25

635 17 3
                                    

6 maanden later

Tess

Mijn beste vriendin is de beste. Ze reageerde zo lief dat ze elke dag een foto wil maken voor zo'n foto galerij. Je weet wel, zo een van Facebook. Dus na 6 maanden is ze nog volop bezig met die galerij. Elke dag maakt ze een foto van mijn buik. Super lief.

Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest en een echo laten maken. Maar vandaag zag je heel veel en heb ik een foto meegenomen. Ik heb de foto nog niet kunnen laten zien aan Ashton omdat mijn moeder en Ashton's moeder met mij baby spulletjes wilde gaan kopen. Meteen na mijn afspraak. Dus ze stonde al buiten op me te wachten en toen zijn we meteen doorgereden naar het winkelcentrum. Daar zijn we naar een hele grote winkel gegaan en sinds 2 uur in de middag tot nu 5 uur in de middag zijn we al in die middag. Ik word al moe van het lopen, dus we doen het rustig aan. En daarom dus ook al 3 uur. We hebben al een bedje, een box, luiers, speentjes enzovoort.

Nadat we alles hebben gehaald heb ik Ashton een bericht gestuurd met dat ik met de moeders ga eten in de stad. We zitten nu lekker in een restaurantje genaamd Liohn. Een Italiaans restaurantje. Een ober komt naar onze tafel gelopen en kijkt ons allemaal aan.,,Wat mag het zijn?'' Ik kijk hem aan en glimlach.

,,Doe mij maar een cola zero met spaghetti carbonara.'' Hij knikt en kijkt da mijn moeder aan.

,,Doe mij maar een rode wijn met spaghetti bolognese.'' Hij knikt nogmaals en kijkt dan Ashton's moeder aan.

,,Doe mij maar een cola en pizza magharita.'' Hij knikt en loopt dan weg.

Zodra we al het drinken hebben doen we proosten op de baby en wachten we op het eten. Ondertussen wordt er wat gekletst over hun zwangerschappen en over hun bevallingen.

Na een goed halfuur krijgen we het eten en beginnen we te eten. ,,Wauw, dit smaakt echt lekker!'' zeg ik en mijn moeder knikt.

,,Ja zeker,'' voegt Ashton's moeder er nog aan toe. Ik voel een raar gevoel in mijn onderbuik en leg mijn vork neer.

,,Sorry, ik moet even naar de wc.'' Beide knikken ze en ik loop naar de wc. Daar aangekomen moet ik even de wasbak vasthouden om me stabiel te houden. Ik voel me goed misselijk. Voordat ik het doorheb ren ik al naar de wc en komt al het eten eruit. Ik voel dat mijn haar opgetrokken word in een staart en kijk dan op. Ik zie Ashton's moeder en glimlach.

,,Dankje. Ik weet niet wat het is. Ik heb er al lang geen last meer van gehad. Zeker in het begin maar nu niet meer.'' Ze komt langs me op de grond zitten. Ze pakt mijn wat wc papier en veegt mijn mond een beetje af en gooit het papiertje weg en pakt dan mijn handen.

,,Maak je maar geen zorgen. Dit is heel normaal, ook als je al op 6 maanden zit. En je hebt een gezonde baby, dat zei de gynaecoloog zelf. Ik knik en glimlach dan naar.

,,Ik voel me al iets beter.'' Ze knikt en dan sta ik op en spoel de wc door. Ashton's moeder staat ook op en loopt samen met mij naar het restaurant nadat ik mijn handen heb gewast. Mijn moeder kijkt een beetje bezorgd maar Ashton's wuift het al af. Ik glimlach en ga dan weer zitten en eet door.

Na een tijdje zijn we klaar en hebben we ons dessert ook al gehad. Mijn moeder trakteert dus ze betaalde voor ons, na ons protest. Nadat ze heeft betaald lopen we naar de auto en rijden richting mijn huis. Mijn moeder parkeert de auto en ik stap uit.

,,Loop jij maar naar binnen en houd de deur maar open, dan komen wij met de spullen.'' Ik knik en loop naar de deur en bel aan. Ben de sleutel vergeten..

Ashton doet de deur open en begroet me met een kus en gaat dan al snel aan de kant als de moeders met de spullen binnenkomen. Ik sluit de deur en loop dan achter Ashton aan naar binnen. Eenmaal binnen pakt mijn vader nog wat te drinken voor ons allemaal en praten we nog wat na. Terwijl mijn ouders met Ashton's moeder praten pak ik de foto uit de zak van mijn vest en laat hem aan Ashton zien. Hij pakt de foto aan en glimlacht heel breed. ,,Wat ziet het kindje er goed uit.''

,,Ja klopt. Het is ook helemaal gezond volgens de dokter.'' Hij glimlacht en geeft me een kus en daarna eentje op mijn voorhoofd. Al snel voel ik me best moe van de dag en heb ik behoefte om te gaan slapen.

,,Ashton?'' Hij kijkt op en knikt. ,,Ik ben best moe dus ik denk dat ik naar bed ga.''

,,Ja, dan ga ik met je mee.'' Ik knik en sta dan op.

,,Pap, mam, mevrouw Irwin, wij gaan naar bed. Dus welterusten en slaap lekker voor straks.'' Ze knikken en zeggen nog welterusten terug en dan loop ik samen met Ashton naar boven. Daar aangekomen kleed ik me om en in de badkamer haal ik mijn make-up eraf. Waarna ik mijn tanden poets en mijn nachtcrème opdoe. Nadat ik klaar ben gaat Ashton nog snel tanden poetsen terwijl ik in bed ga liggen. Mijn telefoon leg ik aan de lader en ik doe mijn nachtlampje aan. Al snel is Ashton klaar en doet het licht uit. Ik ga op mijn rug liggen en leg mijn kussen goed. Ashton komt naast me liggen en legt een hand op mijn buik. Ik heb hem dit wel eens horen doen terwijl ik ''sliep''. Maar nu doet het waar ik bij ben.

,,Hallo lieverd. Ik kan nog geen prinsesje zeggen of mijn kleine ridder. Ik weet nog niet wat je wordt. Maar ik weet dat je fantastisch wordt. Je hebt een super lieve en sterke moeder en natuurlijk ook een leuke vader. Zodra jij straks uit mama's buik komt gaan we jou lekker knuffelen, vasthouden en verwelkomen. Je wordt lekker verzorgd door ons. En je hebt een super mama. Ze is heel lief en gaat samen met mij heel veel van jou houden. Als je een meisje bent, word je mijn prinsesje en mama mijn koningin. Als je een jongetje word, ben je mijn riddertje en gaan we later voetballen en samen stoere dingen doen. Maar het maakt me helemaal niks uit. Je bent vast een super leuke baby. En mama en ik gaan super veel van jou houden.'' Hij geeft mijn buik nog een kus en daarna mij een kus en ik glimlach naar hem.

,,Ik hou van je.'' Hij geeft me een kus.

,,Ik hou ook van jou. Heel erg veel.'' Ik ga op mijn zij liggen en Ashton gaat tegen me aan liggen. Hij slaat zijn arm om me heen en legt zijn hand op mijn buik. Hij geeft nog een kusje op mijn schouder en al snel voel ik dat ik in slaap val.

Lost Without You || Dutch || ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu