Mereka terdengar keluhan Hana.. Semua mata memandang hana.. "She try to be strong ..again..".."Apa maksud Hana" Tanya wonwoo sambil mengerut dahi.. "Kor hyung pergi sana tau..bye"..Seyong segera menuju ke arah Shina sambil diperhatikan oleh mereka.."Korg akan faham bila dah tiba masanya.. " Balas Hana.. Matanya memandang ke arah Seyong yang semakin jauh..
"Untung nya jadi Seyong hyung" I. M berkata perlahan.. Ada nada suara kecewa di situ.. "Me too" kata Hana perlahan tapi masih dapat didengari oleh yang lain.. Mereka segera menoleh ke arah suara orang yang sedang bergelak ketawa.. "Dia peluk lelaki tu? " Kata woozi.. "Aku pun nampak dia peluk dengan lelaki tu.. Apa nama dia sey.
Seyong? " Hoshi bersuara.Mereka hanya memerhati dari jauh..setiap perkataan dan butir bicara diantara seyong dan shina didengari mereka.."Seyong ah .. Bogoshippo.. Rindu nak gaduh dengan kau.. Rindu nak suruh kau buat benda jahat" Shina memeluk Seyong erat.. Dia menyembam kan muka nya di dada seyong.. Seyong hanya membiarkan perlakuan shina itu..
Shina yang perasan akan seyong yang tidak membalas pelukannya terus memarahi seyong.. "Yah balas la pelukan aku.. Penat je aku peluk kau" shina merengus.. Baru sahaja dia mahu meleraikan pelukan.. Seyong menarik nya kembali dan memeluk shina erat.. "Hahaha.. Sorry.. Otak aku lambat loading" Seyong tertawa kecil.. "Kau memang sentiasa lambat" Balas shina geram.."Tak de la.. Kau kan mana suka bab main peluk-peluk ni.. Tu yang aku terkejut bila kau peluk aku" seyong meregangkan pelukan diantara mereka.."ouh..haah la..aku baru perasan" jawab shina bersama sengihan.."so ada perkara yang nak di share tak?" Tanya Seyong lembut..
"ermm.. Not now, tunggu aku okay jap.. Btw macam mana kau boleh ada kat sini.. Bukan kau kat busan ke? " tanya shina pelik dengan kehadiran seyong di situ.. "Kawan kau telefon aku" kata seyong senada.. "Hana? " shina pelik dengan jawapan yang diberi oleh seyong.. "Yup, dia suruh aku datang sini.. Kata surprise untuk kau.. Last sekali aku yang ter suprise tengok kau mengamuk tadi" seyong sinis..
"Diam ah kau! " Marah shina.. Tak lama lepas tu diorg ketawa.."shina menyandarkan kepala nya di bahu seyong.."seyong ah..apa salah aku sampai semua orang marah aku..kenapa asyik aku yang dipersalahkan..semua orang benci aku kan? Sebab tu sorang demi sorang tinggalkan aku.." Shina meluahkan segala yang dipendam..
"Aniyo, mana ada di org benci kau.. Di org semua sayang kau" pujuk seyong.. "Keojitmal.. Kalau di org tak benci aku.. Kenapa di org tinggalkan aku! Kenapa Omma dengan Appa tinggalkan aku! Mesti lepas ni I.M , Mingyu, Hana..lepas tu kau yang akan tinggalkan aku!" Bentak Shina sambil menangis.. "Tak di org tak kan tinggalkan kau.. Aku pun tak kan tinggalkan kau" seyong terus memujuk shina.
"Tapi sebab aku omma dengan appa tinggalkan aku dan oppa.. Punca nya aku! " kata shina ter esak-esak.. "Mesti oppa benci aku.. Sebab a.. A..ku" seyong terus menarik shina ke dalam dakapan nya.. Dia mengosok belakang badan shina untuk memujuk.. "Percaya la cakap aku.. Oppa kau tak akan membenci kau" Kata seyong..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mereka semua tergamam dengan apa yang mereka dengar.. Terlampau terluka kah Shina.. Sebegitu berat ke masalah yang di tanggung nya.. Sesakit itu ke rasanya.. Se takut itu ke dia.. Setelah mendengar apa yang di luahkan shina.. Woozi terasa seperti dirinya seorang yang kejam.. Mereka yang lain juga berasa bersalah dengan layanan yang diberikan kepada Shina..
"Korg jom la.. Biar la dia release tension dulu.. " kata mingyu setelah agak lama mereka berdiam.. "Jom la.. Kita bagi dia ruang untuk bercakap dengan seyong" s.coups juga mula melangkah pergi. Seorang demi seorang mula membuka langkah meninggalkan tempat itu.. "Oppa..Hana balik dulu tau..mingyu oppa jom" Hana mengajak mingyu untuk pergi..
"Okay..balik la dulu..nanti oppa balik" Hana dan mingyu mengangguk sebelum pergi.."shina..maafkan oppa" I.M berkata perlahan..dia tidak menyangka se takut itu adik nya dan se sakit itu perasaan nya..dia akan berjumpa dengan adik nya itu bila keadaan dah reda nanti..dia perlu berbual dari hati ke hati..ye dia perlu lakukan itu, sebelum terlambat..
Keadaan rumah hari ni agak sepi.. Semua buat hal masing-masing.. Dan mereka juga lebih banyak berdiam diri.. Shina yang baru melangkah masuk ke dalam rumah bersama seyong membuat muka pelik melihat masing-masing diam.. "Apahal senyap semacam je korang ni.. Selalu bising gila" kata Shina dengan pelik..
"Saja nak ubah angin.. Hari ni buat rekod rumah senyap.." kata seungkwan.. Shina dan Seyong pandang sesama sendiri sebelum memandang mereka yang lain di ruang tamu itu.. Shina mengangkat bahu sebelum berlalu naik ke atas.. "Korang.. Hyung ada benda nak cakap ni" semua mata mula memandang ke arah seyong....
"APA!! " seyong menekup telinga apabila mereka semua menjerit.. "Yup.. Hyung nak duduk sini.. Dan Ceo korang dah benarkan.. Hyung akan masuk bermula malam ni. " kata seyong mendatar.. "Duh.. Tambah lagi seorang pesaing aku" minhyuk berkata dalam hati.. "Ouh okay, so hyung bawah company mana? " Tanya scoup.. "Korg rasa" seyong menyoal kembali dengan kening yang saja di angkat .
"Jangan cakap yang hyung sama dengan kitorg!? " Minhyuk bersuara.. "Well.. Di mana ada shina di situ la hyung akan ada.. " seyong berkata dengan riak bangga.. "Andwae! " minhyuk menjerit membuat kan mereka yang lain memandang pelik ke arah nya.. "Dah kenapa hyung ni " I. M menunjukkan riak pelik.. Minhyuk hanya tersengih dan meminta maaf..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Pagi itu keadaan rumah masih seperti malam tadi.. Senyap je.. Tak bising dan tak sekecoh dulu.. Shina mengaru kepala nya yang tidak gatal.. "Dah kenapa dengan semua orang ni" kata-kata shina mengejutkan semua penghuni di situ.. Mereka hanya mengangkat bahu sebelum menyambung aktiviti mereka yang tergendala..
Baru je shina nak buka mulut untuk bertanya ..seyong datang menghampiri nya.. "Okay.. Korang semua.. Hyung ada benda nak sampaikan ni" semua mula memberi perhatian kepada seyong.. "Kita semua akan pergi bercuti " selesai je seyong bercakap.. Keadaan rumah akhirnya kembali riuh rendah.. "Wahh daebak" seungkwan menjerit..
"Yeah cuti.. Yahoo! " hoshi mula menari dengan gembiranya.. "Jadi hyung nak semua pergi kemas apa yang patut.. Sebab kita akan gerak ke sana esok pagi.. Arraso? " Seyong mula memberi arahan kepada mereka.. Maknae line dari kedua-dua kumpulan masing-masing dah cabut lari masuk ke bilik untuk mengemas apa yang patut..
"Shina pun pergi la kemas barang.. Nanti dah siap senang sikit" Kata kata seyong hanya dibalas dengan senyuman oleh shina.. "Kita nak pergi mana hyung" I. M mula menanya sebaik sahaja kelibat shina hilang dari pandangan mata.. "Rahsia" seyong tersengih.. I. M memberikan pandangan menyampah kepada seyong..
"Just wait and see..mungkin kah hari esok merupakan hari bermula nya sesuatu perkara yang baik..atau yang buruk"..
Read and enjoy.. Vote and comment..
Sorry kalau cerita ni dah makin hambar... Ke kurangkan idea ni 😅
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romance"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...