39

2.2K 264 14
                                    

THIRD PERSON POV

"Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to Choi Seungwoon, happy birthday to you..." beramai-ramai member Seventeen dan Jiseul menyanyikan lagu harijadi kepada Seungwoon.

Dengan gembiranya Seungwoon meniup lilin di kek tersebut.

"Yeay! Seungwoon daddy dah 4 tahun," Joshua mendukung Seungwoon dan mencium pipinya.

"Selamat harijadi, anak daddy" Wonwoo mengambil Seungwoon dari dukungan Joshua.

"Woon-ah... Daddy love you," Vernon mencium pipi Woon yang masih berada di dukungan Wonwoo.

" WOON-AH! WE LOVE YOU!" Kata DK dengan 'highnote'nya. Woon ketawa suka.

"Terima kasih..." Woon menunduk kecil kepada mereka.

"JOM MAKAN KEK!" Jerit Dino tiba-tiba. Memang dari tadi dia nak makan kek tu.

"Gelojohnya kau! Bagilah Woon dulu makan, tak malu..." Woonzi mengetuk kepala Dino.

"Tapi hyung... kek ni Dino yang beli..." Dino tidak berpuas hati. Mukanya cemberut.

"Sekarang ni kau ke Woon yang sambut birthday?" Woozi memandang Dino.

"Woon..." jawab Dino perlahan.

"Pandai pun... jadi, bagi Woon dulu ya?" Woozi menolak Dino ketepi.

Dino menghentakkan kakinya.

"Jeonghan hyung. Tengok Woozi hyung tu..." Dino mengadu kepada Jeonghan.

"Woozi-ah! Kenapa buat Dino macam tu?" Disebabkan Jeonghan sayang kepada Dino, maka dia marah Woozi.

Woozi membuat muka annoying.

MINGYU POV

"Appa? Kenapa appa beli robot? Minhee kan perempuan. Minhee tak suka robot. Minhee suka barbie..." Minhee memandang permainan lelaki itu tanpa perasaan. Eh anak aku ni.

"Appa nak belikan untuk Woon... kan hari ni birthday dia..." jelas aku kepadanya.

Dia menganggukkan kepalanya tanda faham.

"Yang mana cantik? Yang biru ke merah?" Aku suruh Minhee buat pilihan.

"Erm... biru!" Dia menjawab sambil mengambil permainan itu dari tangan aku.

"Appa! Esok biar Minhee yang bagi..." dia tersenyum. Hesh. Anak sapa yang gatal sangat ni? Hehe.

"Yelah... tapi bagitahu yang appa dan Minhee beli okey?" Aku pandang dia.

"Okey!" Dia tersengih kepada aku.

JISEUL POV

Apakah semua ini? Aku tahu member-member Seventeen kaya-kaya belaka, tetapi tak ke hadiah dorang ni terlalu melebih-lebih?

"Erk... noona tahu korang kaya tapi, triple S... kenapa korang beli tablet untuk Woon? Dia kan dah ada satu. Ni sapa nak pakai banyak-banyak ni?" Aku pandang mereka satu-satu.

Mereka mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Ehem. Minghao... thanks tau tapi, kenapa beli laptop? Anak noona tak pandai pakai..." aku pandang Minghao.

"Takpe noona... nanti saya ajar Woon guna benda tu..." dia menjawab sambik tersenyum memandang Woon.

"Ok... Wonwoo... Wonwoo tak rasa ke coklat yang Wonwoo beli ni terlalu banyak?" Yang ni aku memang tak faham. Dia nak anak aku kena kencing manis ke apa?

"Kan ke Woon suka makan coklat?" Bagus soalan dibalas soalan.

Aku hanya menggaru dagu. Untungnya anak aku dapat daddy macam mereka ni.

Lepas tu aku malas nak cakap hadiah yang lain-lain. Banyak sangat. Surat-surat lagi. Sayang betul dorang kat anak aku.

LIES || K.M.GWhere stories live. Discover now