*end of flashback*"Jadi Shina still nak lari ke?" I.M memandang ke arah Shina yang berdiam diri sedari tadi.. " Ermm" Shina berasa serba salah dengan I.M.. "Sampai hati Shina nak tinggalkan oppa, tak cukup ke masa yang oppa bagi kat Shina.. Its almost 3 years Shina.. 3 tahun oppa bagi Shina masa untuk tenangkan diri" I.M melepaskan keluhan keras..
Shina menyandarkan kepala nya di bahu I.M.."Aniyo, Shina akan duduk sini..dengan oppa.. Shina minta maaf sebab tinggalkan oppa for 3 years ago.." Shina menahan sebaknya..Ye sejak 3 tahun yang lalu dan sejak peristiwa itu,.. I.M selalu mendengar kata katanya,tidak pernah sekali pun I.M membantah.. jadi kenapa baru sekali oppa nya ingin dia melakukan sesuatu, dia menolak..not fair la kan..
"Chinca? Shina akan duduk dengan Oppa?, Shina tak berguraukan?" I.M menjerit kegembiraan.. Shina mula tersenyum jahat.. "Ani..Bila masa shina cakap shina setuju, still berfikir lagi ni.." shina mengusap dagunya lagak seperti seorang yang sedang berfikir.. "Yah! Tak boleh..Shina dah cakap tadi..tak boleh tarik balik" I.M mula gelabah dengan kelakuan Shina..
"Hahahaaa.. Oppa patut tengok muka oppa, buruk" Shina ketawa terkekeh-kekeh melihat raut wajah I.M yang masam mencuka di sebelah nya.. I.M mengetuk kepala Shina, sebelum tersenyum dan memeluk Shina dengan erat.."Komawo shina, Mulai hari ni Shina akan sentiasa ada dengan oppa..lega oppa rasa".. "Jom masuk dalam, sejuk la kat luar ni..nak merajuk pun Agak Agak la.." mereka lantas berlari anak masuk ke dalam Dorm sambil ketawa menghiasi bibir mereka..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Dorm Seventeen*
Hana masih lagi berasa kurang selesa dengan keadaan macam ni.. bayangkan dalam satu dorm ada 13 orang manusia yang bergelar 'lelaki'.. Dengan peragai dan kerenah yang bermacam..belum dengan riuh rendah ,menjerit, ketawa, berebut remote TV.. Hana menggeleng kepala melihat mereka yang berperangai tak ubah macam kanak kanak..
Hana mencapai buku lagu yang selalu dibawa ke mana saja.. melangkah masuk ke dalam bilik studio yang berada di dorm tersebut.. niatnya untuk menulis lirik lagu tergendala apabila pintu bilik itu dibuka oleh seseorang.. "Hana-shi tengah buat apa?" Sapa wonwoo yang baru melangkah masuk sebelum duduk di kerusi yang berada di dalam bilik itu..
"Ouh? Cadangnya tadi nak tulis lirik.. oppa?" Hana memandang ke arah wonwoo sekilas sebelum mata nya kembali memandang buku lagu.. "ohh, saja je masuk, sebab kat luar tu bising.." wonwoo tersengih .. "sambung la tulis, oppa keluar dulu..mesti Hana segan kan?" Wonwoo bangkit dan keluar dari bilik itu.."macam tau tau je dia ni" Hana mengumam sendirian..
Keadaan di Dorm Seventeen sangat haru.. sebaik sahaja Hana melangkah keluar dari bilik studio..matanya membuntang tidak percaya.. bersepah macam berlaku gempa bumi..Hana mengemas dorm itu sehingga kemas dan bersih.. "penat? Meh oppa tolong " Mingyu muncul di belakang Hana secara tiba-tiba membuat kan Hana menjerit kecil..
"Oppa! Terkejut Hana" Hana menjeling manja ke Mingyu.."Nak oppa tolong tak?" Soalan yang sama di ulang kembali kepada Hana.. Hana menggeleng kepala tanda tak payah.."jangan buat kerja berat berat tau.. Oppa masuk bilik dulu" Mingyu memeluk Hana sebelum membuka langkah menuju ke bilik.. Dari jauh ada sepasang mata dan sepasang telinga yang memerhatikan tingkah laku mereka berdua dengan pandangan yang sukar ditafsirkan..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Dorm Monsta X*
Keadaan di dalam dorm Monsta X sangat bising dan riuh dengan gelak ketawa, ejek mengejek ,yang berebut remote tv ,yang merajuk semua ada lengkap.. Walaupun Shina baru je satu hari duduk di situ, tetapi keadaan mereka semua seperti sudah bertahun kenal... Haha sejak bila pulak perkataan 'awkward ' ada dalam kamus hidup Shina.. Buat masa ni belum muncul lagi..
"Shina-shi.. Awak memang jenis yang cepat mesra dengan orang ye? " Tanya kihyun kepada Shina..." boleh dikatakan begitu.. Wae? " Shina menoleh memandang kihyun yang sedang duduk di sofa.. "Ani.. Cuma pelik, dalam masa satu hari, Shina dah boleh layan perangai kitorg yang gila gila ni.. Daebak! " Kihyun menunjukan 2 thumbs up kepada Shina 👍👍..
Shina tergelak kecil melihat telatah kihyun.. Ahli monsta x yang lain pun dah mula senyap dan fokus pada perbualan mereka.. " Sebab perangai dia dengan korg sama.. Thats why dia boleh ngam dengan korg .." I. M mencelah sebelum duduk bersebelahan dengan Shina.. Shina mencubit peha I.M dan terjerit la si I. M..
"Padan muka.. Bluekk " Shina menjelir lidah pada I. M ..I. M Yang melihat nya mula menggeletek Shina sampai terjatuh dari sofa yang mereka duduk.. "Oppa! Appo! " Shina menjerit kesakitan.. Ahli yang lain memandang mereka berdua dengan pelik.. "Ehem.. Korang berdua memang dah kenal lama ke? Aku tengok korg macam rapat je..rapat yang lain macam? " Shownu menanya mereka.. Mereka yang lain jugak megangguk tanda setuju..
"La.. Lama laa.. Jugak.. Ke.. Kenapa? " I. M mula tergagap gagap menjawab.. " Ofc la lama, even yang baru jumpa satu hari dah boleh rapat dengan Shina macam dah bertahun kenal kan" .. Shina menjawab bagi pihak I. M.. "Shina kan jenis yang cepat rapat dengan org.. " Shina memandang ke arah mereka sebelum tersenyum nipis.. I. M memandang Shina dengan pandangan 'komowa Shina'..
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
*Seminggu kemudian*
'Rumah Seven x'
Monsta X dan Seventeen digabungkan dalam satu program yang membuatkan mereka akan duduk di bawah satu bumbung yang sama.. Mereka akan diberikan sebuah rumah yang terletak agak jauh dari kawasan perumahan yang lain dan orang ramai demi keselamatan mereka.. Di belakang rumah tersebut ada taman.. Di dalam rumah tersebut telah disediakan bilik bilik seperti bilik tidur, studio room, pratice room, music room, dan jugak ruang persendirian..
Tetapi mereka hanya akan dapat tau group apa yang digabungkan bila dah sampai sana.. So buat masa sekarang diorang tak tau.. Ahli seventeen yang mula sampai di rumah tersebut.. Mereka tergamam melihat kecantikan rumah itu.. Mereka masuk dan mula melihat segenap ruang rumah.. Sebelum masing-masing memilih bilik untuk didiami.. Dan buat hal masing-masing sambil menunggu group lagi satu sampai..
Suara yang sedang bergelak ketawa dan jerit menjerit di luar rumah, mengejutkan ahli seventeen.. Mereka memandang sesama sendiri.. "Hyung... Apa yang bising-bising kat luar tu.? " Hoshi menanya scoup, kebetulan hanya dia je berhampiran dengan nya kat situ.. "Molla.. Jom tengok" Scoup keluar diikuti oleh Hoshi.. "Guys jom keluar tengok apa yang jadi kat situ" Scoup memanggil yang lain sebelum keluar ke hadapan..
Read and enjoy.. Vote and comment..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
~Us Now~ (On Hold)
Romance"We should love, not fall in love because everything that fall gets broken " - Lim Shina. " Don't say you love me unless you mean it, because I'm might doing something stupid like .. believe it." - Lee Jihoon (Woozi) " In every relationship.. There...