40

2.2K 263 4
                                    

JISEUL POV

"Omma... ni appa saya bagi kat Woon," Minhee menyerahkan kotak yang dibalut kemas kepada aku. Hadiah kot.

"Cakap kat appa Minhee, omma Woon cakap terima kasih ya?" Aku memandang dia sambil tersenyum. Harini, Woon tak sekolah sebab dia demam. Jadi, aku ke sekolah Woon nak bagitahu cikgu Song yang Woon demam.

"Okey," dia tersenyum sambil menampakkan eyesmile nya. Comel budak ni.

"Nah. Ni aunty buat tahu? Minhee makan eh," aku menyerahkan bekal makanan kepada dia. Dia menyambutnya.

Memang aku nak bagi dia pun. Apa salahnya kan? Lagipun aku nak dia rasa disayangi. Aku nak dia lupa yang mak dia pernah cubit dia.

"Minhee... masuk kelas sekarang," arah Mingyu kepada Minhee.

"Belajar elok-elok okey?" Aku peluk dia.

Tiba-tiba Mingyu pandang aku.

"Ada apa-apa kat muka saya ke?" Aku pegang muka aku. Mana tahu ada apa-apa kan?

"Jiseul. Jangan buat aku jatuh suka kat kau," lepas dia cakap macam tu dia terus pergi.

Apa benda yang dia merepek ni? Seram pulak aku. Oi, aku ni isteri orang.

"Gila punya Mingyu!" Aku menjeling dia yang dah berada didalam kereta.

MINGYU POV

Kenapa Jiseul layan Minhee bagus sangat? Dia sengaja nak aku jatuh suka kat dia ke apa?

Aku nampak dia bagi bekal kat Minhee. Lepastu, dia peluk Minhee. Kenapa aku rasa yang dia lagi sesuai jadi mak kepada Minhee?

Aku pandang Jiseul tanpa berkelip.

"Ada apa-apa kat muka saya ke?" Tanya dia tiba-tiba. Aku tak jawab. Rasa nak ketawa pun ada.

"Jiseul. Jangan buat aku jatuh suka kat kau," aku cakap kat dia. Aku tak main-main.

Lepastu aku tinggalkan dia. Dia tercenggang.

Argh. Menyesalnya aku lepaskan dia dulu.

"Aku nak kau balik... Jiseul... aku tak kira kau dah ada suami. Yang penting, aku dapat kau balik," aku berkata perlahan. Aku memang betul-betul maksudkannya.

LIES || K.M.GWhere stories live. Discover now