08

1.1K 26 2
                                    

Tess

Ik bekijk mijn kleding en mijn make up in de spiegel. Ziet er goed uit! Ik trek mijn zwart met roze Nikes aan en pak mijn tasje. Daarin zit mijn telefoon, mijn lipstick om bij te werken, wat geld en mijn sleutels. Nadat ik alles heb gecheckt loop ik naar beneden en zie een briefje op tafel liggen. Ik pak het op en begin te lezen.

Tess,

Je moeder, Rachel en ik zijn weg voor vanavond. We zijn uiteten bij het restaurant van je achterneef. Veel plezier vanavond en hier heb je nog wat geld. Haal er maar wat drinken van. Niet te dronken worden hé haha

X Papa

Bij het briefje ligt nog €10,- en die doe ik in mijn tasje bij mijn eigen geld.  Daarna loop ik naar mijn fiets en fiets richting het bankje. Zodra ik er ben moet ik nog even wachten omdat ik weer te vroeg ben, dus speel ik even een spelletje op mijn telefoon. Al snel komt Ace aanfietsen en fietsen we door nar Spelonk, het café hier in de buurt. Zodra we de hoek om zijn in de straat van Spelonk staan er wel wat fietsen bij Spelonk, dus stappen we af en proberen ergens onze fietsen neer te zetten. Zodra de fietsen op slot en wel staan, lopen we naar Spelonk en gaan achterin de rij staan. De rij is niet lang, maar er is een rij omdat het pas zo open gaat. Na 10 minuten gaat het open en zodra we aan de beurt zijn, moeten we onze ID's laten zien. We krijgen een 18+ bandje, omdat we 18 zijn. Daarna lopen we naar binnen en bestellen wat drinken. We zoeken een plekje waar het niet al te druk is en wachten tot er iets gaat gebeuren. Dan voel ik ineens een tik op mijn schouder. ,,Hey Tristan!'' Ik geef hem een knuffel en hij vraagt of hij erbij mag staan. Ik knik en Ace stemt ermee in. Al snel daarna gaan de lichten wat uit en komen er 3 jongens het podium opgelopen. Luke gaat bij de microfoon staan die vooraan staat en Calum en Michael bij de andere microfoons. ,,Hallo allemaal! Bedankt dat jullie er zijn! We gaan gewoon meteen beginnen!'' roept Luke door de microfoon en al snel hoor je muziek. Het is een cover want ik herken het nummer wel van iemand anders.

Aan het einde van de gig bleken het allemaal covers te zijn, maar dat maakt niet uit. Ze klonken heel goed! Ze komen nadat ze alles hebben opgeruimd naar ons toe met z'n drieën. Ik omhels ze en feliciteer ze met hun gig. ,,Jullie deden het geweldig.'' Ik hoor dankjewel van alle drie en dan neem ik nog een slok van mijn cola. Als ik op kijk zie ik Ace's lippen vast geplast aan die van Luke. Ik stik bijna in mijn drinken en daarvan schrikt Ace op. Ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan en ze glimlacht. Ik glimlach terug en ben juist blij voor der. Ik kan het bijna niet meer aanhoren over wat ze van Luke vind haha. Ze zijn wel schattig samen.

Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een sms heb van mijn vader.

Pap: Hoe is het daar? Alles nog goed? Wij zijn ook later thuis, dus kijk maar hoe laat je zelf thuis bent. Als je ergens anders slaapt, stuur ons dan wel even een berichtje. Anders zien we je morgenvroeg wel. X pap.

Ik stuur een berichtje terug met een simpele oké en dat ik me eraan houd. Ik voel een tik op mijn schouder en kijk achter me. Dat is die jongen van de club van laatst. ,,Hey!'' Ik geef hem een knuffel en op of andere manier voelt het heel vertrouwd, heel veilig in zijn armen.

,,Hoe is het?'' We hebben een leuk gesprek over die club van laatst en die avond zelf. Al snel moet hij zelf ook weg en geef ik hem nog een knuffel. Hij houdt me stevig vast en het voelt zo goed dat ik niet los wil laten tot ik weet waar het vandaan komt. Maar ik weet ook wel dat dat niet gaat. Ik laat hem los en zeg nog gedag en zodra hij al even weg is realiseer ik me dat ik zijn naam nog steeds niet weet. Komt wel, ik weet dat hij bevriend is met Luke, Calum en Michael dus zijn naam kom ik nog wel te weten. Hij is wel heel leuk.

Lost Without You || Dutch || ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu