"Tuan..omma tuan dah sampai.Dia ada di bawah", Kemunculan Yein yang menerjah pintu bilik Hanmi dan Jungkook itu secara drastik mengejutkan drama mereka tadi.
"Yeke? Okay..saya turun sekarang", Yein terus beredar dari ruangan bilik mereka.
Yein kembali semula ke bawah untuk menyediakan air buat omma Jungkook.
Jungkook dan Hanmi juga ke bawah untuk bertemu omma mereka.
"Omma!", Jerit Jungkook lalu berlari dan menyalam ommanya.
Ommanya begitu gembira apabila melihat Jungkook sehingga senyumannya mencecah ke telinga capanganya.
Namun tidak bagi Hanmi,ketika dia hendak bersalaman dengan omma mertuanya,omma Jungkook terus berubah wajah menjadi sombong.
Malah,dia cepat-cepat menarik tangannya daripada disalam Hanmi.
Tapi,Hanmi masih bersabar kerana hormat orang yang lebih tua daripadanya merupakan kewajipan buatnya.
Mereka pun duduk di sofa dan baru sahaja mereka melabuhkan punggung,Yein pun datang dengan dulang yang berisi air.
"Baiknya kamu..buatkan air untuk ahjumma..bertuahnya kalau dapat menantu macam kamu ni..", Yein tersipu malu mendengar pujian omma Jungkook.
Hanmi tersentak mendengar kata-kata omma mertuanya yang berbaur sindir.
Jungkook yang perasan melihat reaksi Hanmi terus memegang tangan Hanmi.
"Don't cry please..", Pinta Jungkook perlahan supaya tidak didengari ommanya.
Yein ke dapur semula kerana tidak mahu mengacau perbualan keluarga mereka walaupun tiada benda yang perlu dilaksanakan di sana.
*Acah-acah baik konon (by author-nim)
Puan Jeon meneguk air yang disediakan Yein tadi,kemudian meletakkannya semula di atas meja.
"Omma nak cakap sikit ni", Katanya tegas.
"Hanmi !", Matanya tajam memandang Hanmi.
Hanmi yang dari tadi tunduk terus mengangkat wajahnya memandang wanita itu.
"Bila omma boleh dapat cucu?", Wajahnya cukup bengis dan tidak mampu author nak terangkan macam mana.
"Omma..", Jungkook cuba memujuk ommanya untuk tidak berbincang tentang itu.Tangannya diletakkan di peha ommanya.
"Kookie diam!", Arahnya sambil menunding jari ke arah Jungkook.
"Omma tanya ni..jawablah! Takkan bisu kot?", Dia memandang Hanmi dengan penuh kejijikan.
"Hanmi...sebenarnya....", Terketar-ketar Hanmi menjawabnya.
"Sebenarnya...",
"Macam ni jelah Hanmi..omma tahu kamu dengan Kookie dah cuba bersungguh-sungguh tapi..omma rasa ini je jalan yang terbaik untuk omma dapat cucu untuk menjadi waris kepada syarikat omma selepas Jungkook nanti..", Hanmi dan Jungkook masing-masing mengankat kening menunggu jawapan omma mereka.
"Apa kata..kamu bagi Jungkook kahwin lagi?", Ternganga mulut kecil Jungkook.
Hanmi sekadar menunjukkan muka blurnya.Tapi,di sebalik hati kecilnya tidak blur.
"Omma apa ni?! Kookie takkan kahwin lain! Kookie tak - - -!",
"Hanmi setuju omma", Hanmi berkata dengan seriusnya.
Terkebil-kebil Jungkook memandang Hanmi dek kerana keputusan yang merepek dibuatnya.
"Lagipun..omma dah ada calon untuk Kookie.", Mata ommanya sudah liar memandang ke arah dapur.Senyuman jahat mula terukir di bibirnya.
"Tu", Omma Jungkook menunding jari ke arah Yein yang sedang mengemas dapur.
"What?! Yein!?", Monolog Hanmi.
"Yein!?", Ommanhya mengangguk.
"Omma tengok Yein tu ada ciri-ciri isteri solehah..rajin,lemah lembut,baik hati",
Okay author malas nak puji dah! Sakit hati!
Hanmi hanya mendengar dengan sedih.
"Hanmi naik atas dulu ye omma..ada kerja nak buat", Dia pun beredar dari situ selepas menyalam omma mertuanya.
Makin lama Hanmi berada bersama omma dan Jungkook,makin rasa bernanah telinganya mendengar pujian wanita tua itu.
TaeMin's House
Min dan Taehyung kini sedang bersiap-siap untuk ke shopping mall.
Sebenarnya kalau diikutkan hati,Min tidak mahu ikut tapi Taehyung asyik mendesak dirinya supaya ikut sekali untuk mencari pakaian bayi.
Taehyung menghidupkan enjin keretanya lalu menderum laju meninggalkan kediaman mereka.
Ketika dalam perjalanan,Taehyung meminta Min untuk menghubungi pasangan Jeon.
Lalu Min mendail nombor Jungkook dan setelah beberapa bunyi tut di telefon,kedengaran suara seorang Jungkook.
"Yeobo- - -", Min baru sahaja bercakap Taehyung pantas merampas phone dari tangannya.
"Ya!Jeon Jungkook! Sibuk tak? Jom ikut hyung pergi beli barang baby!", Penuh riang Taehyung berkata.
"Jinjja?! Daebak!!", Terus Taehyung mematikan panggilan phone itu.
"Apa Jungkook cakap?", Min bertanya.
"Dia cakap dia free..so dia boleh ikut kita! Yahooo!!!", Min memandang Taehyung pelik dan menggelengkan kepalanya melihat keterujaan suaminga itu.
Akhirnya mereka tiba di rumah indah pasangan Jeon.
Kelihatan Jungkook sedang memakai kasutnya di atas kerusi yang terdapat di depan rumahnya.
"Kejap tau..Hanmi tengah tutup kipas", Pesan Jungkook lalu memasuki ke dalam kereta mewah Taehyung.
Taehyung hanya mengangguk setuju.Kemudian,Hanmi pun keluar dengan seluar jeans dan blouse putih.
"Annyeong", Ucap Hanmi lalu duduk di sebelah Jungkook di bahagian seat belakang.
Mereka pun menuju terus ke shopping mall selepas pintu pagar automatik rumah pasangan Jeon tertutup.
"Hyung..bukan kandungan Min baru masuk 2 bulan ke? Omma aku cakap,kalau 2 bulan tak nampak jantina lagi..", Kata Jungkook dengan kepala sedikit ke depan.
"Alaa..hyung saja je nak beli awal..excited sangat ni!!", Kata Taehyung dengan senyuman petaknya.
Okay idea takde..tak tahu best ke tak ni😅
but hopefully readers enjoy lah yer .
To be continued..Typo maafkan saya!
YOU ARE READING
[C] Wedding Contract 결혼 계약
Roman d'amour[Completed] +Perjanjian di mana Jung Yein bersetuju untuk memberikan zuriat sahaja kepada sebuah pasangan telah menghancurkan perhubungan mereka . - Siapakah pasangan tersebut ? Bagaimanakah pertemuan mereka bertiga? Ingin tahu kisah selanjutnya...