17

1.9K 145 44
                                    

TYPO LUPAKAN!!!

• • • • •

"Okay..bagus! Pastikan semua berjalan lancar! Ingat,kau jangan nak buat lebih-lebih pula..baring je sebelah dia!", Yein mengingatkan seseorang yang diupahnya dalam talian.

Dia kemudiannya,menekan ikon merah untuk mematikan panggilan itu lalu berjalan katilnya.Tangannya disilangkan ke dadanya sambil duduk di sisi katil itu.Fikirannya entah ke mana ketika itu.

Jungkook keluar dari kamar mandi hotel itu tanpa diperasan Yein.Jungkook ketawa perlahan melihat Yein termenung sendiri.Langkahnya diteruskan ke almari untuk mengambil pakaiannya.Rambutnya yang basah dikeringkan menggunakan tualanya ketika berjalan ke arah almari baju.

"Dah kenapa senyum sorang-sorang..", Perli Jungkook sambil membelakangi Yein.Tangannya masih menyelak-nyelak helaian baju yang tergantung.

Perliannya tadi langsung tidak dipedulikan Yein.Jungkook berjalan menuju ke arah Yein di katil setelah mendapatlan baju yang hendak dipakainya.

"Hey", Panggil Jungkook sambil mencuit dagu Yein membuatkan Yein tersedar dari lamunannya.

"Kenapa ni..?", Jungkook duduk bersebelahan Yein.Pandangan Yein bertaut dengan Jungkook.

"Boleh tak Jungkook bagitahu Hanmi unnie..Yein nak pinjam pelurus rambut dia?", Tanya Yein dengan muka meminta kasihan.

Jungkook melepaskan keluhan lega lalu dia tersenyum manis.Tangannya pula beralih pada rambut panjang isteri keduanya itu.Dia mengusap lembit rambut Yein.

"Ingatkan apa tadi..rupanya tu je..",

"Yelah saya pergi mintakkan..", Sempat Jungkook mencium dahi Yein sebelum berlali pergi.

Jungkook mula mengorak langkahnya meninggalkan bilik itu.Pintu ditutupnya kembali setelah dia keluar dari situ.

"Mampus lah kau perempuan sial!", Yein berkata dengan penuh kejahatan di dalam hatinya.

• • • • •

Hanmi terasa sakit di kepalanya.Berkerut dahinya menahan kesakitan itu.Dia ingin meminum air kosong bagi melegakan sedikit kepalanya namun dia tidak berdaya untuk bangun.Dia kembali menutupkan matanya.

Jungkook yang baru sampai di depan bilik Hanmi setelah membeli minuman di cafe.Dia segera memulas tombol pintu itu sambil bersiul.

Belum sempat air yang dibelinya tadi habis diminum,air tersebut telahpun jatuh dari pegangannya.Terkedu Jungkook melihat keadaan di bilik Hanmi.Tangannya mula tergenggam manahan marah.

Tanpa menunggu,dia terus menuju laju ke arah katil Hanmi yang sedang berbaring bersama seorang lelaki yang kelihatan sungguh lena tidurnya.

"Kurang ajar kau!!!", Jungkook mengangkat tinggi lelaki itu lalu menumbuknya dengan kuat sekali.

"Bodoh!! Shit!!", Sekali lagi lelaki itu ditumbuk,dipukul dan desepak oleh Jungkook.

Hanmi yang baru sedar setelah mensengar bunyi bising terkejut melihat Jungkook sedang bergaduh dengan lelaki yang dia tidak kenali.

"Jungkook ah!!", Hanmi pantas menarik tangan Jungkook dari terus memukul lelaki itu.

Hanmi berjaya memberhentikan Jungkook manakala lelaki yang hanya berseluar itu sudah keluar dari bilik itu.

"Sudah lah tu!!!", Mata Hanmi mula berkaca kerana takut apa yang bakal berlaku.

Jungkook

"Kenapa kau nak bela dia pula!? Suka dapat bersama dengan dia!! Sedap sangat ke hah?! Perempuan murah!!", Akhirnya,menitis air mata Hanmi mendengar hamburan kata-kata kasar Jungkook.

Sementara,Yein yang sudah lama menunggu di luar tanpa diketahui Jungkook terus masuk ke dalam bilik Hanmi dengan muka yang tidak tahu apa-apa.

"Chagi ya! Kenapa ni!!", Tanya Yein dengan muka cemas yang dibuat-dibuatnya.
 
"Tanya lah perempuan ni sendiri!", Kata Jungkook geram lalu meninggalkan mereka berdua di situ.Dia terus keluar entah ke mana.Sempat dia menjeling Hanmi yang sedang menangis itu.

Yein hanya memerhatikan Jungkook berlalu pergi.Apabila sudah tudak kelihatan bayangan suaminya,dia memandang Hanmi pula dengan senyuman sinisnya.

"Kesiannya..kau. Tulah,dulu kau layan aku macam binatang..so,sekarang biar aku pula buat kau macam binatang Hanmi!", Yein berkata dengan lagaknya kemudian menujah dahi Hanmi membuatkan wanita menangis itu kebelakang.

Yein terus berjalan dengan lenggok gediknya.Beberapa langkah kemudian,dia berhenti lalu menoleh ke belakang.

"Oppss..lupa pula. Pengering rambut kau..aku ambil perempuan kotor!! Da!!", Yein melambaikan tangannya smbil berkata.

"Ya tuhan..kenapa kau duga aku macam ni? Apa salah aku!..Jwon Jungkook,saya sayang awak..tapi kenapa awak lebih percayakan orang lain daripada saya? Kenapa?", Hanmi jatuh terduduk sambil menangis lagi.

• • • • •

"Dekat sini rupanya chagi!! Puas Yeincari!", Kata Yein kepada Jungkook yang berada di pantai sambil memuncungkan bibirnya.

Lengan Jungkook dipautnya ketika lelaki itu sedang duduk dengan lututnya di dada.Kepalanya diletakkan di bahu Jungkook.

Suaminya itu tersenyum nipis sambil matanya masih tertancap pada ombak yang menghempas pasir pantai.

"Kenapa dia buat saya macam ni?", Yein terus mengangkat mukanya memandang Jungkook.Lilitan di lengan suaminya diuraikan.

"Sebenarnya..dulu Hanmi unnue pernah bagitahu Yein yang dia....", Jungkook melihat Yeun dengan tidak sabar menunggu ayat seterusnya.

"Dia..menyesal kahwin dengan chagi..Dia cakap awak pembawa malang..Sebab dia selamatkan awak lah,dia mandul..", Terus mengalir air mata Jungkook dengan penjelasan Yein.

"Sampai hati dia..saya sayang dia sangat dekat dia sebenarnya..", Makin deras air mata Jungkook apabila dia memejamkan matanya.

"Dah lah tu..", Yein memeluk Jungkook.

Yein tersenyum sinis ketika dia melentokkan kepalanya di bahu Jungkook.

"Bodoh! Kau percaya cakap aku?",

Bersambung~

Vote dan comment jgn lupa..

[C] Wedding Contract  결혼 계약 Where stories live. Discover now