"Hij koelt wel weer af.."

1.7K 70 26
                                    

*Milie POV*

Ik ben rustig met Jai en Kaj door het park aan het wandelen omdat het me thuis met Cody allemaal een beetje te veel begon te worden. Ik ga op een bankje zitten dicht bij de vijver en maak beide lijbanden vast aan de leuning waarna ik mijn GSM uit mijn achterzak haal.

"Hey Milie!" Wordt ik al meteen onderbroken als ik een bericht wil sturen naar Samantha.

Ik kijk op en zie Lewis afkomen lopen langs de vijver.

"Oww... Haii" begroet ik hem zo vrolijk als ik kan.

Hij hurkt neer bij Kaj en Jai die al meteen hyper proberen beginnen te springen.

"Hou je van honden?" Vraag ik dan maar zodat er geen ongemakkelijke stilte komt.

"Ja, ik had er vroeger ook één maar die is vorig jaar omvergereden" legt hij uit als hij Kaj op zijn buik begint te aaien.

"Oh! Wat erg voor je!" Zeg ik als ik mezelf al voor mijn kop kan slaan dat ik erover begonnen ben.

"Maar ik wou je eigenlijk nog eens bedanken voor gisteren... Echt leuk dat je zo hard je best hebt gedaan voor iemand die je nu twee dagen kent" lacht hij.

"Dat is echt heel graag gedaan. Nu heb ik alle andere buren tenminste ook nog eens gezien" glimlach ik. "Heb je misschien zin om morgen mee te gaan naar een feestje? Dan kan je nog een paar mensen leren kennen" leg ik uit.

"Euhm... vind je vriendje dat wel oké?" Vraagt Lewis als hij een wenkbrauw optrekt.

"Waarschijnlijk wilt hij toch niet mee, maar voor de zekerheid vraag ik het hem straks en als hij niet meewilt, laat ik je weten dat jij mee kunt gaan, okè?" vertel ik hem.

"Ja, is goed voor mij, hier is mijn nummer" zegt hij met een glimlach als hij een kaartje uit zijn portefeuille vist.

"Dus ik laat je straks iets weten" zeg ik met een glimlach als ik rechtsta.

"Okey, bye!" Roept hij als hij wegloopt.

Ik zwaai hem nog snel achterna ookal weet ik dat hij het niet kan zien. Ik trek Kaj en Jai wat strakker naar me toe voor ik mijn weg maak naar de uitgang van het park. Ik loop rustig verder als ik plots een schreeuw vanachter me hoor komen. Ik draai me met een ruk om en zie 2 jongens een meisje lastigvallen. Ik zie hoe ze het meisje mee de bosjes proberen in te sleuren. Ik kijk rond me en zie dat ik de enige ben dat hier nog rond loopt. Het meisje gilt opnieuw, waarna ik door heb dat ik moet ingrijpen. Ik loop richting de bosjes als Kaj en Jai me bijna op de grond sleuren. Ik sluip stil de bosjes in en zie hoe de twee jongens het meisje haar kleren proberen uit te trekken.

"Hé stop!" Roep ik automatisch zondet na te denken.

De jongens draaien zich verbaast om en als ze mij zien staan vormt er zich een schuine grijns rond hun gezicht.

"Je kan wel meedoen als je wilt?" Roept de ene jongen.

"Laat haar gaan of ik laat hem los!" zeg ik bedoeld op Kaj die begint te grommen.

Ze beginnen allebei hysterisch te lachen als er een traan over het meisje haar gezicht rolt. Ik twijfel geen seconde langer en maak Kaj en Jai meteen los waarna ze meteen op de twee jongens afrennen. Ze vallen beide op de grond waarop het meisje meteen richting mij rent. Ik neem mijn GSM en bel meteen de politie op als het meisje door alles wat er gebeurt is begint te wenen.

"Ja, hallo, kunnen jullie meteen naar Green Wall Park komen, er wouden twee jongens een meisje aanranden" leg ik uit als er aan de andere kant van de lijn wordt opgenomen. "Dank u" zeg ik nog als ze zeggen dat ze eraan komen.

ON MY MINDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu