Yein hanya berlari memandang ke depan apabila dikejar Jungkook.Dia langsung tidak perasan bahawa Jungkook sudah lenyap di belakangnya.
Yein berasa sudah tiada sahutan daripada Jungkook.Hatinya mula rasa sesuatu.Terus dia berhenti dan menoleh ke belakangnya.Amat dia pelik sekali apabila Jungkook sudah tiada dibelakangnya.
Yein berjalan sambil matanya melilau mencari suaminya.Pandangannya terhenti pada satu pasangan yang sedang berduaan.
Yein terus menyorok di belakang sebatang pokok besar supaya pasangan tadi tidak sedar akan kehadirannya.
Dahinya dikerutkan.Mukanya mula berona merah padam apabila melihat Jungkook dan Hanmi sedang berpegangan tangan.
"Kurang ajar punya perempuan!!", Kata Yein dengan penuh geram.Tangannya menumbuk kuat batang pokok tersebut.
"Auch!!!", Yein mengadu kesakitan kerana sakit menumbuk pokok itu.
* * * *
Selesai mengisi perut masing-masing,Jungkook dan Hanmi sambung berjalan dipantai.
Hanmi turut duduk apabila Jungkook berhenti dan melabuhkan punggungnya di atas pasir pantai itu.Jungkook duduk dengan melunjurkan kakinya manakala Hanmi duduk dengan lututnya ke dada.
Mereka mengambil peluang untuk menyaksikan matahari terbit di Malaysia.Walaupun,tak seindah kecantikan matahari terbit di Jepun.
Hanmi memandang Jungkook yang pandangannya masih tertancap pada matahari tersebut.Hanmi tersenyum kecil kerana dia dapat melihat Jungkook amat gembira ketika itu.Dia memandang ke arah matahari terbit itu semula.
"Hanmi ah...", Panggil Jungkook.Dia masih memandang matahari yang bewarna kemerah-merahan.Hanmi menoleh memandangnya.
"Saya nak awak jujur dengan saya boleh...?", Jungkook memandangnya sambil tersenyum.Hanmi meangangguk.
"Siapa lelaki yang bersama dengan awak hari tu..?", Hanmi menunjukkan reaksi yang tidak mengerti dengan Jungkook.
"Lelaki..?",
"Yang pegang tangan awak ", Makin berdebar hati Hanmi apabila Jungkook memandang tepat ke dalam anak matanya.
"Oh..sebenarnya lelaki tu nak tolong saya lah..", Hanmi berkata.
"Tolong ?",
"Ya..masa tu saya tengah jalan dekat tepi kedai ni,tiba-tiba lelaki tu muncul depan saya..dia langsung tak pandang saya masa tu,sebab dia tengah main phone..dan dia terlanggar saya..tak ada apa-apa pun antara kami berdua..that's all..", Hanmi lega kerana telah jujur kepada Jungkoon.
"Lah..Saya ingatkan awak ada fair dengan dia..baguslah kalau macam tu..lega hati saya..", Jungkook tersenyum lega.
"Ingatkan dah tak sayang saya..", Hanmi memerli Junhkook dengan senyuman sinisnya.
"Siapa cakap saya tak sayang awak..?! Siapa?! Siapa?!", Kata Jungkook.Lalu, laju jemarinya menggeletek pinggang Hanmi.
"
Hahahahahah...berhenti lah!! Jeon Jungkook..mianhae!!", Tawa Hnbmi dek kerana tak tahan digeletek.
Jungkook tersenyum kemenangan.Dia terus berhenti menggeletek Hanmi.Isterinya itu pula tercungap-cungap kerana letih tergelak.
"Betul lah awak tak sayang saya..asyik buat bodoh je dengan saya..", Hanmi memeluk tubuhnya lalu mulutnya dimuncungkan.
Jungkook tersenyum lalu mencubit lembut pipi gebu Hanmi sebelum memeluk bahu isterinya.
"Saya tak layan awak sebab saya metajuk dengan awak..", Jungkook dan Hanmi memandang antara satu sama lain.Jarak antara wajah mereka sangat rapat.
"Saya sentiasa cintakan awak Hanmi..", Ucap Jungkook lembut dan mukanya didekatkan kepada Hanmi.Lalu,bibir Hanmi dicium lembut.
"Jaga kau Hanmi!!", Kata Yein yang setia mengintai mereka dari tadi lagi.Dia kemudian terus meninggalkan mereka,lalu ke balik ke hotel.
* * * * *
"Aku ada kerja untuk kau", Kata Yein kepada seorang lelaki di dalam talian.
"Bagus! Aku akan bagi bayaran selepas tugas kau selesai", Kata Yein sebelum memutuskan talian.
Pintu biliknya dikuak membuatkan Yein yang sedang duduk di hujung katil terperanjat.Yein pantas menyelitkan telefonnya di bawah bantal.Dia terus mencapai buku di atas meja solek dan duduk di atas katil.Dia menyelak helaian buku itu seperti sudah lama membacanya.
"Buat apa tu..", Tanya Jungkook walaupun dia sudah nampak Yein sedang membaca buku.Pintu ditutup semula dan dikunci.
Yein langsung tidak menjawab pertanyaan Jungkook.Matanya sempat menjeling Jungkook.
Jungkook tersenyum melihat Yein lalu duduk di sebelahnya di atas katil.Tangannya diletakkan di atas bahu Yein.
Yein berdecit perlahan kerana rimas dipeluk Jungkook sedemikian.Apabila mengetahui isterinya tidak suka dengan apa yang dilakukan,Jungkook lantas menarik tangannya.
"Kenapa ni..merajuk ke?", Tanya Jungkook lembut seraya mengelus rambut panjang Yein.
"Oppa lah! Kenapa tinggalkan Yein tadi?!", Yein memarahi Jungkook lalu menutup buku yang kononnya dibaca tadi.
"Kenapa oppa pergi dengan Hanmi unnie? Ni kan honeymoon Yei. dengan oppa,bukannya honeymoon dia dengan oppa..", Yein menarik mukanya.
Jungkook tersenyum melihat Yein merajuk.Dagu Yein ditarik supaya memandangnya.
"Memanglah ni honeymoon kita..tapi,oppa tak boleh abaikan dia sebab dia pun isteri oppa..", Kata Jungkook lalu memeluk tubuh Yein.
"Kau akan abaikan dia Jungkook..percayalah", Kata Yein sambil tersenyum sinis.
Okay..tahu pendek
Bersambung
Vote dan comment pleaseu...
typo lupakan.
YOU ARE READING
[C] Wedding Contract 결혼 계약
Lãng mạn[Completed] +Perjanjian di mana Jung Yein bersetuju untuk memberikan zuriat sahaja kepada sebuah pasangan telah menghancurkan perhubungan mereka . - Siapakah pasangan tersebut ? Bagaimanakah pertemuan mereka bertiga? Ingin tahu kisah selanjutnya...