Hospital
Setelah hampir 3 bulan I.M koma, akhirnya dia telah sedar .. Ayat pertama yang keluar dari mulut dia ialah "shina" .. Matanya melilau kiri dan kanan mencari kelibat shina.. Dia ingin bangun dan mencari shina, ditanggal nya jarum dan segala wayar yang melekat pada anggota badannya.. Baru saja dia ingin membuka pintu wad, seseorang terlebih dahulu membuka nya dari luar..
"I.M?, eh kau dah sedar! Kau nak pergi mana ni, kau baru sedar tau tak!"tegur Seyong separuh terkejut separuh marah.."Shina mana? Aku nak jumpa dia..dia tak apa apakan?" jawab I.M ,dia ingin keluar tetapi ditahan oleh Seyong.."kau sedar tak,kau jadi macam ni sebab dia.. Lepas tu boleh pulak kau nak cari dia..kau ni dah kenapa!?" Tengking seyong.. I.M memandang Serong dengan pandangan pelik..
Hana dan ahli seventeen serta Monsta X tiba di hospital dan segera menuju ke wad yang didiami oleh I M selama 3 bulan ini..sebaik sahaja mereka sampai di wad tersebut,mereka terdengar perbalahan antara Seyong dan I.M.. "Dah kenapa oppa berdua ni bergaduh?" Tanya Hana sebaik sahaja dia membuka pintu bilik wad itu..Dipandang nya muka Seyong dan I.M yang sedang menahan geram..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Flashback"You were very kind and thoughtful with the warm and loving heart, And when others peoples needed a help, you always played your part. Do you know that you hold a place in my heart that could be filled by no one else? There have been good time and a few fights, maybe because in many ways we are too much alike. I have never said it much as somehow the time or mood never see me right or perhaps there is something in me that keeps me from saying it to your face as much as I should, buy regardless I want you to know that I LOVE YOU. Our journey through like may take us for apart but it will not matter as neither distance nor time will dull that which is between us. You are my brother because of blood and you are my friend because of love. *quoted *
Sebaik sahaja Shina meluahkan apa yang ingin di luahkan,dia mengusap kepala I. M dan mengucup dahi I. M sebelum, dia segera keluar dari bilik wad yang didiami oleh I. M., tidak lama lepas Shina keluar dari bilik itu, jari jemari I. M mula bergerak.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hubungan Hana dan Wonwoo semakin rapat sejak 3 bulan yang lepas.. Ia terjadi apabila Hana begitu terkesan dengan apa yang terjadi, wonwoo la yang sentiasa berada disampingnya disaat dia memerlukan seseorang.. Wonwoo tidak pernah mengeluh dan penat melayan kerenah Hana.. "Hana..masih marah Shina?" Tanya Wonwoo berhati hati.. Hana yang sedang duduk menulis lirik segera mengangkat kepala memandang tepat ke arah wonwoo yang sedang mendongak kepala melihat bintang di langit."why do you want to know? and why you suddenly ask this question ?" Soalan di balas dengan soalan. " are you sure this is all her fault? honestly since 3 months ago, my instinct strongly say all of this is just misunderstanding. you should listen to her explanation first. I am not blame you, but if you are in her place, and you can't have any chance to explain what happens, it's not fair for you right?. " Hana tergamam sebaik sahaja mendengar penjelasan dari wonwoo.
Tanpa mereka berdua menyedari, perbualan mereka di dengari oleh kesemua orang yang berada di dalam rumah yang asyik memasang telinga sejak dari tadi lagi. "Apa yang wonwoo cakap tu ada betul nya juga kan hyung? " Ujar hoshi tanpa memandang ke arah mereka. "Seungkwan rindu nak berperang mulut dengan Shina" kata seungkwan perlahan..
"Jooheon rindu nak main pukul, kejar, ejek ,gaduh dengan Shina" ujar Jooheon. " Minghyuk pun rindu nak perli-perli dan sakitkan hati Shina" ucap minghyuk . " Baru sekarang korg fikir semua ni kan? Sebelum ni ada korg kisah pasal Shina ke? Bila dah dengar apa yang wonwoo cakap tadi,baru rasa bersalah,rindu semua!?" Huh,Woozi berkata sinis dan membuat kan mereka terkesima .
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Tasik"Shina can I ask you something?" Tanya Leo ketika mereka sedang menhayati permandangan di sebuah tasik sambil menikmati air latte di tangan masing-masing.. "About what?" . Leo menarik nafas sebelum menanya soalan yang dirangka dalam kepalanya sejak tadi. "you don't want to story what happened on you before this to me?" Tanya Leo.
Leo menoleh ke arah kiri setelah agak lama soalan nya di biarkan tergantung. "Woozi dah cerita semua yang terjadi dekat aku hari tu mengenai kejadian 3 bulan yang lalu" Luah Leo. Tapi masih tiada balasan dari Shina.. Buat kali ketiga Leo mengutarakan soalan kepada Shina "Kalau diorang datang minta maaf pada kau. Kau akan maafkan diorang tak? " dan kali ini Shina mula membalas pertanyaan Leo.
"Aku akan maafkan" Baru saja Leo ingin mengukir senyuman, dia tersentak dengan ayat Shina yang seterusnya. " but, to accept and be like usual with their normalcy may be quite difficult." ucap Shina."why" tanya Leo.. "the easiest question to answered , you should quite know what i'm gonna said. Right? even we just meet 3 months ago, i'm pretty sure you know what kind of person are me " soalan di balas dengan soalan.
"Cakap perkara yang berkaitan topic please, jangan nak berteka teki" balas leo kembali. Shina mengeluh sebelum menyambung bicaranya.. " I forgive them, but doesn't mean I accept their behavior or trust them, because they have destroy my belief on them and disappointing a sincerity love them."Leo terkedu mendengar penjelasan itu, dia tidak menyangka Shina akan mengungkap ayat itu.
"Okay la.. Aku balik dulu, jumpa esok" Shina segera bangkit dan berlalu pergi dari situ. Leo mengeluh sebaik sahaja kelibat Shina hilang dari pandangan, dia mengeluarkan telefon bimbit miliknya dan mematikan rakaman perbualan antara dirinya dan Shina yang direkod sejak awal perbualan mereka tadi.. Lalu menyimpan ke dalam folder. Dia pasti rakaman ini akan berguna suatu hari nanti.
Haraf maaf jika english saya berterabur, pakai hentam je ayat tu semua.. 😂 btw, read and enjoy.. Vote and comment.. 😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romance"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...