29

526 12 1
                                    

Tess

De volgende dag ben ik gelijk gaan kijken voor een bruidsjurk. Samen met mijn moeder en Ashton's moeder. We waren vroeg opgestaan en al vroeg gaan kijken. We hebben al 3 winkels gehad die misschien een tikkeltje te duur waren en nu zijn we in een winkel die iets goedkoper is dan de rest.

,,Is dit iets?'' De verkoopster komt naar me toe met een lange, strapless jurk met heel veel kleine glittertjes. Ik knik en neem hem mee in de paskamers. Ik kleed me om en stap dan in de eerste jurk naar buiten. Mijn moeder schrikt op van haar wijn, die ze heeft gekregen van de verkoopster, en glimlacht naar me. Ashton's moeder, Anne, staat op en trekt de jurk recht aan de achterkant. ,,De jurk is heel mooi. Maar je moet sowieso verder kijken.'' Ik knik en krijg een jurk aangereikt van mijn moeder en kleed me weer om.

Nu sta ik voor de spiegel met een jurk. Deze is ook spierwit die strak rond mijn borst en heupen loopt en daarna wijder uitloopt. Alleen ik lijkt er erg dik in. ,,Nee, dit word hem niet.'' De volgende jurken hangen al klaar voor me.

Na een hoop jurken verder kom ik weer de pashokjes uit. Nu sta ik voor de spiegel met een gebroken witte kleur. De jurk heeft een bevestiging over 1 schouder en heeft heel veel lagen hoe verder de jurk loopt. Ik twijfel nog wel, de jurk is mooi, maar niet mijn ding. Dan kijk ik op en zie ik het. De perfecte jurk! Die moet ik hebben. Zo snel als ik kan snelwandelen ga ik richting de jurk en kijk ernaar. Mijn moeder loopt achter me aan en legt haar hand op mijn schouder. ,,Deze is prachtig, net als jij,'' fluistert ze in mijn oor en geeft me een kus op mijn wang. Ik glimlach naar der en vertel dan de verkoopster dat ik die jurk wil proberen in mijn maat. Ze gaat op zoek en komt iets later terug met de jurk en ik neem hem mee naar de pashokjes. Ik kleed me snel om want ik ben echt benieuwd hoe de jurk staat.

Dit is hem. De perfecte jurk voor mijn perfecte huwelijk. Hierin wil ik zeker trouwen. De jurk is wit en strapless. Bij de borst is het strak, vol met glitters en diamantjes. Daarna loopt de jurk wijd uit met kant en onderaan nog een lichte toevoeging van diamantjes. En nog andere kanten details. Achter op de rug begint al de sluier die mooi meeloopt met de jurk zelf. Dit is prachtig!

,,Dit is de jurk die ik wil. Hierin wil ik trouwen.'' Anne komt naar me toe gelopen en knikt.

,,Je ziet er ook prachtig uit.'' Ik glimlach en krijg langzaam tranen in mijn ogen. Ik ga trouwen met de liefde van mijn leven en ik heb een van de mooiste jurken aan. Dit moet perfect gaan. Mijn moeder veegt een traan van mijn wang af die erover was gerold.

,,Maak je nou geen zorgen. Je gaat er prachtig uitzien en de bruiloft zelf wordt ook heel mooi.'' Ik knik en kleed me dan weer om in mijn eigen kleren. Daarna neem ik de jurk mee naar de balie en wil hem gaan betalen tot mijn moeder me tegenhoudt en zij en Anne de jurk betalen. Als we buiten staan kijk ik ze aan.

,,Dat had echt niet gehoeven. Ik kan hem makkelijk zelf betalen.''

,,Nee, dit was het kleinste wat we konden doen,'' zegt mijn moeder en Anne knikt. Samen met z'n drieën lopen we naar de auto en leggen de jurk voorzichtig in de auto. Waarna we doorrijden naar de bakker om taarten te gaan proeven. Dit word leuk!

Lost Without You || Dutch || ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu