Çaba

98 3 2
                                    

Sabah başımda öyle bir ağrıyla uyandım ki sanki beyninim içinde yüz tonluk filler hayal çekiyordu

" Ayakta olan birisi bana ağrı kesici versin." Diye ortalığa seslendim ama tek duyduğum şey merdivenlerden gelen yuvarlanma sesi oldu. Başımı koltuktan arkaya doğru atmak için üç kat fazla çaba sarfettim ama gördüğüm manzara buna değdi.
Atakan yine uyanmadan yürümeye çalıştığı için merdivenlerden yuvarlanmışti. Diğer çocuklar odalardan çıkıp geldiğinde önce bi kaç dakika birbirimize baktık sonra karnımız ağrıyana kadar güldük. Öyle ki bi ara ozan kendini yere atıp anirma derecesinde kahkaha atıyordu.

Doğukan sanki biraz önce ağlaya ağlaya gülen kendisi değilmiş gibi atakanin sinirli bakışlarını gördüğü için " ozan yeter kalk artık ikizimle bu kadar da dalga geçme, sonuçta herkesin başına gelebilir" diyip kendini koltuklardan birine attı

" ya abi içine içine gülme yemin ederim kendimi tutamıyorum sonuçta haklısın birgün herkes uyurgezer olacak"

Söylediği şeye herkes güldüğün de Atakan yerden kalkıp ayak ucuma oturdu
" şimdi beni iyi dinleyin; birincisi ben uyurgezer değilim: uyurseverim. Bu yüzden arada ufak kazalar geçiyorum aranız da her boku söyleyin ama yavru ceylanlarimin yanında aile sırlarımızın döküldüğüne dair duyumlar alıyorum. İsmi lazım değil 'ozan' senin konuşma yeteneğine tükürürüm kıskanç pezevenk" diye söylenmeye başladı

Onları kavgalariyla birlikte baş başa bırakıp mutfağa doğru gittim. Hakan içeride oturmuş kola içiyordu beni görünce önce yüzüme dikkatlice baktı sonra elleriyle göz altlarına sanki çizgi çekermiş gibi hareket yaptı. Bu onun dilinde berbat bir keşe benziyorsun demekti.

Masanın üzerindeki sigara paketine uzanıp bir tane dudaklarımın arasına götürdüm, sabaha kadar düşünmüş inanamayacaksınız ama bütün bu yıllarca biriken pişmanlıklarım yüzünden ağlamıştım bile. Erkek adam ağlamaz mi? Siktirsinler. Kızlar sizin haberiniz yok ama erkekler sizden çok daha fazla ağlar. Hemde boş yere değil biz ağladığımızda çok büyük bir problem var demektir.

Baş ağrım öyle şiddetli devam ediyordu ki ama inatla bunu düzeltecek şeylerden kaçırıyordum elimi sigara paketine dördüncü kez uzattığımda hakan varlığını belli edip paketi elimden aldı. Bu yaptığına karşılık bende önündeki kola kutusunu aldım. Göz devirip paketi masaya geri koyduğunda zorda olsa gülümseyip kolasini ona geri uzattım.

Cevap vermeyeceğini biliyordum ama yinede konuşmaya başladım.

" oraya geri döneceğim, o kapıyı yaptıracak ve ne olursa olsun ihtiyardan azranın yerini öğreneceğim." dedim

" çocuklara haber verme ne olur ne olmaz kendime hakim olamayıp bir kavga çıkarırsam onlarında başı yapmasın. Ayrıca senin de gelmeni istemiyorum beni sakinlestirdikten sonra sen benden daha gerizekalı bi manyak oluyorsun. Adamı son ana kadar sinirlendiremeyiz boş birine benzemiyor ona ihtiyacım var. "

Hakan delici bakışlarını üzerime atarken elimdeki yarısı içilmiş sigarayı kola kutusunun içine attım sonra kutuyu çöpe yollayıp yukarı çıktım

Odaya girdiğimde her yer darma dağınıktı. Dün kusamadığım bütün sinirimi resmen evden çıkarmıştım. En yakın zamanda ev işlerini yapacak birini bulmamız lazımdı çünkü sağolsunlar 4 tane birbirinden beceriksiz arkadaşa sahiptim. Gerçi yemek konusunda şanslıydik hakan tek büyüdüğü için herşeyi yapmayı öğrenmişti ama konu temizlik olunca o benden bile beterdi. Elini hiçbi ise atmaz öyle ki bulaşıklar yikanacagi zaman evi terkeder.

Azra olsaydı şimdi böyle mi olurdu. Hayatınız da görebileceginiz en düzen delisi insandır. Kirli bir yerde asla duramaz, tozlu yerlerden nefret eder ve alerjisi varmış gibi hemen öksürmeye başlar. Sanırım benim tam zıddım. Çünkü ben bu oda o gelene kadar böyle dursa bile sesimi çıkarmaz bi köşede uyurum.

SENDEN KALAN İZ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin