*Flashback *"Kau pergi belakang, biar aku yang bersihkan tempat ni.." Yura menolak Shina ke belakang... " Komawo Yura.." shina melangkah ke belakang.. Tetapi bukan menuju ke bilik rehat yang disediakan untuk pekerja di situ, sebaliknya dia keluar melalui pintu belakang..
Nasib nya agak baik kerana sebaik sahaja dia keluar mata nya menangkap gerangan pelanggan perempuan tadi..dia terus mendekati perempuan itu sebelum menampar pipi dia dengan kuat.. terkejut perempuan tu, dia ingin membalas balik lempangan Shina, tetapi tangan shina lebih pantas ,Shina menampar kembali pipi perempuan itu..
"Well, kau belum kenal lagi aku siapa,jadi jangan nak macam macam dengan aku..aku boleh bagi kau teruk lagi dari ni.." kata Shina dengan senyuman sinis.. "So behave" Shina terus berjalan meninggalkan perempuan tu ..
*Pledis Arts Gallery*
Hana masuk ke bangunan di hadapannya dengan senyuman yang terukir di bibir... Pledis Arts Gallery merupakan tempat Hana bekerja sejak 3 tahun yang lalu.. memang sejak di bangku sekolah lagi Hana bercita - cita ingin menjadi seorang pelukis.. Selain melukis, Hana juga mempunyai bakat dalam menulis lirik lagu (composer )(?).. Dan kawan baiknya Shina mempunyai bakat dalam mengubah music (producer)(?) menjadi satu melodi yang sedap didengari...
Hari ni Hana datang dengan membawa 5 lukisan yang telah disiapkan dalam masa 3 bulan yang lalu.. " Macam mana dengan gallery okay? " tanya Hana kepada Yerin pekerja di situ.. " Buat masa ni okay Cik Hana.." balas Yerin dengan senyuman.. "Ermm okay la kalau macam tu..ni saya datang bawa lukisan untuk dipamerkan, nanti tolong letak kan ruangan karya saya ye." Hana memberi lukisan nya kepada Yerin, sebelum melangkah keluar dari Pledis Arts Gallery..
Semasa dalam perjalanan Hana menuju ke parking lot, dia telah dilanggar oleh seorang lelaki.. *kedebuk* Hana jatuh terduduk.. "adoi sakit pinggang aku" bebel Hana.. "kau okay tak" kata lelaki yang melanggar Hana sebentar tadi.. Hana mendongak memandang lelaki tersebut sekilas sebelum bangun...
"Okay"balas Hana..sambil tangan nya sibuk mengibas seluar yang kotor.. "Kalau macam tu aku pergi dulu" lelaki itu terus meninggalkan Hana ..terpinga-pinga Hana bila ditinggalkan begitu sahaja.. "Dah la tak reti minta maaf lepas tu bla macam tu je..weirdo." Kata Hana dengan geram sebelum menuju ke arah kereta dan keluar dari kawasan tersebut untuk pulang ke rumah...
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Rumah*
"Saya dah balik, Hana..? " matanya melilau mencari kelibat Hana .. "Aku kat dapur.. kau nak makan tak? Aku dah siapkan makan malam" Balas Hana dari dapur.. Shina segera menuju ke dapur dan terus menarik kerusi yang ada untuk duduk, matanya memandang setiap gerak geri Hana yang ke hulu ke hilir untuk menghidangkan makan malam...
"Wae? Kenapa kau pandang aku macam tu? Soal Hana apabila matanya terperasan perlakuan Shina yang sedari tadi memandang ke arahnya.." Ani, saja pandang.. hehe " kata Shina sambil tersenyum menampakkan gigi nya yang putih...
"Hana mula duduk setelah siap menghidangkan makanan di atas meja makan... "Makan la jangan tengok aku..kalau kau tengok aku bukan nya kau boleh kenyang pun" Hana mula mengisi lauk yang dimasak sebentar tadi ke dalam pinggan...Shina tersengih dan mula memakan makanan nya...
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Ruang Tamu*
Ketika Shina dan Hana sedang ralit menonton tv, hp Shina berbunyi menandakan ada panggilan masuk.. Shina mencapai hp yang terletak di atas meja..
incoming call
📱 Oppa
"Oppa? " shina menjawab panggilan tersebut dan menuju ke dapur, agar berbualan nya tidak menganggu Hana yang sedang menonton tv di ruang tamu... "Shina~~ tengah buat apa? " abangnya memulakan perbualan diantara mereka.. "Tengok tv, kenapa oppa telefon ni? Mesti ada something kan? " tanya Shina.. "yup, oppa ada benda nak bincang dengan Shina" I.M berhenti berbicara just seketika sebelum menyambung ayat nya..
"Oppa nak Shina berhenti kerja dekat Cafe dan pindah ke Seoul" Kata kata I.M membuatkan Shina terkedu.. "Bwo? Oppa neo michyeo? Yah pabo, why should I resign my job and go to Seoul? Shina tak nak pergi Seoul, shina nak duduk kat Busan" Marah Shina.. "Oppa ni dah gila ke apa..dah ah Seoul tu jauh aduh.." Shina membebel perlahan tapi dapat didengari oleh I.M..
"I don't care.. you must come here, by hook or by crook.. Or else I will go there and you know right, what I'm gonna do" Kata I.M dengan sinis.. Shina terdiam... "erghh okay fine..tapi Shina nak bawa kawan Shina sekali" shina akhirnya mengalah... "okay i will wait for you..see you in 2 day from now..and im gonna give you my address don't worry.. bye" .. I.M memutuskan panggilan..
Shina melangkah menuju ke arah Hana..dia menghempaskan badannya di sofa dan mengeluh.. Hana menoleh ke arah Shina.. "wae?" Tanya Hana.. "Oppa nak aku berhenti kerja dan datang Seoul" kata Shina dengan lemah.. "Bwo!! Habis tu aku macam mana?" Tanya Hana dengan terkejut...
"Thats why, aku cakap kat oppa yang aku akan pergi seoul tapi aku akan pergi dengan kau" Shina memandang Hana..masing masing berdiam diri buat seketika..."Ermm, macam mana kalau aku minta ditukarkan tempat.. i mean aku cuba minta untuk bekerja dekat cawangan Pledis yang terdapat di seoul" kata Hana tiba-tiba..
"Maksud kau cawangan pledis yang lain?" Shina menanya Hana.. "Haah kan Pledis Arts Gallery ada banyak cawangan, jadi nanti aku akan cuba mohon untuk ditukarkan ke sana..macam mana? " .. Hana memandang shina meminta pendapat.. "Boleh ke? Mesti aku ni menyusahkan kau kan, sampai nak pindah pindah cawangan " shina berkata perlahan...
"Aniyo, lagi pun kita memang dari kecil lagi sentiasa bersama, aku tak nak berpisah dengan kau..lagi pun oppa aku kan ada kat seoul jugak..lupa la tu" Hana mencubit peha shina membuat kan shina menjerit kesakitan.. "ah ap..appo" Shina mengosok pehanya.. "Takpe esok aku try mohon okay" Hana cuba menceriakan suasana..
"Komawo chingu" Shina memeluk Hana dengan erat.. "my pleasure bae" Hana membalas pelukan shina.. "Dah jom masuk tidur, esok kita kena settle kan semua benda ni" Hana bangun untuk masuk tidur.. "betul jugak tu..jom" shina berlari naik ke bilik..Hana tergelak kecil melihat gelagat Shina yang seperti budak budak.. "I hope one day , you will change back to old Shina.. "Monolog Hana, sebelum naik menuju ke bilik tidurnya...
Read and enjoy... Vote and comment 😄
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romance"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...