part 14: our story

321 35 6
                                    

Kalaulah aq boleh putar kan saat di mana seungra ckp saranghae kat aq waktu dulu, aq lah org paling bahagia.

*Throwback masa diaorang 7 tahun*

"Namjoon~" suara yeoja pujaan hati aq panggil. Aq dtg dekat kat & duduk sebelah dia. "Namjoon, aq bosanlah baca buku je. Jom main bola" Seungra dulu seorang tomboy. X de sape berani kacau dia.

Aq geleng & dia pergi main bola ngan kawan2 dia. X sampai 5 minit, ada geng pembuli dtg kat aq & kacau aq. Aq menangis sbb diaorang koyakkan buku cerita aq.

Aq cuba selamat kan buku tu tapi aq balik yg kena pukul. "Woi!!!" Seungra dtg & selamat kan aq. "Namjoon, amik buku tu & lari!!!!" Aq buat ape yg dia ckp & tinggalkan dia lawan sorang2.

Aq lari x jauh pon. Asalkan diaorang x nampak, dh cukup. Lepas 6 minit aq bersembunyi, aq dengar geng2 buli menangis & lari balik rumah.

Aq dtg balik sbb nk tengok seungra. Aq nampak seungra duduk & sandar kat dinding banggunan yg sebelah Padang bola.

"Seungra, kau ok x?!" Aq lari sambil pegang buku kat dada. Dia hanya gelak je. Aq tengok pipi dia lebam & bibir dia berdarah. Aq kenal pukul pon x sampai ada kesan.

"Seungra, aq minta maaf sbb aq x dpt tolong kau. Aq x dpt lindungi kau mcm mana kau lindungi aq." Aq cakap sambil nangis. Seungra pegang ke dua2 belah pipi & lap air mata aq guna ibu jari dia "namjoon.. saranghae..." . Dia ckp dengan penuh senyuman & membuatkan air mata aq lagi banyak. "Namjoon, tu lah sbb aq lindungi kau. Janganlah nangis lagi." Aq peluk seungra yg menahan kesakitan.

*End throwback*

Kenangan indah Kami bersama. Air mata aq mengalir bila teringat semula. "Namjoon? Ko ok ke?" Suara seungra membuatkan aq terjaga dari mengelamun. "Ok je. Cuma habuk masuk mata." Dia angguk.

"Jom balik" dia ckp & tarik tangan aq keluar gelanggang. "Suga minta kau teman aq balik sbb dia kena sambut kemenangan diaorang" dia masih pegang tangan aq. Aq angguk je.

Kita org senyap je sampai kat depan rumah dia. Omma & appa dia tengah minum petang kat halaman. Aq boleh nampak yg ahli keluarga yg lain dalam rumah tengah intai kat tingkat. Seungra cepat2 lepaskan tangan aq &  tutup muka sbb muka dia dh merah.

"Selamat petang" aq ckp.  "Selamat petang" omma & appa seungra balas ngan senyuman. "Boleh x kalau saya nk ulangkaji ngan seungra hari ni?" Aq tanya ngan selamber. Seungra pandang aq & pukul tangan aq. Dia pukul x sakit pon & dia nampak cute masa tu.

"Boleh, pergilah belajar kat bilik seungra. " Bila omma dia  ckp mcm tu, mata seungara terus bulat. Aq hanya senyum jahat kat dia.

BERSAMBUNG >>>>>

Sorry sbb admin dh lama x updated. Idea semakin berkurangan, harap korang faham.

ape yg namjoon fikirkan

Sila komen&vote

Bully (complete)Where stories live. Discover now