Apabila rimas untuk mendengar kata-kata pedas daripada ommanya,Jungkook terus keluar untuk bertemu dengan Taehyung seperti yang dijanjikannya tadi.
Jungkook menghidupkan enjin keretanya lalu memandu ke tempat biasa dia dan Taehyung berjumpa.
Dia berjanji dengan dirinya sendiri untuk tetap ceria di hapadan Taehyung walaupun setelah dileteri ommanya tadi.
Dia mengambil masa 15minit untuk sampai di sana.Setibanya dia di sana,dia sudah pun terlihat seseorang sedang melambaikan tangan ke arahnya.Ya,dia ialah Taehyung yang berdiri di hadapan kedai itu.
"Yow! Wassap bro!", Taehyung berkata riang sambil memeluk Jungkook.
Tetapi Jungkook hanya tersenyum paksa ketika itu.Nasib baik,Taehyung tidak perasan,kalau tidak habis bermacam-macam soalan akan diajukannya.
"Ada apa hyung nak jumpa aku ni?", Kata Jungkook seraya duduk di hadapan Taehyung.
"Sebenarnya..hyu-",
"Owh..thank you",
Belum sempat Taehyung menceritakan hal itu kepada Jungkook,air yang dipesan olehnya sebelum Jungkook sampai telah tiba.Potong betul lah waiter tu.
"Sambung lah balik hyung", Bentak Jungkook yang sudah tak sabar-sabar dengan muka comelnya itu.
"Hyung..akan...", Sungguh teruja Jungkook untuk mendengarnya sehingga terbuntang-buntang anak matanya.
"Hyung akan jadi appa!!", Kata Tahyung sambil bertepuk tangan sendiri dan tersenyum riang.
"Woah!!! Daebak!!!", Jungkook juga turut gembira dengan berita itu.
"Eh,kejap..mana hyung tahu Min dah pregnant ni?", Tiba-tiba sahaja Jungkook berasa pelik.Yelah,Taehyung ni suka main cakap je tanpa siasat dulu.
"Hehehe..sebenarnya", Taehyung mula memandang ke atas dan termuncullah awan di situ.
Flashback
"Mana Min ni? tak akan tak balik lagi kot?", Taehyung bermonolog sambil berjalan ke hulu dan ke hilir menunggu isterinya,Park Mineul a.k.a Kim Mineul.
"Annyeong chagi..", Min yang datang entah dari mana terus memeluk Taehyung dari belakang.
Min masih tidak menguraikan pelukannya itu,malah dia menunjukkan giginya dan mengenyitkan matanya kepada Taehyung.
"Sayang dah kenapa ni? nak jadi arnab macam Jungkook juga ke?", Taehyung mengerutkan dahinya apabila merasakan isterinya berperlakuan pelik.
"Sebenarnya tadi Min pergi klinik,sebab Min kan asyik muntah-muntah je sekarang..lepas tu doktor cakap...", Dia menjongket-jongketkan keningnya meminta Taehyung untuk meneka.
"Cakap apa?", Tanya Taehyung.
"Min pregnant dah 3minggu!!", Jerit Min sambil memegang tangan Taehyung.
Taehyung berasa sangat terkejut dengan berita itu,lantas dia memeluk Min dengan seerat-eratnya.
"Betul ke ni Min?!", Tanya Taehyung apabila melepaskan pelukannya itu..Min laju dengan membalas anggukan sambil tersenyum manis.
Sekali lagi Taehyung memeluk Min dengan erat.Sungguh bahagia dia mendengar berita itu.Tidak dapat digambarkan bagaimana perasaannya ketika itu.
"Gumawo Kim Mineul..sebab sanggup mengandungkan anak saya..jaga anak kita baik-baik tau.Saya gembira sangat.Saya janji,saya akan jaga awak dan anak kita dengan sebaik-baiknya.Saya cintakan awak Min..", Bibir Taehyung mendarat di dahi Min.
Dia mencium dahi Min lama.Sayang sungguh dia terhadap wanita yang bakal menjadi ibu itu.
Min yang mendengar luahan hati Taehyung dan mendapat ciuman daripadanya itu terus mengalirkan air mata.Min berasa amat tersentuh dan terharu.
End Flashback
"Macam tulah ceritanya", Kata Taehyung setelah tamat bercerita.
"Woah! Im gonma be uncle,right?", Taehyung mengangguk dengan soalan Jungkook itu.
Mereka pun minum air yang dipesan tadi lalu sambung berborak-borak.
Skip
Jungkook yang ketika itu sedang menuruni tangga setelah siap mandi terus menuju ke ruang tamu.
"Sayang..nak tahu tak?", Tanya Jungkook sambil berjalan ke arah isterinya.
"Hmm?", Balas Hanmi yang matanya masih tertumpu di kaca tv disebabkan sedang asyik menonton drama kegemarannya iaitu "Descendants Of The Sun".
"Min dah pregnant!", Jungkook berkata seraya duduk di sebelah isterinya.
Tumpuan Hanmi pada drama itu terganggu apabila mendengar berita gembira itu.
"Jinjja?!", Kata Hanmi dengan mata yang membulat.
"Nae! Bestnya Taehyung dengan Min kan? Tak lama lagi nak jadi omma dengan appa", Kata Jungkook lalu mengalihkan pandangannya ke kaca televisyen.
"Tulah..kita bila lah kan?..", Hanmj berkata dalam suara yang agak sedih.
"Kita kena sabar..mungkin ni hari diorang..mana tahu esok lusa hari kita..", Kata Jungkook bagi menenangkan Hanmi yang dia sendiri tahu isterinya sedang bersedih.
Mereka kemudiannya,menyambung menoton drama tersebut sehingga habis dan menyambung dengan late movie kerana esok Jungkook tidak bekerja.
Jadi,mereka boleh tidur selewat mana yang merea mahu.
Keesokan harinya,Hanmi tersedar terlebih dahulu.Dia melihat Jungkook masih lagi lena di sebelahnya
Berat hati Hanmi untuk mengejutnya kerana dia tahu suaminya itu letih bekerja sepanjang 5hari.
Olah itu,dia hanya membiarkan Jungkook tidur manakala dia hendak mandi.
Baru sahaja dia ingin melangkah dari katilnya,tangannya ditarik oleh Jungkook.
"Eh awak dah bangun?", Tanya Hanmi kerana tadi kelihatan suaminya itu sedang lena tidur.
"Saya dah bangun lama lah sayang..tapi saya buat-buat tidur sebab saya nak tengok wajah awak yang indah tu..", Jawab Jungkook sambil tersenyum manis demgan matanya masih tertutup.
"Yeke..tak apalah..saya nak mandi dulu..", Hanmi ingin pergi tapi tangannya sekali lagi ditarik Jungkook sehingga membuatkan dia terduduk semula di atas katil.
"Tidur lah balik...teman saya..", Kata Jungkook dengan suara yang menggoda.
"Tak boleh lah sayang..saya kena mandi,kalau tak nanti bila awak nak peluk saya baru lah wangi..lepas tu saya nak masak sebab nanti awak nak makan..kalau tak nanti awak merengek minta makanan dekat saya..", Panjang lebar Hanmi berbicara.
"Yelah..pergi lah mandi.Nanti saya mandi pula lepas awak.", Jungkook berlata lalu melepaskan pergelangan tangan Hanmi.
"Okay..saya mandi dulu..", Hanmi pun mengambil tuala di penyangkut dan menuju ke bilik mandi.
"Mandi tu cepat sikit tau..kalau tak saya masuk!", Sempat Jungkook mengusik Hanmi ketika dia baru sahaj memasuki bilik mandi.
Hanmi hanya mampu menggelengkan kepalanya mendengar pesanan Jungkook.
Okay this chapter done..
Typo? Lupakan😙
Kowmen+Vowt tau😁✌
Annyeong~
2 be continued
YOU ARE READING
[C] Wedding Contract 결혼 계약
Romance[Completed] +Perjanjian di mana Jung Yein bersetuju untuk memberikan zuriat sahaja kepada sebuah pasangan telah menghancurkan perhubungan mereka . - Siapakah pasangan tersebut ? Bagaimanakah pertemuan mereka bertiga? Ingin tahu kisah selanjutnya...