part 1 : Moving

784 50 3
                                    

SEUNGRA P.O.V

Buka mata aq dpt rasakan cahaya matahari yg menandakan dh pagi. Alarm aq x berbunyi walaupon dh pukul 9 pagi. Pagi sabtu yg cukup indah utk aq sbb hari pertama school Holiday. Aq turun tangga, tiba2 aq nampak banyak kotak kat ruang tamu.

"omma" aq panggil. "ank omma dh bangun rupanya. Selamat pagi." omma kata mcm tu kat aq setiap pagi. "selamat pagi. Omma, nk buat ape ngan semua kotak ni??" "mari sini omma cerita" omma ckp sambil menepuk tempat duduk yg kosang di sebelahnya. Aq pon berjalan ke arah omma dgn berhati-hati sbb takut terlanggar kotak. Aq duduk sebelah omma.

"hari ni 21 nov kan" "ya" "minggu depan kita pindah" "pindah?!! kat mana?!!" "ilsan. Rumah hal-abeoji (atuk) ngan halmeoni(nenek)" "jeongmal?!! yeah!!!" "amik 2 kotak gi kemas bilik kamu" aq dengan happy nya amik kotak & berlari masuk bilik. Hal-abeoji ngan halmeoni selalu melawat kita org dan selalu cerita tempat tinggal mereka kat aq.

Aq pernah kata kat omma & appa nk gi rumah dorang tapi jawapanya hanya tengok dulu. Aq amik keputusan mandi lepas kemas sbb nanti berpeluh sama je. Kotak tu aq tulis satu 'school' & satu lagi 'Ks is owner'.

beberape jam kemudian...

Habis kemas semua aq terus amik tuala nk mandi.

beberape minit kemudian....

rasa lega lepasa mandi. Aq pakai baju simple je sbb kat umah. Aq masuk bilik rasa kosong sbb selalunya masuk bilik aq nampak banyak gambar aq tampal kat dinding tempat aq study.

 Aq masuk bilik rasa kosong sbb selalunya masuk bilik aq nampak banyak gambar aq tampal kat dinding tempat aq study

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kim Seungra, turun lunch" seuara omma tersayang memanggil aq. Aq pon turun duduk antara oppa aq kim seokjin & Kim Taehyung. Aq x panggil oppa, aq cuma panggil Jin ngan Tae je sbb keluar kitaorg memang adik beradik panggil nama je. Adik beradik omma ngan appa pon sama, tu yg turun ke ank2 mereka.

Kita org makan sambil sembang kosong mcm selalu kitaorg buat. Tiba2 aq tanya "Appa, tahun depan seungra sekolah kat sana ke?" "Nae, lagi pon sekolah tu x jauh pon ngan rumah" appa jawab. Aq hanya angguk. "wae? sedih ke sbb berjauhan ngan namjachingu (Bf) ko?" Tae sakat aq.

P/s: namjachingu/namchi = boyfriend , namja chingu = kawan (lelaki) walaupon beza dia jarak je tapi maksud nya berbeza.

"sejak bila pulak dia ada namchi? diakan x laku sbb perangai mcm namja. Hahah" Jin join sekali ngan Tae. "mcm mana perangai x perangai namja. ce tengok sape yg ajar semua tu" appa aq kata sambil pandang 2 org oppa x guna tu. Aq tergelak bila appa ckpp mcm tu, appa backup aq. hahaha

1 minggu kemudian...

Kita org dh sampai kat kat umah hal-abeoji & halmeoni. Rumah diorg memang besar utk 2 org je duduk.

 Rumah diorg memang besar utk 2 org je duduk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kita org adik berdik dpt sorang satu bilik. Bilik yg kita org dpt memang kosong mcm baru beli rumah perabut x de. X lama kita org sampai lori pindah sampai. Kita org angkut kotak2 & abg2 lori tu angkat katil kita org. Aq ngan omma kat dapur sedia air & makanan. Aq ter dengar halmeoni berckp dlm talifon "dia ada kat sini. Dtg lah melawat dia. Dia mesti rindu kamu".

Bersambung>>>>>>>>>>>

sape yg halmeoni maksudkan 'Dia'? Sape 'kamu'?

sila comment & like. Gomawo :D

Bully (complete)Where stories live. Discover now