4| 'Date night'

379 8 2
                                    

"Komaan Charlotte, binnen een uurtje moeten we klaar zijn!" roept Céline. 

"Ik ben klaar op een kwartier." zeg ik lachend als ik mijn haar kam. 

"Niet je haren kamen. Hup, in de douche nu!" beveelt ze me. 

"Céline het is een date voor jou en Niall, niet voor mij." zeg ik weer lachend. 

"Oh jawel!" ze trekt mijn t-shirt uit en zegt "Jij doet de rest uit en onder die douche nu!" 

Ik knik braaf en kleed me uit. 

Stap onder de douch en na 10 minuutjes kan ik er weer onderuit. 

Ik draai mijn haar in een handdoek en doe mijn ondergoed aan dat ik al had klaar gelegd. 

Als ik terug uit de badkamer kom kijk ik in mijn koffer, opzoek naar mijn 'date' outfit. 

Ik trek mijn bordeaux trui en zwarte broek aan, met een gouden ketting en ring, en mijn zwarte enkelbotjes. 

"Charlotte bijna klaar? Ik moet je make-up nog doen!" roept Céline aan de andere kant van de hoteldeur. 

"Kom maar binnen." roep ik terug ik doe mijn handdoek van mijn haar, droog het met de droger die Céline me meteen aangeeft. 

Ik staar naar haar hoe ze haar make-up doet voor de spiegel. 

"Ik doe alleen maar mascara, beetje poeder en lipstift op." 

"Oke... dus ik moet je make-up niet doen?" 

"Nop." Ik geef haar de droger in haar handen en ik aan mijn make-up begin. 

"Dus wat gaan we doen?" vraag ik aan Céline. 

"We gaan iets eten en daarna geeft Harry ons een kleine rondleiding in een parkje van Urk" zegt ze glimlachend. 

Ik knik en doe als laatste mijn nudelipstift op. 

"Klaar?" vraag ik aan Céline als ik naar haar kijk en mijn zwarte handtas neem. 

Céline kijkt op, "Je ziet er mooi uit, Beetje casual maar ok."

Ik ben altijd nerveus als Céline m'n kleding keurt, ze is zo goed met fashion...

"Ik moet alleen nog mijn handtas gaan halen bij Niall." 

Ik knik en doe de lichten uit van mijn kamer als we naar hun kamer lopen. 

"Baby, I'm ready" zegt Céline vrolijk als ze de kamer binnen stapt en ik haar volg. 

"Oh Harry you're already here!" zegt Céline even vrolijk als tegen Niall. 

Ik verstop me een beetje achter Céline totdat ze naar Niall loopt en hem kust, ik draai met mijn ogen en kijk naar mijn voeten. 

Tot ik bruine afgesleten enkellaarzen voor mijn schoenen zie staan. 

Ik kijk op en zie een grijnzende Harry. 

Ik glimlach als hij "Hi." zegt en me een kus op de wang geeft. 

Ik begin te blozen van zijn warme lippen op mijn wang. 

Dat beetje bruine poeder was een goede keuze. 

"You look great." fluistert hij met een glimlach als hij me aankijkt. 

"Thanks.. I like your boots." zeg ik vriendelijk terug. 

Zijn hese lach vult de kamer en ik kijk naar Céline en Niall die door de deur lopen terwijl Harry me blijft aanstaren. 

Het begint een beetje eng te worden op deze manier. 

"Come on Harry." roept Niall met een raar stemmetje. 

Hij schrikt en kijkt op en loopt met Niall mee naar de lift terwijl ik hem deze keer aanstaar en Céline tegen mij aan het ratelen is.

-

Niall rijd ons naar het restaurant terwijl dat Céline naast mij blijft ratelen, deze keer over mijn ex-vriendje waar ik liever niet over praat nu. 

"Babe please stop speaking dutch!" Zegt Niall. 

Ik lach, dat is Niall's standaard zinnetje geworden. 

"I'm sorry I was talking about Charlotte's ex-boyfriend. He's an ass." zegt ze met rollende ogen. 

"What did he do?" vraagt Niall terwijl Harry stil aan het luisteren is. 

"He broke up with her and cheated on her. And after that he sort of used her and hurt her more ofcourse...it's a long story." zegt Céline dramatisch. 

Ik zwijg en kijk uit het raam, het duurde heel lang om hem te vergeten heb dit nu niet nodig. 

Die relatie is ook de reden waarom ik al 2 jaar single ben, ik ben gewoon te bang voor een nieuwe relatie.

Heb wel eens een 'fling' gehad van 3 maand maar dat is niet serieus genoeg. 

Harry kijkt in de achteruitkijkspiegel even naar mij en kijkt dan weg. 

Hij durft waarschijnlijk niet langer te kijken. 

"Maybe Céline has to stop talking about him," zeg ik licht geïrriteerd. 

"He said he's missing you and that stuff, annoying to read all that stuff." 

"He said that to you?" vraagt Niall geïnteresseerd. 

"Uhu he texted me this morning that he still loves her and misses her." zegt Céline terwijl ze haar ogen rolt en ik kijk naar beneden. 

"Charlotte gaat het?" fluistert Céline naar me. 

Ik kijk haar aan en knik met een klein glimlachje. 

"Laat je avond niet weer verpesten door hem." fluistert ze. 

"Tuurlijk niet. Maar praat er dan niet meer over alsjeblieft." fluister ik terug. 

Ze kijkt me schuldig aan en wilt zich verontschuldigen. 

"Het is oké." zeg ik voordat ze iets kan zeggen. 

Céline slaagt haar arm rond mij en knijpt me bijna plat. 

"We're here." Kondigt Harry aan. 

Ik trek me uit de knuffel van Céline en stap uit. 

We staan voor een groot restaurant. 

Harry loopt als eerste binnen en kijkt naar mij en Céline wanneer de ober vraagt of we gereserveerd hebben, in het Nederlands. 

"Ja we hebben voor vier gereserveerd." zegt Céline vriendelijk. 

De ober begeleidt ons naar een tafel van 4  en we gaan zitten, Céline naast mij en tegenover haar Niall en tegenover mij zit Harry. 

We kijken de kaart in en bestellen ons eten en drinken. 

"So Harry tell some more about yourself" zegt Céline terwijl ze mij port in mijn zij. 

Ik kijk op naar Harry als ik merk dat zijn ogen al op mij gericht zijn. 

"There's not much to know about me." zegt hij met een glimlach. 

"Tell me more about you Céline, I've noticed that you love to talk." zegt hij grijnzend. 

"True, She never stops talking." Zeg ik glimlachend terug. 

Harry glimlacht naar me, duidelijk blij dat ik eindelijk iets zeg, en drinkt van zijn glas dat voor hem staat. 

"Well.." begint Céline met praten, ze verteld over haarzelf en over momenten dat wij al hebben meegemaakt. 

Harry luistert maar blijft me op een of andere manier altijd aankijken. 

Zelfs als we beginnen met eten blijven we door praten en blijft hij me aankijken. 

Het is geen awkward gestaar meer maar eerder een geïnteresseerde blik. 

Het lijkt of hij me steeds probeert te lezen. 

Ik glimlach steeds klein naar hem als ik zijn ogen op mij voel, hopend dat de volgende keer dat ik naar hem kijk ik geen kriebels voel.

Please vote!! X

PerfectWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu