2| Unknown call

379 6 3
                                    

Volgende ochtend wordt ik wakker van mijn wekker. Ik druk hem uit en kijk op mijn gsm.

Vrijdag 07:45

De laatste dag deze week, denk ik bij mezelf. 

Ik zet me met een zucht recht en slenter naar de badkamer. 

Ik ben absoluut geen ochtendpersoon. 

Eens ik in de badkamer kom trek ik mijn slaapkleding uit en zo slenter ik verder naar de douch. 

Ik sta er 10 minuten onder gewoon genieten van het water en dan in 5 min was ik mijn haar en mezelf. 

Als ik weg stap van onder de warme stralen wikkel ik een handdoek rond mezelf en stap zo naar mijn kleerkast en trek snel wat kleding aan. 

Dan droog ik mijn haar vlug doe wat mascara op loop mijn trap af die in de woonkamer uitkomt. 

Ik kijk naar de grote klok die boven de tv hangt en zie dat ik nog twintig minuten heb om optijd op mijn werk te zijn. 

Ik klem mijn handtas in mijn hand en loop de deur uit, geen ontbijt voor vandaag dan maar.

----

Net optijd kom ik aan op het bureau en ga achter mijn desk zitten. 

"Goeiemorgen Meneer De Decker." zeg ik vriendelijk tegen mijn baas. 

"Welke afspraken heb ik vandaag? Trouwens deze dossiers moeten vandaag allemaal in de computer staan." zegt hij kortaf als hij een stapel op mijn bureau legt. 

"Mvr Scheers komt vandaag om haar echtscheiding te bespreken, Zal ik uw afspraken anders opschrijven en u binnen een paar minuutjes bezorgen?" 

"Goed idee." zegt hij droog als hij zijn bureau in loopt. 

"Zak" fluister ik tegen mezelf.

Alle dossiers en zijn afspraken zijn in de voormiddag afgehandeld en nu is het tijd voor mijn lunchpauze. 

Ik loop naar het kantoor naast mij waar Laura zit. 

"Laura wil je met mij gaan luchen?" vraag ik, "Tuurlijk!"

Na mijn lunch pauze moet ik nog even aan het werk, alleen maar telefoon opnemen en de rest kijk ik Netflix op mijn iPhone, mijn baas moest eens weten... 

Ik schrik op als ik onverwachts mijn ringtone hoor. 

Een onbekende beller met een vrij lang telefoon nummer?

"Hallo?" 

"Charlotte? Céline's best friend?" hoor ik een bekende hese stem zeggen. 

"Euhm yeah?" antwoord ik automatisch in het Engels terug. 

"It's Harry," Ah vandaar herken ik de stem. 

"Niall gave me your number, he said when he didn't answer his phone, I Should call you." 

 "Euhm okay? Why are you calling?" 

"I didn't give Niall the address of my hotel, I'll send you a text with the address okay?" 

"Okay." 

"Meet you there." 

"See you" zeg ik snel en leg af. 

Ik voel mijn hart erg tekeer gaan. 

En niet enkel mijn hart maar mijn gsm krijgt paar meldingen binnen. 

Harry's bericht met het adres en dan een bericht van Niall.

Niall:

What did Harry say? :)

Charlotte:

I Hate you so much for this asshole!

Niall:

I know you love me! :D

Ik rol lachend mijn ogen tot mijn baas voor me staat. 

"Zo noem je dat werken?" zegt hij stug. 

"Sorry maar ik kan niets anders doen. Enkel de telefoon opnemen voor uw afspraken van volgende week." probeer ik vriendelijk over te komen. 

Met zo een baas als deze moet je vaak doen alsof je vriendelijk bent. 

"Oke dan." zegt hij met zijn strenge blik als hij zijn toga weghangt en terug in zijn kantoor loopt. 

Na een paar minuten staat hij plots terug voor mijn desk.

"Weet je Charlotte ga maar naar huis ik zal de telefoon zelf wel opnemen, ik denk dat ik vandaag nog maar eens overwerk." 

De laatste weken werkt hij constant langer, hij gaat niet zo graag naar huis denk ik. 

"Zeker meneer?" 

"Ja anders zou ik het niet zeggen!" zegt hij stug. 

Ik moet lachen van zijn boos gezicht maar verberg dit. 

Zo snel als ik kan neem ik mijn grijze jas en handtas en verdwijn dan uit het grote gebouw. 

Nu naar huis, eten en natuurlijk mijn koffer nemen voor dit weekend.

Na mijn bord pasta loop ik naar mijn slaapkamer en trek ik mijn kledingkast open. 

Wat moet je nu mee nemen voor een weekend naar Urk? 

Ik facetime Céline en zie Nialls gezicht verschijnen. 

"Niall where's Céline?" 

"Oooh angry booboo is here." roept hij naar Céline. 

Ik hoor Céline lachen en ze komt in beeld. 

"Wat moet ik meenemen voor dit weekend?" Ze denkt even na.

"Neem iets comfortabel mee, iets casual en dan iets voor op een date." zegt ze met een glimlach. 

"Date?" 

"Ja, Jij Niall ik en Harry gaan eten morgen avond."zegt ze blij. 

"Dat is dan toch geen date gewoon met ons vieren iets gaan eten." 

"Oke als jij het zo wilt bekijken. Kruip maar vroeg in je bed zodat ik morgen geen chagrijnige Charlotte in de auto heb. Je weet we komen je ophalen om 5 u s'morgens zodat we daar zijn tegen 8 u en we Harry nog kunnen zien acteren." 

Ik knik en terwijl zoek ik een paar outfits. 

"En zodat jij hem kan leren kennen." zegt ze met een knipoog. Ik rol met mijn ogen. 

"Als jullie me de hele tijd gaan plagen ga ik niet mee." zeg ik. 

"Oke oke." zegt ze giechelend. 

Ik rol opnieuw mijn ogen en leg dan af. 

Ik maak mijn tas klaar waardoor ik tegen 21:58 klaar ben om te gaan slapen. 

EINDELIJK want een goede nachtrust heb ik nu wel nodig. 

Zeker voor wat me dit weekend te wachten staat...

Please vote!! X

PerfectWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu