Part 23

22 7 1
                                    

Seminggu kemudian

Sudah seminggu I. M sedar dari koma, dan akhirnya hari ni dia dibenarkan pulang ke rumah, dan sejak seminggu yang lalu juga dia masih tidak bertegur sapa dengan Seyong.. Dia tidak sabar untuk berjumpa dengan Shina, sejak seminggu yang lalu, tiada seorang pun yang menyebut nama Shina ,malah Shina juga tidak pernah datang menjenguk nya di hospital..

"Home sweet home" ucap I. M sebaik sahaja tiba di rumah, dia disambut oleh kesemua rakan-rakannya, tetapi kelibat Shina masih tidak ada.. "Welcome Home Bro" kata Wonwoo sambil menepuk nepuk bahu I. M.. I. M hanya tersengih dengan kelakuan Wonwoo.. "Okay la, aku nak naik bilik jap." pinta I. M sebelum melangkah naik ke atas.

Setelah selesai mandi, dia menuju ke bilik Shina, dia memulas tombol pintu dan, keadaan bilik Shina agak suram, seperti tiada orang yang tinggal di dalam bilik itu.. Dia pelik, kemana pergi nya adiknya itu.. Dia mengorak langkah turun ke bawah untuk menanya keberadaan Shina.. Dan kebetulan juga ketika itu Seyong baru saja pulang ke rumah..

"Guys mana Shina? " Tanya I. M kepada mereka, mereka semua mula memandang sesama sendiri, I. M yang melihat situasi tersebut hanya memandang pelik.. "Kenapa kau cari dia? " Soal Seyong. "Dia baik baik je kan? Tak de sesuatu yang buruk berlaku pada dia kan? " Tanya I. M risau.. Mereka semua mula memberi pandangan *apasal dia gelabah sangat ni* "KORG! " I. M mula berasa bengang apabila tiada seorang pun yang menjawab pertanyaan nya tadi..

"Eh, yang kau nak marah tak tentu pasal ni kenapa? Kau tau tak sebab dia la kau koma selama 3 bulan, adik jenis apa dia tu, sampai boleh buat kau kemalangan dan cedera sampai kau koma! " marah seyong.. I. M mengerut dahi tanda tidak faham.. "Hyung, tau tak hyung koma sebab adik hyung, otak hyung ni dah tak betul ke apa!? " Ujar Mingyu..

"Apa yang korg merepek kan ni? , koma sebab Shina? Eh aku nak tanya korg, korg tau ke apa yang terjadi sampai aku boleh koma? " Soal I. M sinis, "ofc la tau. Shina tolak oppa sampai oppa kena langgar kan, boleh pula oppa tanya soalan bodoh macam ni" Terang Hana.. "Hahahahaha" kedengaran suara I. M ketawa berdekah-dekah memeranjatkan mereka semua..

"Soalan bodoh? Atau korg yang bodoh sebenarnya " ujar I. M sinis.. "Kau ni dah kenapa sebenarnya? " tanya Seyong. "Korg tau tak apa yang shina alami masa tu? Korg tau tak apa yang terjadi pada dia ketika itu? Korg tau tak dia buat semua tu demi siapa? " Tengking I. M menyentak mereka semua.. " aku rasa pergorbanan adik aku pada korg, langsung takde makna kan?, jadi selama aku koma , korg sakitkan adik aku la ni? Sebab tu dia tak de kat rumah ni!? Kata I. M dengan geram

"Apa maksud hyung? " Tanya Mingyu.. "Kau tau tak sebelum kejadian dia berurusan dengan siapa? Meh aku bagitau.. 'Rain & SoHee'.. Aku yakin korg bertiga kenal siapa mereka berdua kan. " Ucap I. M.. "Apa kaitan mereka berdua dalam perbualan kita? " Hana menyoal I. M. " for you guys information, she made all of this because she want to protect three of you. them blackmail shina, that they will hurt you guys, if she is not follow what their asked. "

Mereka yang mendengar apa yang di katakan oleh I. M terkaku.. "Korang tau tak yang dia sanggup mengadaikan nyawa ,untuk lindungi korg dari bahaya..tapi ini balasan korg pada dia?" Huh ,I.M tersenyum sinis sebelum mengorak langkah keluar dari rumah untuk mencari keberadaan Shina.. Hana terduduk di lantai akibat terlalu terkejut dengan apa yang didengari tadi..

" Next time listen to the explanation first, before making a decision." ujar Woozi setelah Agak lama berdiam diri.. Mingyu memandang Woozi yang sedang bersandar pada dinding.. "Hyung tau pasal ni? " "yup, hyung ekori Shina sebelum ni, dari sebelum kejadian dan semasa kejadian dan kebetulan I. M juga perasan

akan tingkah laku Shina yang Agak berbeza dari biasa ,cuma nya Shina tak perasan yang dia diekori, dan I. M juga tidak tau yang hyung juga ekori Shina and one more thing, mana pergi nya sikap kepercayaan korg antara satu sama lain. Kenapa Shina boleh percaya korg sedangkan dia tau korg tipu dia? ucap Woozi, sebelum dia juga turut keluar dari rumah meninggalkan yang lain terpinga pinga di ruang tamu.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Sejak pertengkaran dan mengetahui perkara sebenar, masing-masing diam tidak berkutik, mereka rasa sangat bersalah kepada shina apa tah lagi, Seyong, Mingyu dan Hana. Sedang mereka sibuk menerima apa yang berlaku, suara seorang perempuan sedang menyanyi menarik perhatian mereka dan suara itu agak familiar . Mereka segera menoleh ke arah yang terbuka sejak tadi..

*music video* yang agak popular baru baru ini.. Video clip itu di upload oleh seseorang ke laman sosial. Dan ianya mendapat sambutan dari orang ramai. Tajuk lagu tersebut 'Breath'. Di nyanyikan oleh seorang perempuan, mereka memfokus kan bebola mata mereka pada skrin TV itu dan mendengar setiap butiran yang disebut oleh nya..

Breathe in deeply
Until both sides of your chest
Get numb
Exhale more
Until they start to hurt a little
Until you feel like
There's nothing left inside of you

It's okay if your breath gets short
No one is blaming you
You can make mistakes from time to time
Everyone else does too
If I tell you "it's alright"
I know that they're only words
When someone sighs
How can I understand
Such deep breaths
Your sigh
Even though I won't be able to understand its depth, that's okay
I will embrace you

It's okay if your breath gets short
No one is blaming you
You can make mistakes from time to time
Everyone else does too
If I tell you "it's alright"
I know that they're only words
When someone sighs
How can I understand
Such deep breath
Your sigh
Even though I won't be able to understand its depth, that's okay
I will embrace you

Even though your sigh may seem cheerless to others
I know that
Your day was so difficult that it was hard for you to let out even a small sigh
Don't think about anything else
Breathe in deeply and exhale just as you are
When someone sighs
How can I understand
Such deep breaths
Your sigh
Even though I won't be able to understand its depth, that's okay
I will embrace you
Thank you so much for your hard work

Mata mereka tidak berganjak walau sedikit pun dari skrin TV, mereka seperti dipukau.. Sebaik sahaja lagu tersebut hampir tamat, perempuan yang sedang menyanyi sambil bermain piano itu mengangkat kepala dan "Shina? " mereka terkejut melihat perempuan yang menyanyi lagu tersebut ialah Shina.






Read and enjoy. Vote and comment .

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin