Part 20

26 8 2
                                    

"Shina ni dah kenapa! Cuba la berubah, benda dah lama tu tak payah la nak dikenang.. Move on la! Perlu ke marah dia sampai macam tu sekali! Dia oppa shina tau tak! Dia buat semua tu sebab dia sayang shina! Ada ke seorang abang yang sanggup tengok adik dia cedera sampai macam ni! Ahh what's wrong with you, you're so mean! " tengking seyong sekuat hati kepada shina, segala yang dipendam di luah kan oleh kerana terlalu marah..

"Shina, kenapa buat I. M hyung macam tu.. Kalau Shina marah sangat pun, jaga la hati dan perasaan abang shina, shina fikir perasaan shina je.. Sedangkan dia sanggup buat apa saja untuk shina.. Tapi apa yang shina balas.. You're so cruel and maybe a monster " Minggu juga memarahi Shina, nafas nya turun naik dengan laju..

"Yup shina, shina dah melampau sangat sekarang ni.. Selama ni kitorg diamkan dan ikutkan aja apa yang shina buat, tapi kalau dah sampai jadi macam ni.. Percaya la tiada sesiapa lagi yang akan ambik kisah pasal shina dan berada di sisi Shina lagi" ucap Hana dengan mendatar..

Shina terdiam apa bila orang yang selama ini ada di sisi nya, dan yang memahami nya selama ini, memarahi diri nya, sedang kan bukan dia yang melakukan semua perkara itu, dia di fitnah.. "Korang fikir aku heran sangat la dengan ke prihatin nan korang tu, ouh please la.. Aku tak suruh pun korang kasihani aku.. I don't care " balas shina, dia menahan sebak di hati.

"Tengok tu, apa yang kita semua buat selama ni dia langsung tak hargai, dia tak sedar langsung.. Time macam ni pun dia masih berdegil dan ikut kepala angin dia.. Dah semua jom pergi, buang masa je kita kat sini" kata seyong sebelum mengorak langkah keluar dari rumah, dia sempat memberi pandangan benci kepada shina sebelum di ikuti oleh Minggu, Hana dan yang lain..

Masing-masing tidak berani untuk melawan cakap seyong, mereka juga turut membuka langkah meninggalkan Shina seorang diri di situ, woozi berasa kasihan dengan nasib shina, dia tau apa yang terjadi, dan dia akan cuba untuk menolong shina

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Masing-masing tidak berani untuk melawan cakap seyong, mereka juga turut membuka langkah meninggalkan Shina seorang diri di situ, woozi berasa kasihan dengan nasib shina, dia tau apa yang terjadi, dan dia akan cuba untuk menolong shina..tapi buat masa ini,dia akan berlakon seperti dia tidak mengetahui apa apa pun.. Sebaik sahaja kelibat mereka semua hilang dari pandangan mata shina, shina terus jatuh terduduk dan menghamburkan tangisan yang di tahan sedari tadi..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*flashback selepas kejadian*

Seyong bergegas ke arah Shina dan I. M di ikuti yang lain..  Dia melihat keadaan I. M yang terbaring di atas jalan, dan keadaan Shina yang terkejut di situ.. "Kau buat apa ni! " bentak seyong. Shina yang masih terkejut dengan apa yang baru berlaku sebentar tadi hanya mendiamkan diri.. Dia bangun dan menghampiri ke arah I. M ,belum sempat dia ingin menyentuh I. M.. Badan nya ditolak kuat oleh Mingyu..

Seyong hanya perhati saja tingkah laku Mingyu terhadap Shina.. "Jom tolong hyung bawa I. M pergi hospital yang berdekatan" Mingyu mengganguk faham. Yang lain juga turut membantu mereka berdua,  dan tiada seorang pun yang mengambil kisah keadaan Shina yang berada di situ bersama mereka.. Shina ibarat tidak wujud di situ..

Shina juga mahu mengekori mereka yang sudah jauh berjalan meninggalkan dia di situ,  tetapi belum sempat dia mengorak langkah,  tangan nya di rentak dari arah belakang. "My revenge has started, lets play" ucap SoHee sinis dan berlalu pergi.. Shina yang mendengar ayat itu hanya diam dan matanya memandang SoHee sehingga la hilang dari pandangan matanya..

Shina mengorak langkah dengan perlahan menuju ke hospital yang berdekatan dengan linangan air mata untuk melihat keadaan I.M..  Tanpa sesiapa menyedari,  woozi telah melihat kesemua perkara yang terjadi, sejak Shina keluar rumah, I. M mengekori Shina, perjumpaan Shina bersama wanita itu, kejadian yang tak disangka itu, dan juga mendengar setiap ugutan yang diberikan oleh wanita itu kepada Shina..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Shina hanya mampu memerhati dari jauh je ketika dia sampai di hospital di mana I. M ditempatkan dan dirawat..  Kelihatan kesemua ahli seventeen ,monsta x, seyong dan juga Hana di situ.. Mereka sedang menunggu di luar bilik kecemasan.. Sebaik sahaja doktor keluar dari bilik itu,  Seyong dan yang lain terus berdiri dan menerpa ke arah doktor itu..

"Macam mana dengan kawan saya doktor? " Tanya seyong kepada doktor itu.. "Kawan awak selamat, tetapi dia koma akibat kekurangan darah dan lambat dihantar ke sini. " ucap doktor itu.. "Pesakit akan dipindah kan ke wad ,jadi kalau Ada sebarang masalah boleh datang berjumpa dengan saya" kata doktor itu sebelum berlalu pergi..

Shina mendekati mereka yang berada di situ.. Belum sempat shina ingin membuka mulut seyong terus memarahi diri nya.. "Puas?  Puas tengok abang kau macam ni?  Baik kau pergi dari sini, sebelum aku mengamuk.. Kau tau kan, aku ni kalau dah mengamuk macam mana.. Jadi lebih baik kau bla dari sini" Tengking seyong.. Mingyu dan Hana juga memandang kosong ke arah nya..

"Pang" "aku menyesal terima kau sebagai kawan aku.. Selama ni aku diamkan, tapi sekarang tak" Ucap Hana dengan geram.. "Seem like you guys won't listen to my explanation am I right." sinis Shina bersuara.. "Kau dah musnahkan kepercayaan yang aku beri pada kau, jadi paham paham la ye" kata kata yang keluar dari mulut Seyong sangat tajam dan menghiris hiris hati nya..

"I'm so sorry, I do not need forgiveness from all of you. I'm just..erh sorry.. please take care of my brother, and do not leave him alone. " Ucap shina sebelum berlalu pergi dengan sebak.. Mereka hanya memerhati Shina sehingga hilang dari pandangan mata mereka..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
3 bulan kemudian

I. M masih lagi belum sedar dari koma,  dan kehidupan mereka semua juga masih seperti dahulu,  cuma yang berbeza nya ialah tiada kewujudan Shina di hadapan mereka, malah nama Shina juga seperti sudah terhapus dari ingatan mereka..kecuali Woozi.. Sehingga la

"Hyung.. Hyung tak rasa ke semua perkara yang terjadi ni disebabkan dengki seseorang terhadap Shina" Soal woozi secara tiba-tiba  membuat kan Seyong segera mengangkat muka memandang Woozi yang sedang bersandar di dinding tidak jauh dari tempat Seyong berada.. " what you actually want to talk about? envy?" tanya Seyong..

"nevermind, just forget what I say just now .. Got to go.. bye" Belum sempat Seyong menanya soalan yang seterusnya,  Woozi sudah berlalu keluar dari bilik Wad yang diduduki I. M sejak 3 bulan yang lalu..  "Apa yang Woozi oppa nak cakap sebenarnya " kata Hana pelik..  matanya memandang ke arah Seyong,  Seyong hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu..





Setelah sekian lama tak update.. Idea pun dah berkurang 😭. Read and enjoy.. Vote and comment.. .

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin