Sebaik sahaja semua orang di dalam rumah tidur.. Shina melangkah turun menuju ke bilik music.. Shina memasang lagu instrumen dan dia mula menyanyi..Can't see the end, the questions continue
I ask myself again and again
If I can endure through these things
Then as if it's nothing, I say, why can't I?
Actually, it's been really hard
The fact that there's not a single person
Who will listen to my secrets that I've been keeping makes me sad
This reality makes me cryCan't see the end
When I open my eyes in bed
I still haven't come out of my gravity defying dream
Is it morning? Is it night? I don't even know
As I wash away the haziness at the sink
But everything stays the same
I see myself in the mirror with several days worth of makeup
My skin is ruined and I feel like I lost my goal
The dark circles underneath just get deeperFeels like I'm floating in space
I don't know where to go
But the stars far away pull me
I Can Feel It, I Can Feel It
I feel like I can be a lightCan't see the end
I ran all the way from the start without rest, but why
Where did my usual self go? What am I chasing after every day?
I pray every day that it won't be a lie when I say I'm ok
But why are the expectations so high?
I wipe away the bursting tears
I think of my family and dream once againCan't see the end, leave me alone
Actually, I'm miserable, after I finish a packed schedule
Expectations from friends and family follow me into bed
I can't even close my eyes and sleep
I forgot how to go for it all
Now I have a habit of avoiding the little things
Can't see the end, typical words "have strength"
It's not the same as before, why am I so desperate?Feels like I'm floating in space
I don't know where to go
But the stars far away pull me
I Can Feel It, I Can Feel It
I feel like I can be a lightMaybe what I want is over there at the end
Getting what I want will be harder than just determination
But I can't be impatient anymore
If I'm lost again, I need to find it againFeels like I'm floating in space
I don't know where to go
But the stars far away pull me
I Can Feel It, I Can Feel It
I feel like I can be a light
Tanpa disedari shina, ada sepasang mata dan sepasang telinga yang telah memerhatikan nya dari start dia menyanyi sehingga sekarang.. Shina langsung tak perasan akan kehadiran gerangan tersebut.. "Eomma.. Appa.. Naneun nareul bogoshipda.. " (saya sangat merindui).. "oppa.. mianhamnida.. (Maaf) Shina mengesat air mata yang mengalir di pipinya..Shina bangun dan menuju ke cermin.. "uuu aku nangis lagi.. Heol daebak.. Haha" shina tergelak sendiri. "Ermm.. Kajja.. Kau boleh buat.. Fighting!.".. Sebelum melangkah keluar, shina menolak bibirnya ke atas untuk mengukir senyuman dengan jari.. Sebaik sahaja shina keluar.. Woozi mula keluar dari tempat dia menyorok kan diri sedari tadi..
"She have two personality.. Personaliti yang aku tengok tadi tu.. Aku pasti jarang ada yang melihatnya.. Aku yakin dia ada memendam sesuatu.. Sesuatu yang dia ingat luahkan tetapi dia tak mampu untuk lakukannya.. " woozi bermonolog sendiri.. Woozi membuka langkah keluar dari bilik music dan bergerak naik ke bilik..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Morning oppa!! " Shina berlari turun ke bawah dan melontarkan diri di sofa dimana minhyuk dengan I. M duduk.. 'Pak' " Turun tangga tu jalan la berlari nanti jatuh.. Turun la elok elok" minhyuk mengetuk kepala shina.. "Oppa tengok minhyuk ni.. Dia ketuk kepala shina" Shina memeluk tangan I. M sambil membuat muka comel..
"Lain kali turun tangga jangan berlari.. Arraso? " I. M mengusap kepala shina.. Shina hanya membalas dengan anggukan.. "Dasar manja.. 'Bluekk' "jooheon mengejek Shina.. Shina menunjuk penumbuk kepada jooheon.. Sebelum masing-masing tergelak.. "Shina-shi.. Awak tak tolong hana masak ke? " joshua memandang shina.. Shina hanya menggeleng kepala sebelum tersengih..
"Dia masak? Hahahaha " jooheon ketawa berguling guling.. "Meletup la dapur nanti" kihyun juga turut ketawa bersama dengan ahli monsta x yang lain.. "Ha gelak la gelak.. Jangan salah kan shina, kalau ada yang menangis nanti.. " Shina lantas bangkit dari duduk nya dan membuka langkah menuju ke dapur.. "Hana~~ tengok diorg ni.. Buli aku"..kata shina..
"Wae? Buli? Siapa buli kau biar aku kerjakan dia" Hana memandang shina yang baru melangkah masuk ke dapur.. "Monsta x oppa, aku tau la aku tak reti masak.. Itu pun sebab aku dah set dalam kepala aku.. Aku dan dapur tak boleh bersatu" kata shina sebelum duduk di kerusi yang berhampiran dengan tempat hana memasak..
"Eleh kau.. Cakap je la yang kau tak reti nak masak.. Kan senang.. Ni tak, dah set kat otak bagai semua.. " joshua memerli shina, sebelum turut duduk di kerusi.. Hana yang terpandang joshua segera memusingkan badan dan sambung memasak.. Keadaan di dapur jadi krik krik selepas joshua masuk.. Shina memerhati joshua dan hana silih berganti..
"Diorg ni dah lama kenal ke? Dari cara pandangan joshua dan kelam kabut hana.. Macam ada sesuatu je..aku akan siasat nanti.." Shina bermonolog dalam hati.. "Korang breakfast dah siap.. Jom makan.. " Hana memanggil ahli yang lain untuk makan bersama.. "Wahh.. Sedapnya bau" kata mingyu.. "Wahh chinca mashita.. Jjang 👍👍" hoshi menunjuk thumbs up kepada hana..
"Nasib baik la, ada yang boleh memasak dalam rumah ni.. Kalau tak kebulur semua orang..lepas ni boleh la berharap kat hana..Shina? Idk.." kata seungkwan ..mereka yang mendengar jugak turut tergelak.. Mendengar yang lain gelak.. Shina pantas menghabiskan makanan nya.. Sebelum bangun meninggalkan ruang dapur..
Keadaan meja makan yang penuh dengan gelak ketawa.. Bertukar sunyi sepi selepas melihat shina keluar dari dapur begitu sahaja.. Mereka memandang sesama sendiri.. "Mampus la.. Aku harap dia tak buat benda gila" I. M segera bangun untuk mencari shina.. "Omg.. Habis la.. Aduh" mingyu mengaru kepala nya yang tidak gatal.. "Oppa.. Macam mana ni.. " hana sudah gelisah di tempat duduk nya.. Ahli lain yang tak faham dengan situasi ni terpinga-pinga.. Tanpa mereka sedari woozi tiada di meja makan.. Kerana mengekori shina sejak dia keluar dari dapur..
Read and enjoy.. Vote and comment..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romantizm"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...