Part 25

5 4 3
                                    

"Jom masuk" ajak I. M, shina mengeleng kepala..  "Masuk sekarang" ajak I. M buat kali kedua.. "Oppa kata masuk sekarang! " ujar I. M tegas.. Shina segera mengikuti langkah I. M memasuki rumah..

Keadaan di dalam rumah yang agak bising tadi,  kini mulai senyap. "Shina? " tegur Seungkwan apabila terpandang ke arah nya. Shina segera berlari naik ke atas,  terdengar bunyi hempasan pintu dari atas.

"Dia still marah kami ke hyung? " tanya seungkwan.  I. M hanya mengangkat bahu, malas nak layan orang yang telah melukai hati adik nya. Dia membuka langkah  ke tangga dan menuju ke bilik Shina.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

I. M mengetuk pintu bilik shina, "Shina ..ni oppa,  boleh oppa masuk" Tanya I. M dari luar bilik Shina.. "Masuk la" balas shina dari dalam. I.M memulas tombol pintu dan melangkah masuk ke dalam.. Dilihat nya,  shina sedang meniarap di atas katil..

Mukanya disembamkan ke bantal,  terdengar esakan kecil dari shina.. I. M mendekati katil dan duduk di hujung katil shina.  Diusap perlahan badan Shina.. Dia tahu bertapa sedih nya adik nya itu.. Percaya la, sesiapa sahaja yang berada di situasi Shina, pasti akan sedih..

Luahkan semua nya, jangan pendam.. Lebih lama shina pendam, lebih sakit rasanya, jadi oppa nak shina luahkan semua nya sekarang. Ujar I. M,  shina yang mendengar setiap butiran ayat I. M makin galak menangis..

Dipeluk I. M seeratnya,  disembamkan muka nya di dada I. M. Tangisan shina mulai perlahan.  I. M menjarakkan sedikit tubub shina dari badannya.  Shina dah terlelap,  di lap air mata shina yang masih ada di pipi adik nya.
I. M membaringkan tubuh shina di tengah katil, di tarik selimut di hujung kaki dan diselimut kan shina. Dia melihat wajah sembab Shina. Di cium kepala shina lembut.  Sebelum berlalu keluar dari bilik. 'Tabah la wahai adikku. ' Bisik hati kecil I. M.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pagi keesokkan nya.

Sinaran mata hari dari celahan langsir membuatkan Shina mengeliat. Dia perlahan lahan membuka mata dan mencapai telefon yang berada di meja kecil lantas mata nya melihat angka jam yang tertera di skrin telefon itu. 'Dah pukul 8 pagi'.

Dia bingkas bangun dan segera menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.. Keluar dari bilik air dia mula mengemas katil agar lebih kemas. Dia menuju ke pintu dan mula turun ke bawah dan kaki nya laju menuju ke arah dapur.

Bunyi orang berbual yang tadi kedengaran Agak kuat dengan gelak ketawa,  mati sebaik sahaja kaki nya melangkah ke arah meja yang disediakan di dapur itu. Dia mula mengambil tempat di meja itu,  dan mula mengisi pinggan dengan sarapan pagi.

Mereka yang berada di situ hanyap senyap memerhati tingkah laku shina.. Kini hanya kedengaran bunyi sudu yang berbunyi akibat terkena pinggan. "Asal senyap bila aku masuk. Bising Ah macam selalu, ni dah macam apa je senyap" Kata Shina mematikan lamunan kesemua makhluk yang berada di dapur.

"Ah.. Makan guys, jangan malu, mcm tak biasa melantak sebelum ni.hahah. " Seungkwan mula bersuara setelah Agak lama mendiamkan diri. "Hambar. Kesian. Tsk. " balas Shina dengan sinis,  dia segera menghabiskan sarapan sebelum berlalu pergi.

Semua hanya memerhati tingkah laku shina sehingga dia berlalu pergi.. "Huh,  seram nya weh cara dia cakap tadi. " ucap Seungkwan sebaik sahaja shina berlalu pergi.. "Yeap,  now she totally different. And that's all our fault " ujar mingyu.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

'Tasik'

Dari jauh ada sepasang mata yang ralit memerhati tingkah laku Shina yang sedang duduk termenung di kerusi batu berhampiran dengan tasik. Dia mula berjalan menghampiri shina dan dengan perlahan dia duduk di kerusi batu tersebut.. Di toleh ke kiri dan shina masih lagi dengan dunia nya.

"Shina.. " tiada sahutan.  "Shina" masih tiada sahutan dari orang sebalah.. Di cuba untuk kali ketiga "Lim Shina" ..Shina segera menoleh ke kanan apabila nama penuh nya disebut oleh seseorang.  'Woozi oppa' bisik hati Shina.

"Waeyo?  " soal Shina dengan senyuman terukir di bibir tapi nampak hambar pada pandangan mata woozi.

"Shina okay? Ermm.  Masih marah kan mereke? " soal woozi perlahan.. "Ofc i'm okay,  i'm Lim Shina live without worried" balas Shina mendatar.

"Yeah,  just don't be to harsh,  lebih lebih lagi dekat seyong hyung, Hana " ujar woozi membuat man shina tergelak sinis..  "Well i don't know..just wait and see" shina tersenyum..hambar..



Hye guys.. Setelah sekian lama menghilang now im back..ketandusan idea dan agak busy sejak akhir² ni..sorry yeah guys..do read and hope you guys enjoy..😊

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 05, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin