07

1.2K 28 5
                                    

Tess

Mijn hoofd bonkt zodra ik wakker word. Fijn, een kater. Ik zucht even en ga op mijn rug liggen. Even wakker worden. Goed wakker worden kan ik niet want ik hoor al mijn telefoon afgaan. Ik kijk erop en zie een berichtje van Ace en Tristan.

Acey Cupcake: Was super leuk gister! Ook een kater? Same here :(

Tristan: Dankjewel voor de leuke avond. En je zag er heel mooi uit! :)

Ik glimlach en kijk dan op de tijd. Half 1. Lekker uitgeslapen. Dan stap ik uit bed en val bijna weer om van de duizeligheid. Dan loop ik rustig naar beneden en zie dat mijn ouders samen tv aan het kijken zijn. ,,Goedemorgen schoonheid,'' zegt mijn vader en ik zwaai naar hem en loop naar de keuken waar ik een dienblad zie staan. Het dienblad staat vol met drinken en een gebakken eitje. Er ligt ook een briefje bij.

Voor je kater ;) 

X Mam

,,Dankjewel mam!'' Ze knikt even en ik pak het dienblad en loop ermee naar de eettafel. Daar begin ik aan mijn eitje met daarbij water, thee en sinaasappelsap. Ondertussen scrol ik een beetje door mijn sociale media. 

,,Tess, papa en ik gaan even naar je grootouders. We zijn vanavond pas thuis, zorg jij voor je eigen eten?'' Ik reageer met een ja en dan hoor ik ze weg gaan. Daarna pak ik mijn laptop en zet wat muziek op. Ik pak mijn favoriete playlist van Spotify en zet de muziek aan. Daarna begin ik een beetje met mijn kamer op te ruimen en zodra dat klaar is begin ik aan mijn huiswerk. Omdat dat namelijk maandag af moet. Dus dat moet gebeuren. Ondertussen heb ik me ook al omgekleed in een fijne joggingsbroek met een simpel zwart shirt. Op de broek staat Active en hij is bordeauxrood. 

Mijn telefoon gaat over en op het display zie ik dat het Ace is. Ik klik op opnemen en zet de telefoon tegen mijn oor. ,,Hey Ace.''

,,Hey. Heb je al gehoord van een gig maandagavond?'' Ze klinkt heel enthousiast. 

,,Wat bedoel je? Een gig? Van wie?'' 

,,Van 5 Seconds Of Summer. Die nieuwe band van onze school.''

,,Ja, Ace, dat weet ik ondertussen wel. Waar, hoelaat?''

,,Bij Spelonk, hier om de hoek. En om 6 uur begint het.'' Ik kijk even in mijn agenda.

,,Ja is goed, dat lukt wel. Heb jij toevallig wiskunde al af? Ik snap er de ballen niet van.'' Laten we het erop houden dat Ace me maar met 20% van mijn wiskunde heeft geholpen en voor de rest hebben we zitten kletsen en roddelen.

Al snel is het al avond en merk ik dat ik honger begin te krijgen. Ik loop naar beneden en kijk een beetje in de kastjes. Niks speciaals. In de koelkast ligt een krop sla en slasaus. Dat word een salade dus!

Ik snijd wat sla af en doe die in een kom, daarbij doe ik wat komkommer, tomaat, kaas en slasaus. Ik meng het een beetje waarna ik wat water pak. Daarna loop ik naar de bank en zet alles neer waarna ik Netflix aanzet en verder ga met mijn favoriete serie Teen Wolf.

Ik hoor de sleutel in het gat van de deur en zie vanzelf Rachel komen. Ze heeft een zwarte, strakke leren broek aan, met een Nirvana shirt, met gaten waardoor je heel duidelijk haar bh ziet, en daarboven een zwart, leren jack. Daaronder heeft ze rode Converse aan en ik zie der binnenkomen met een jongen die ik nooit heb gezien. Ik sta op en sla mijn armen over elkaar. Nu mag ik de baas spelen haha. Ik kuch even en ze schrikt op. ,,Uhm, ik dacht dat je bij Ace was.'' Ik schud mijn hoofd en haar hoofd wordt rood. Dit had ze dus niet verwacht.

,,Waar kom jij vandaan?'' Ze slikt even en kijkt me dan aan.

,,Ik was uit met vrienden.'' Ik knik.

,,Weten papa en mama hiervan?'' Ze schud haar hoofd. ,,Waar denken die dat je was?''

,,Bij een klasgenoot te leren. Ik was al vroeg weg.'' Ik knik.

,,Nou stuur hem eerst naar huis.'' Ze laat hem uit en ik sta er nog steeds met mijn armen over elkaar. Ze komt terug de kamer in en gaat zitten op de bank.

,,Zit ik in de problemen?'' Ik ga naast haar zitten en schudt mijn hoofd. Dan geeft me een knuffel en ruik ik overduidelijk een rook lucht.

,,Cookie?'' Ze knikt. ,,Vertel me alsjeblieft dat je niet rookt.'' Ze kijkt me aan en schudt haar hoofd.

,,Nee echt niet. Die vrienden roken, maar ik echt niet.'' Ze houdt haar pink omhoog voor pinkie swear. Ik haak mijn pink in de hare en geef haar en blik waarmee ik wil zeggen dat dit menens is. Ze knikt en ik omhels haar. Dan kijk ik op de klok en herinner me dat papa en mama zo thuis komen.

,,Hup! We moeten snel zijn. Papa en mama komen zo thuis. En zo mogen ze je echt niet zien.'' Ik klim omhoog en trek Rachel mee de trap op. Daarna zet ik haar op mijn kamer. ,,Ik weet precies wat ik moet doen. Ik heb vaak zat snel moeten zijn voor papa en mama thuis kwamen.'' Ik trek haar haren uit de staart, haal haar make-up eraf en kleed haar om in een joggingsbroek en een shirt, net als ik. Daarna verwissel ik haar schoenen naar warme sokken en klaar is ze. Net op dat moment komen papa en mama thuis en lopen we naar beneden.

,,Hey lieverds,'' zegt mijn vader en geeft mij een klopje op mijn schouder en Rachel een wrijfje over haar hoofd. Daarna komt mijn moeder ook binnen en gaan ze allebei al snel naar bed omdat ze moe zijn. Vlak daarna loop ik ook naar boven en ga ook vroeg naar bed, zeker omdat ik de hele ochtend en middag een kater had. Even bijslapen.

Lost Without You || Dutch || ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu