Kiss You Kapitel 17

10 1 0
                                    

- Ja, One Direction och Alice, sa han och sken upp. Killarna nickade glatt och Alice bara log lie svagt roat. - Vad gör de här?, frågade Lucas. - Vi möttes på McDonalds, sa Liam. - Ok, iallafall hej, det var roligt att träffa er, sa Lucas och återgick till sitt DS och gick in på hans rum. - Din mamma tog det där bra, sa Alice och så hörde vi att en dörr stängas, alla kollade och såg att det var Lucas. - Ja, men vad var det där med Simon?, frågade jag. - Vet inte, sa Niall. - Ni följer med väl med oss till studion framöver?, det var roligt att ha er där, sa Liam mjukt. - Såklart, sa jag och Alice och jag nickade ivrigt. Vi hörde hur det dunsade i trappan och såg att det var pappa som sprang uppför trappan. - Tjena!, sa han glatt och pustade ut lite. Pigg och glad som alltid, den tanke fick mig att flina till lite. - Hej, sa vi alla i kör. - Inte varje dag man har ett känt pojkband i sin soffa, skrattade han. Killarna mumlade lite. - Mamma berättade allt och du är Liam då förstår jag som har tagit min tjej, skrattade han. Haha, pappa tänkte jag. - Det stämmer, skrattade Liam lite generat. - Ja, ok, vi har precis kommit hem från Emily's mamma's kompis i Stockholm, berättade pappa inför killarna. Pappa bakade lite men behöll sitt leende. - Åh, förlåt Alice!, Hej, sa han och slog handen för sin pappa. Alice skrattade. - Hehe, gör inget, hej själv, sa hon. - Ja och jag lovade Emily att när vi kom hem från Stockholm att vi skulle titta på hus till Emily och jag har en överraskning, som kanske inte är en överraskning längre, sa pappa. Alla tittade intressant på honom. - Jag hade ju med min Ipad till Stockholm och jag tittade lite på hus och såg ett hus till salu nästan intill era hus, sa pappa och pekade på killarna. Jag log chockat. - Ja, det bodde ett gammalt par där förut men nu skulle de flytta till ålderdomshem tror jag så nu är det huset till salu, sa Zayn. - Ja, och det var faktiskt inte så dyrt, jo eller, ja, sa pappa funderande. - Jag får titta på den!, nästan skrek jag. - Ok, det är ett hus med en liten eller inte liten trädgård, perfekt, sa pappa. Jag ställde mig upp. - Jag ska bara hämta Ipaden då, sa pappa och försvann ner nerför trappan. Jag vände mig om med en chockad blick till killarna och Alice. - Du måste flytta dit!, utbrast Alice, då har vi närmare till varandra, sa Alice. Jag nickade ivrigt. - Jag måste kolla på huset först, sa jag. Alice nickade. - Då bor vi alla nära varandra, sa Harry och lys upp. Pappa kom tillbaks med Ipaden i handen. Han slog sig ner i fåtöljen mamma satt i förut. Han pekade lite på skärmen. - Mmm, här är den, sa han och jag sprang dit. Han lyfte upp Ipaden och jag tog varsamt emot den i mina händer. - Du får bläddra igenom bilderna, sa pappa och vände sedan blicken emot killarna. - Hur går det med musiken annars då?, frågade han. Vem frågar något sånt?, tänkte jag generat i mina tankar. När jag bläddrade i bilderna var det riktigt fint, att ett gammalt par hade bott här kunde man inte tänka sig. De första bilderna var på köket, köket var riktigt fint. Jag skulle säga till pappa och vände upp huvudet och såg att pappa, Alice och killarna pratade. Jag var tacksam över att de kom överens iallafall. - Pappa, köket var jättefint, sa jag. - Jag får se, sa Alice och kom till mig. - Jag med, sa killarna och samlades runt mig. Jag visade de bilderna, bilder på köket, vardagsrum, sovrum, toalett och utsidan. (Se bild). - Det ser riktigt fint ut, sa Liam. - Ja, sa Louis. - Köp det!, sa Alice. Jag skrattade lågt. - Är det visning någon gång?, frågade jag pappa. - Ja, det stod väl nånstans sa pappa och kom fram till mig, jag gav han Ipaden så han fick kolla runt lite. Jag ryckte upp axlarna och log ivrigt emot killarna. - Jo här, visningen är på Torsdag, sa pappa och släppte inte blicken ifrån Ipaden. Idag var det tisdag idag, 2 dagar dit. - Klockan 12, sa pappa. - Kan vi inte åka dit och kolla, sa jag. - Jag jobbar men jag ska se om jag kan ta ledigt, det vore roligt att få följa med och se hur det ser ut, sa pappa. - Om ni vill får ni också följa med, sa pappa till Alice och killarna. - Okej, sa de i mun på varandra. Alice hade redan en eget hus/lägenhet, hon fick det för ett halvår sedan och jag kom ihåg hur avis jag var då, jag tjatade på pappa som en galning att jag också ville flytta hemifrån och att vi skulle kolla på hus. - Jag ska packa upp nu, sa pappa och reste sig. - Mmm, mumlade jag. Pappa försvann med Ipaden nerför trappan. - Gud vad kul!, utbrast Niall och gjorde ett glädjehopp som fick mig att skratta, jag skrattade över att jag skulle äntligen kolla på hus, att få bo ensam, lite rädd var jag, och åt Niall's glädjehopp. Jag gick fram till Liam och tog hans händer, han tog lättsamt emot dem och tittade in i mina ögon. - Nu bor du närmare varandra, sa jag. - Ja, sa Liam och kysste mig. - Seså turturduvor, sa Louis och föste bort oss från varandra. Liam sträckte ut handen emot mig, jag flinade. Alice och killarna packade sina saker för att återgå hem till sig. Alice skulle till sitt hus och killarna till sitt. - Vi ses senare, sa Liam och kramade mig. Jag besvarade kramen, jag ville inte släppa. - Jag kommer sakna dig ändå, sa jag i kramen. - Jag saker dig redan, sa Liam och kysste min panna. Jag log och tittade in i hans varma, bruna ögon. Jag kysste honom på munnen och han besvarade motvilligt kyssen. När killarna och Alice hade åkt ropade mamma på mig. Jag suckade lite lätt och gick till mamma som var i köket. - Vart är all mat?, frågade hon och tittade i skåpet. - Hur tror du vi har överlevt, vi har lagat mat, och vissa dagar tog vi McDonalds och Nandos för att underlätta, sa jag och gick iväg till mitt rum. - Ok, hörde jag mamma muttrade. När jag kommit in på mitt rum stängde jag min dörr och satte mig i min vita fåtölj som stod i hörnet bredvid bokhyllan vid fönstret. Perfekt ställe för att titta ut. Jag tog upp mobilen och sms:ade Liam. 'Ska vi ses imorgon?', skrev jag. Jag tänkte på Liam. Allt hade faktiskt gått riktigt fort. det dröjde inte länge innan jag fick svar. 'Såklart älskling', skrev han. Jag började genast att rodna och fick tusen miljoner fjärilar i min mage. Jag skrev en glad smiley och han en pussmun, han skickade ett hjärta och han två hjärtan och så höll på vi tills det blev typ femtio hjärtan.

Kiss YouWhere stories live. Discover now