"Oppaaa okay ke pakai baju ni?" shina memanggil mereka meminta pendapat.. Mata mereka tidak berkelip memandang shina.. Shina memakai dress tanpa lengan paras lutut yang berwarna black floral bersama aksesori seperti tali pinggang berwarna pink di pinggang..Rambut nya di ikat gaya ponytail.."Oppa! Hana! Yah! " jeritan shina mematikan lamunan mereka .. " Shina cantik nya kau" Hana memuji.. "Yup cantik sangat tapi.. " I. M mendekati shina dan menarik getah rambut shina.. Rambut shina yang panjang dilepaskan dan menambahkan kecantikan dirinya.. "Getah ni tak perlu digunakan" I. M menyambung ayat yang tergantung tadi.. "Cantik" desis hati woozi..
"Pandai kau cari baju yang sesuai dengan dia.. " hoshi menepuk bahu woozi.. Mereka yang lain juga setuju dengan hoshi.. "Oppa komawo.. " senyuman shina membuatkan jantung woozi berdebar laju. "Ah nae" woozi menggosok lehernya.. "Okay dah jom gerak" kata shownu.. Mereka mula melangkah keluar dari rumah..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Funfair*
Ceo starship dan Ceo Pledis telah menyewa funfair sebagai tempat rakaman music video mereka yang akan datang.. Hari ni mereka semua akan mencari tempat yang sesuai mengikut peranan masing-masing.. Staff akan datang lusa untuk membuat persiapan yang sepatutnya.. Shina dan hana berpisah mengikut kumpulan masing-masing..
Sedang Hana dan ahli seventeen berbincang mengenai peranan dan lokasi setiap ahli.. Mereka mendengar jeritan seseorang.. "Yah! Shina! " terlihat jooheon yang sedang berlari mengejar shina yang ketawa melarikan diri dari ditangkap.. "Seronok betul dia mengenakan orang.. " kata seungkwan sambil tergelak.. Mereka juga turut ketawa melihat situasi itu..
"I hope that laugh and her smiling not a fake " Kata kata yang keluar dari mulut Hana membuat kan mereka tercengang.. "Apa maksud hana 'not a fake'? " woozi menyoal hana dengan penuh tanda tanya.. "Ah? Eh? Apa yang fake? ..hana ada cakap sesuatu ke? Eh.. Hana nak tengok tempat tu jap" Hana berlari pergi sebelum rahsia terbongkar..
"Dino rasa macam ada sesuatu je..Kan hyung? " dino mengutarakan soalan nya kepada mereka.. Mereka mengganguk tanda setuju.. "Eh mana joshua hyung? Wonwoo hyung pun tak de. " vernon bersuara setelah berdiam diri agak lama.. Mereka juga memerhati sekeliling mencari kelibat dua orang tu.. Tetapi tiada..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Wonwoo mengekori Hana yang sibuk melarikan diri dari kumpulannya tadi.. "Haha comelnya dia" wonwoo memandang Hana yang menjerit sambil mengetuk kepala sendiri.. Wonwoo menghampiri Hana.. "Yah michiseo.. Yang ketuk kepala tu apasal" Hana terkejut dengan sapaan wonwoo.. "Ouh haha" Hana mengaru pipi tanda dia malu..
"Dah la.. Tak yah nak malu sangat dengan oppa.. " wonwoo berkata sebelum duduk di bangku yang terdapat di situ.. "Ta.. K tak malu pun" Hana berkata selamba, dalam hati dah malu gila.. Mereka berborak panjang, berserta gelak ketawa.. Di satu sudut yang lain.. Ada mata yang memerhati Hana dengan pelbagai perasaan.. "Okay la.. Oppa nak pergi dekat di org dulu.. Nanti datang tau" Wonwoo melangkah pergi..
Sebaik sahaja wonwoo bergerak pergi.. Lelaki itu menghampiri Hana.. "Hana~" ..Hana menoleh memandang gerangan tersebut, dia terkejut melihat lelaki itu.. "Jos.. Joshua ?.. Nak apa? " tanya Hana tergagap gagap.. " joshua nak minta maaf kat Hana.. Im so sorry sebab putus kan hubungan kita dulu.. Sorry sebab buat keputusan melulu " Joshua memandang tepat ke muka Hana..
"Okay.. Ada lagi? Kalau tak Hana pergi dulu" Hana bingkas bangun.. Dia tak nak duduk situ menghadap muka joshua.. Hati nya pedih.. "Hana!! " Joshua menjerit memanggil Hana yang sudah meninggalkan nya bersendirian di situ.. "Arhh" joshua mengusutkan rambutnya.. Dia membuka langkah menuju ke arah kumpulan nya dengan perasaan sebal..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Shina merayau seorang diri di sekitar funfair.. Tak lama kemudian matanya memandang ke arah seorang wanita yang sibuk memujuk anak lelaki nya yang sedang menangis di luar tempat funfair.. Dia berjalan menghampiri wanita tersebut.. "Ahjumma? Waeyo? " Shina menanya wanita itu.. "Ni anak ahjumma nak masuk funfair tapi.. Funfair ni tutup.." Kata ahjumma itu..
"Ireumi mwoya? (Nama siapa?) " Shina duduk melutut di hadapan budak lelaki itu.. "Jeoneun Haneul imnida.. " kata budak itu dalam tangisan.. "Jeonuen Shina imnida.. Nak ikut Nuna masuk situ tak? Shina menunjuk ke arah funfair.. "Boleh ke masuk?" Tanya Haneul.. "Keurom (tentulah).. Kajja (Jom) ".. Shina menarik Haneul masuk ke dalam funfair..
"Ahjumma pinjam Haneul kejap boleh? Jangan risau saya bukan nak culik" Shina meminta izin kepada omma haneul.. "Ermm.. Boleh, shina tolong jagakan haneul kejap ye.. Ahjumma nak pergi beli barang.. Haneul jangan nakal ye.. " Kata Omma Haneul bersama anggukan.. Shina membawa Haneul masuk ke dalam funfair..
"Haneul nak main apa? Nuna temankan" Shina memandang ke arah Haneul.. "Nak main semua" Haneul mendepa tangannya dengan riang.. "Okay.. Jom main.. " Mereka berlari ke sana ke mari mencuba setiap permainan yang terdapat di situ.. "Haneul.. Jom balik.. " omma Haneul menghampiri mereka.. Riak muka haneul mula mendung..
"Haneul.. Nanti kalau ada masa kita jumpa lagi.. Kita main sama-sama lagi okay? " Shina memujuk Haneul.. "Janji dengan Haneul yang nuna akan teman Haneul main nanti? " jari haneul bermain dengan rambut shina.. "Nuna janji" mereka mula berjanji dengan finger pinky.. " Annyeong HiGaseyo Nuna" (Selamat Tinggal) Haneul melambai ke arah Shina..
"Chal ga.. Momjosimhaseyo" (selamat jalan.. Jaga diri).. Balas Shina.. "Ehem ehem.. Seronok main.. Lupa kerja ke? " kata seungkwan di belakang Shina menyebabkan Shina terlompat ke hadapan.. "Yah! Nak bagi aku mati awal ke, main sergah-sergah ni" Shina mengetuk kepala Seungkwan.. "Eh eh.. Siapa yang patut marah siapa ni" kata Joshua sambil menghampiri ke arah mereka berdua..
"Monsta X oppa tak bebel pun.. Korang pulak yang sibuk bebel" shina mencebik.. "Eh dia ni.. Dah pergi sana" Seungkwan menolak Shina supaya pergi ke arah Monsta X.. 'Pak' Shina menampar lengan Seungkwan sebelum cabut lari.. "Hahahaha mianhei chingu" kata shina sambil ketawa..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Dia memang suka budak - budak eh? " Tanya wonwoo.. Hana membalas dengan aggukan kepala.. " Seronok betul dia main dengan budak tu.. Sampai menjerit jerit.. Kita yang ada kat sini langsung dilupakan " Wonwoo menggeleng geleng kan kepala.. "Bila dia tengah bahagia macam tu.. Jangan di kacau.. Jarang dapat tengok dia macam tu.. " I. M mencelah perbualan Hana dan Wonwoo..
"Betul tu.. Sebab dia jenis seorang yang susah untuk meluahkan sesuatu dekat orang.. Even kawan baik dia" sampuk mingyu.. "Kejam gila.. Dengan kawan baik sendiri pun dia tak luahkan.. " Vernon berkata sinis.. "No la.. Dia bukan kejam.. Dia cuma tak suka tengok orang yang dia sayang.. susah ,sedih atau risau pasal dia" Kata Hana sambil matanya memandang ke arah Shina yang sedang berjalan menuju ke sini..
"Yow whatsupp" Shina mengapa dengan riang.. " ni dah kenapa happy sangat ni? " Tanya Mingyu.. "Laa.. Nak happy pun kena bersebab ke? Kang org bad mood sepanjang masa padan muka.. " Shina mula menunjuk riak menyampah dan berlalu pergi.. "Korg berdua ni pelik la.. " kata joshua memandang ke arah I. M dan mingyu..
"Apa yang pelik" soal I. M.. "Korang macam dah kenal lama dengan shina.. Kalau Hana aku tau la dia memang dah lama kenal shina.. Kawan baik kan.. Tapi korg? " Joshua mula menyuarakan apa yang terlintas dalam otaknya.. "Ouh? Entah main agak je.. Tak sangka pulak tepat" Mingyu membalas selamba.. Dalam hati dah cuak sebenarnya.. "Dah la jom balik dah nak malam ni" I. M menukar topik..
Read and enjoy.. Vote and comment. 😉
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romance"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...