Part 8

22 9 0
                                    

"Jumpa dia tak? " Mingyu menanya sebaik sahaja nampak kelibat I. M melangkah masuk ke dalam rumah.. "Tak.. Aku tak tau dia pergi mana.. " I. M mengeluh.. "Guys sorry la kalau aku menyampuk sekarang.. Tapi.. Kenapa korg nampak gelisah sangat bila dia keluar rumah macam tu? " kata scoup .. "Sebab dia akan buat something yang korg tak akan jangka kan.. " Hana menjawab pertanyaan scoup..

"Percaya la cakap aku.. Bila dia balik nanti pasti akan ada perubahan yang berlaku kat dia.. " I. M mengeluh.. Dia meletakkan tangan di dahinya.. "Hyung.. Sudah la.. Mingyu yakin dia tak akan buat sesuatu yang berbahaya.. Kot? " mingyu pun ragu ragu sebenarnya.. "Btw kan.. Korg ada nampak woozi tak?  Dari tadi aku tak nampak kelibat dia" Semua mata memandang ke arah hoshi sebelum masing-masing melilau mencari kelibat woozi..

"Haah la.. Aku baru perasan dia takde kat sini" joshua mula bersuara.. Tiba tiba mereka semua terdengar bunyi hempasan pintu yang kuat datang dari arah pintu utama ..'Kkdangg' "apasal tu?.. Macam nak robohkan rumah je" Seungkwan memandang ke arah pintu.. Mata mereka semua memandang ke arah shina dengan terkejut.. Dia nampak lain?.. Shina masuk tanpa menghiraukan mata mata yang memandang dirinya itu..

"Shina!!  Neo irrewa! " I. M menjerit memanggil shina ..mereka yang lain terkejut melihat I. M yang berubah menjadi bengis.. "Bwo? " Shina menanya I. M dengan riak selamba..  "Shina pergi mana?  Ni kenapa dengan muka?  Tangan? " I. M meneliti kesemua anggota badan shina.. "Shina pergi mana tadi.. Kenapa sampai jadi macam ni? " Mingyu cuba untuk meredakan keadaan.. "Bergaduh la apa lagi. " shina menjawab dengan malas..

"Shina ni kenapa, perlu ke cedera kan diri sendiri sampai macam ni! " I. M mula mengendurkan suara.. Dia tau kalau dia marah.. Lagi teruk keadaan.. "Not my fault.. Di org yang start kacau shina.. Alang alang shina tengah bengang.. Shina bantai la di org" Shina mempertahankan diri nya..
"Dah shina nak naik.. Ngantuk.. Bye korg" Shina membuka langkah menuju ke bilik dengan senyuman terukir di bibir..macam tak de apa apa yang berlaku..

I. M terduduk di sofa selepas melihat shina naik ke atas.. Mereka yang berada di situ pun terkejut dengan keadaan shina yang penuh dengan luka.. Lepas tu naik ke bilik sempat lagi mengukir senyuman kepada mereka.. "Well,  itu la shina.. Sekarang korg dah faham kan apa maksud aku tadi" I. M mula bersuara memecahkan kesunyian.. Mereka yang lain hanya mengganguk sahaja.."eh woozi kau pergi mana.. Baru sekarang muncul.." pertanyaan dari scoup hanya dibalas dengan sengihan.. "Ada je kat taman belakang rumah ..kenapa? " tipu woozi.. Matanya memandang ke arah tangga..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Flashback

Woozi mengekori shina sejak keluar dari rumah lagi.. Dia memerhati setiap gerak geri shina..Dia melihat shina masuk ke sebuah lorong yang agak gelap.. "Apa yang dia nak buat tu?  Asal pergi situ? " woozi tertanya-tanya.. Dia juga turut pergi ke lorong tersebut untuk melihat.. Sebaik sahaja dia masuk ke lorong tu.. Dia ternampak shina sedang duduk sambil memeluk lutut.. Badan shina terenjut enjut menandakan dia sedang menangis..

"Again.. Aku nampak dia menangis buat kali kedua" woozi menyorok kan diri nya kerana dia ternampak sekumpulan lelaki sedang menuju ke arah shina..  "Hi.. You buat apa kat sini?  Nak kitorg teman kan? " tanya salah seorang lelaki itu.. "No need" shina bingkas bangun ..baru saja dia ingin mengorak langkah untuk pergi tangan nya disentap oleh lelaki itu..

Baru sahaja woozi ingin mendekati mereka.. Dia terkejut melihat shina menumbuk muka lelaki itu sehingga terjatuh ke tanah.. Mula la pergaduh han diantara shina dan kumpulan lelaki itu.. Sebaik sahaja shina mengangkat kayu yang berada berdekatan nya.. Kumpulan lelaki tersebut terus meminta maaf sebelum berlalu pergi.. Woozi melihat shina tersenyum sinis sebelum keluar dari lorong tersebut..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Shina terbangun bila terasa ada cahaya yang memenuhi ruang bilik tidurnya.. "Arhh dah pagi.. Malas nya la rasa" Shina menoleh melihat lagi satu katil di bilik itu.. Kosong.. Hana dah turun la tu.. Shina bangkit menuju ke bilik air untuk mandi.. Selesai mandi,  shina membelek luka yang berada di muka dan anggota badan nya di cermin.. "Banyak juga luka aku" shina bermonolog sendiri..

"Oppa!! " Shina menjerit sebaik sahaja turun ke ruang tamu.. Mereka yang ada di ruang tamu tersentak melihat shina yang turun dengan senyuman.. "Cepat betul dia berubah" hoshi berbisik di telinga woozi.. "Shina sini jap " I. M menepuk sofa di sebelah nya.. Shina melangkah ke sofa dan duduk di situ seperti yang diarahkan..
I. M membelek muka ,tangan dan kaki shina yang luka.. Dia mencapai kotak ubat yang berada di atas meja dan mula menyapu ubat di bahagian yang luka.. Shina hanya membiarkan I. M mengubati dirinya.. "Dah siap.. Lain kali jangan gaduh lagi please.. Kalau shina ada masalah, shina cerita la kat oppa, hana ataupun dengan di org ..jangan pendam okay. " I. M menunjuk ke arah ahli monsta x dan seventeen.. "Tengok ah dulu.. Tak janji" kata Shina..

"Korang jom makan" Hana memanggil dari dapur.. "Arraso.. Yeah makanan dah siap" Shina melompat turun dari sofa dan berlari ke dapur untuk makan.. I. M hanya mampu memggeleng kepala melihat shina
."korg jom la cepat.. Shina dah lapar" shina memanggil yang lain untuk ikut serta.. Mereka semua bangun menuju ke dapur..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

*seminggu kemudian*

Kumpulan Monsta X dan kumpulan Seventeen, mula sibuk dengan bermacam-macam schedule .. Mereka perlu menyiapkan lirik lagu, gubahan lagu , choreography dan bermacam lagi..  Hari ni kedua dua kumpulan perlu pergi mencari tempat yang sesuai untuk membuat rakaman.. Kesemua sibuk bersiap untuk bertolak..

"Mana la dua orang perempuan yang ada dalam rumah ni.. Bersiap bukan main lama.. " hoshi membebel.. "Oppa jom pergi. " Hana turun diekori oleh shina.. Cara pakaian mereka sangat berbeza.. Hana memakai dress tanpa lengan paras lutut berwarna grey bersulam putih.. Manakala shina memakai baju hoodie berwarna hitam dengan tulisan naughty di bahagian hadapan baju bersama seluar slek berwarna hitam..

"Shina pakai baju tu?  Tak de baju yang okay sikit ke?  I mean feminin? " hoshi menanya shina dengan kerutan di dahi

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


"Shina pakai baju tu?  Tak de baju yang okay sikit ke?  I mean feminin? " hoshi menanya shina dengan kerutan di dahi.. Shina hanya menggeleng.. Tiba-tiba woozi menghampiri ke arah shina dengan sebuah beg kertas di tangan.. Dia menghulur beg tersebut kepada shina.. "Pakai baju yang ada dalam beg tu.. Sekarang " woozi menolak shina naik ke atas..

Shina menhentak kaki sebelum naik ke bilik untuk tukar baju.. Di bilik.. Shina membuka beg kertas itu,  dia menarik keluar baju tersebut dan tergamam.. "Dia suruh aku pakai baju ni?  Serious?  Aku dah bertahun tak pakai baju macam ni..memang sengaja betul mamat tu.. Erhh.. Pakai je la 😒" dia segera pakai baju tu sebelum kembali turun ke bawah..


Read and enjoy.. Vote and comment.

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin