24

2.2K 165 64
                                    

Jungkook berdiri berseorangan di anjung rumahnya.Dia hanya termenung sambil jemarinya bermain sesama sendiri.

Lama dia melayan perasaannya sehingga menitiskan mutiara jernih.Kadang-kala,dia tersenyum tawar dalam tangisnya mengenangkan dua insan yang paling disayangi pergi begitu sahaja.

Setelah agak lama Jungkook di situ,dia melangkah masuk ke dalam biliknya pula.Badannya terus dihempas di atas katil.Siling rumahnya pula ditenung.

Jungkook menoleh ke kanannya.Sebuah bingkai gambar terletak kemas di atas meja biliknya.Ianya merupakan kenangan manis yang dirakam ketika Jungkook dan Hanmi berbulan madu di Sultanpur,Pakistan.

Lantas tangannya mencapai bingkai gambar tersebut.Ibu jarinya mengusap lembut wajah Hanmi yang tersenyum manis dalam gambar itu.

"Manalah awak pergi kan? Saya rindu awak sangat-sangat, Dong Hanmi..", Gambar Hanmi itu dikucup lama oleh Jungkook dan air matanya keluar dari tepi matanya yang tertutup.

Tanpa dia sedari,dia telah pun dibawa ke alam mimpi setelah lama menatap gambar itu.

➡ ➡ ➡

"Hanmi ah!! Dong Hanmi!!", Laung Jungkook apabila dia ternampak Hanmi sedang berjalan menyusuri gigi pantai.

Hanmi yang sedari tadi berjalan terus berhenti sambil memegang sepasang kasut tumit tingginya.

Hanmi lantas berpaling menghadap Jungkook.Saat itu,Hanmi tersenyum manis ke arah Jungkook.

Tiupan bayu pantai membuatkan dress putih labuh yang tersarung di tubuh kecil Hanmi serta rambut panjangnya beralun.Ia membuatka Jungkook terpana dengan kejelitaan Hanmi pada detik itu.

Jungkook terus berlari mendapatkan Hanmi.Tubuh isterinya itu ditarik masuk ke dalam pelukannya.

"Hanmi ah, mianhae..", Hanmi tersenyum tawar walaupun tidak dilihat Jungkook.

Hanmi hanya membiarkan air matanya terus mengalir.Jungkook mengusap belakang isterinya diselang-selikan dengan ucapan maaf beberapa kali.

Jungkook menolak perlahan bahu Hanmi agar wanita itu menghadapnya.Helaian rambut Hanmi yang menutupi wajahnya diselak jemari Jungkook.

Kedua belah pipi Hanmi dipegang.Jungkook memandang tepat ke dalam mata Hanmi yang berkaca itu.

"Mana awak pergi? Awak tahu tak saya risau? Saya rindukan awak..", Kata Jungkook.

"Kita jadi macam dulu? Kita kahwin semula. Omma pun dah terima awak dan dia nak minta maaf dekat awak bila awak jumpa dia nanti..", Jungkook tersenyum.

Hanmi menatap seluruh wajah suaminya.Perlahan-lahan kepalanya digelengkan.Melihat reaksi Hanmi,senyuman Jungkook terus hilang.

"Tak boleh Jungkook. Saya dah jadi isteri orang. Suami saya selalu ada dengan saya masa kita berpisah. Dia sentiasa beri semangat pada saya dan saya...", Hanmi menundukkan kepalanya.

"..Saya dah sayang dan cintakan dia, Jungkook..", Tangan Hanmi yang digenggam Jungkook tadi dileraikan oleh dia sendiri.

Namun jemari halus Hanmi ditarik lalu digenggam oleh Jungkook semula.

"Hanmi ah..Jebal..Saya janji saya akan jaga awak, sayang awak, cintakan awak dengan sepenuh hati saya. Sampai bila-bila..", Tangan kanannya diangkat separa bahunya tanda dia berjanji.

[C] Wedding Contract  결혼 계약 Where stories live. Discover now