
- Ok, vad ska du ha?, frågade Alice.
- Kyckling, sa jag och flinade. Alice bara suckade roat och gick iväg. Jag tog upp mobilen igen och gick in på Instagram. Mamma hade lagt upp ett kort på sin mugg där det stod 'Mamma <3' på, under bilden hade hon kommenterat 'Fått av min vackra dotter <3'.
Jag gillade bilden. Jag gick in lite på Twitter där några hade twittrat till mig att det var en bra Twitcam. Jag tog kort på mig och la upp och skrev 'På Nando's! :D'. Jag la upp bilden både på Insta, Twitter och FB. Inte långt därefter hade jag redan fått några likes och kommentarer.
Jag fick läsa kommentarerna senare ikväll. Jag la ner mobilen och tittade runt, Alice stod näst längst fram i kön, jag tittade ut på parkeringen för att titta efter deras bil. Det kom många bilar, många som var hungriga. Jag hade samma kläder som igår, jag hade inte bytt. Jag måste komma ihåg att byta kläder när jag kom hem.
Nu när jag väl kände efter var jag faktiskt riktigt hungrig, det doftade alltid gott på Nando's, deras kyckling och snart skulle jag få äta deras goda kyckling, det riktigt vattnades i munnen på mig. Jag tittade emot kassan igen och såg att Alice inte var där, jag tittade åt höger och såg Alice komma med brickan. Hon log och jag flinade.
Hon ställde ner brickan där det låg mat och dryck.
- Mmm!, jag är jättehungrig!, sa jag och tog av min mat och dricka från brickan. Alice tog också av sin mat och dryck från brickan och la brickan intill fönstret.