Part 10

23 8 1
                                    

Kumpulan Monsta X dan Seventeen semakin sibuk dari sehari ke sehari.. Kerana mereka akan membuat comeback tak lama lagi.. Masing-masing sibuk berlatih ada yang sedang mereka(?) tarian, ada yang sibuk vokal dan rap.. Shina dan Hana juga sibuk membuat tugasan masing-masing..

Hana sibuk menganalisis lirik lagu nya.. Sekali sekala ditanya woozi meminta pendapat.. "Oppa.. Okay tak lirik ni? " Hana menunjuk buku yang telah ditulis itu kepada woozi.. Woozi menarik buku itu dan membaca isi kandungannya.. "Okay.. Nanti oppa cuba gabungkan lirik Hana dengan oppa punya.. " Hana hanya mengangguk kepala..

"Hai.. Nak ganggu boleh " wonwoo melangkah menghampiri Hana dan woozi.. Dia lantas duduk di kerusi bersebelahan dengan Hana.. "Sibuk ah kau.. Pergi berlatih sana" kata woozi dengan niat menghalau.. "Alaa woozi.. Aku dah berlatih tadi.. Ni tengah rehat" Wonwoo mula memuncungkan bibir tanda merajuk dengan woozi..

"Suka hati la.. " balas woozi dengan malas.. Wonwoo memandang ke arah Hana.. Dia memandang raut wajah yang sentiasa bermain di akal fikiran nya selama ini.. Ye dia dah jatuh cinta dengan gadis dihadapan nya ini.. Sejak dia terlanggar Hana di Pledis Art Gallery di Busan dahulu.. Tak sangka dia dapat berjumpa lagi dengan gadis yang dilanggar dulu..

"Dah habis tilik muka saya? " wonwoo tersedar dari lamunan nya apabila di tegur oleh Hana.. Wonwoo menggosok belakang tengkuk menandakan dia malu.. "Ah.. Mana ada tilik muka awak.. Saya tengah tengok muka woozi.. " Balas wonwoo dengan malu.. "Ouh ingat tilik muka saya.. " Balas Hana malu sebelum menyambung kerjanya..

Pintu bilik studio di buka oleh seseorang.. Hana memandang ke arah pintu..sebelum memandang ke arah buku dia kembali..malas dia nak tengok muka lelaki tu.."hai boleh Join korg tak?" Joshua berkata sebelum membuka langkah menghampiri Hana..Dia duduk berhadapan dengan Hana di meja yang telah disediakan di situ.."apasal la dia duduk depan aku" Kata Hana di dalam hati..

"Hyung dah masuk pun..tak yah nak tanya boleh join ke tidak" Wonwoo memerli joshua.."Eh..tak perasan pulak ada wonwoo kat sini..hyung nampak Hana je tadi" Joshua menjawab sinis.. Hana membuat muka menyampah dengan jawapan Joshua..Woozi perasan akan riak wajah Hana yang seperti tidak suka akan kehadiran Joshua di bilik itu..

"Eh dah diam la korg berdua ni..Kalau tak nak diam..sila keluar..Hana nak siapkan kerja ni..tak pun Hana yang keluar dari bilik ni..kalau korg still lagi bising" Hana berkata dengan Nada suara geram..Wonwoo dan joshua mula diam dan membuat hal masing-masing..agak lama jugak mereka di dalam bilik itu..sehingga Hana dan Woozi selesai dan keluar dari bilik studio diikuti oleh wonwoo dan joshua..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Shina sibuk menggubah lagu yang sesuai untuk dipadankan dengan lirik yang dibuat oleh.. Dia perlu mendapatkan rentak dan melodi yang sesuai untuk lirik itu.. Untuk menggubah lagu ia mengambil masa dan perlu dianalisis dengan betul.. Kalau tak lagu tersebut akan jadi tidak menarik atau tidak sedap untuk didengari..

Sudah hampir 3 jam Shina berada di bilik music untuk menyiapkan kerjanya.. kumpulan Monsta X dan kumpulan Seventeen.. Masing-masing dah masuk bilik untuk berehat sejak 1 jam yang lalu.. Selepas seharian berlatih dan menyiapkan apa yang patut.. Shina mengetuk jarinya di meja dan menghasilkan satu bunyi yang agak menarik..dia menulis not not lirik di buku.. Jari nya bermain di atas buku itu..

Shina akhirnya telah mendapat idea untuk menyelesaikan masalah mencipta melodi untuk kumpulan Monsta X

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Shina akhirnya telah mendapat idea untuk menyelesaikan masalah mencipta melodi untuk kumpulan Monsta X.. "Arhh akhirnya siap jugak.." Shina mengeliatkan badan nya.. Matanya memandang ke arah jam di dinding bilik itu.. Pukul 6 pagi.. "Daebak.. Aku buat kerja sampai pukul 6 pagi?" Kata Shina dengan terkejut..

Shina melangkah keluar dari bilik music.. Dia menuju ke ruang tamu untuk baring.. Dia malas nak naik atas, sebab dah terlampau penat dan ngantuk.. Memandangkan hari ni mereka semua diberi cuti, jadi dia nak tidur puas-puas.. Shina membuka langkah menuju ke sofa dan merebahkan badannya.. Dia tidur beralaskan tangan di kepala.. Tak sampai 5 minit baring di sofa, dia dah terlelap..


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Seorang demi seorang bangun.. Memandangkan jam sudah menginjak ke pukul 7:00 pagi.. Seperti biasa Hana akan berada di dapur untuk menyiapkan breakfast.. Ahli lain ada yang turun ke bawah dengan mamai.. Ada yang dah siap mandi dan sebagainya.. Seperti biasa.. Setiap pagi mesti bising dengan gelagat Hoshi yang sentiasa mengacau Jooheon..

Suasana yang bising di ruang tamu, menyebabkan Shina menjerit meminta mereka untuk diam.. "Yahhh! Diamlah orang nak tidur ni.. Nak memekak pergi keluar!! " Terkejut mereka yang berada di situ dengan jeritan Shina.. "Eh yang kau tidur kat situ buat apa.. Orang tidur kat bilik" seperti biasa Seungkwan membebel.. "Kau diam.. " balas Shina tanpa membuka matanya..

"Lasak gila tidur" Kata woozi perlahan

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Lasak gila tidur" Kata woozi perlahan.. "Dah la seungkwan jangan kacau dia..dia ngantuk tu" kata Minhyuk.. "Betul tu, biarkan dia.. Kalau rasa menyemak sangat dia kat situ..kejap lagi hyung angkat dia masuk bilik" Woozi bersuara setelah mendiamkan diri agak lama.. "Eh tak payah.. Biar hyung yang angkat dia" Minhyuk menghalang woozi.. "Biar woozi yang angkat.. Tak pe " balas woozi..

"Hyung je la yang angkat.. Lagi pun boleh ke woozi angkat dia? " minhyuk memandang woozi dari atas sampai bawah.. Baru je woozi nak balas balik.. "Korg ni dah kenapa.. Biar I. M yang angkat dia.. " I. M menghampiri Shina dan mengangkat Shina brital style.. Mereka yang berada di situ, mula memandang Minhyuk dan Woozi yang menunjukkan riak tidak puas hati sesama mereka berdua..

"Dino rasa..diorg berdua tu suka Kat shina Nuna la hyung" Bisik Dino di telingga Hoshi..Hoshi mengangguk kepala tanda setuju dengan apa yang Dino cakapkan.."korang jom makan..makanan dah siap" laung Hana dari dapur telah menamatkan kesunyian yang berlaku di ruang tamu itu..Mereka menuju ke dapur untuk bersarapan..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

"Shina tau tak.. Tadi Minhyuk hyung dengan Woozi berebut nak dukung Shina ..Last last oppa yang angkat.. Haha" I. M berkata sambil bermain dengan rambut Shina.. I. M melihat wajah polos Shina yang sedang nyenyak tidur.. "Oppa harap sangat yang Shina akan luahkan masalah Shina kat oppa.. Oppa teringin nak jadi orang pertama yang Shina akan cari untuk luah kan masalah.. " I. M berkata perlahan..

I. M mencium dahi Shina sebelum melangkah keluar untuk turun makan.. Sebaik sahaja pintu bilik di tutup.. Shina membuka kelopak mata nya.. "Mian oppa..satu hari nanti Shina akan berubah..kot?" Shina berkata perlahan.. Sebelum kembali menutup mata dengan linangan air mata di pipi.. .


Read and enjoy.. Vote and comment 😊

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin