Bab 12

21 7 2
                                    


Masing-masing sibuk menyiapkan persiapan untuk berparti petang ni.. Hana pening kepala untuk melayan tingkah laku Wonwoo dan Joshua yang asyik bergaduh untuk membantu nya.. "Eh ni hyung punya kerja la.. Wonwoo pergi la tolong yang lain kat taman belakang rumah sana.. " Joshua menghalau wonwoo dari berada di situ..

"Alaa hyung yang patut pergi kat taman tu.. Biar wonwoo yang tolong Hana kat sini.. " Wonwoo membantah arahan Joshua.. Mereka berterusan bergaduh membuat kan Hana naik bengang.. "Baik korg berdua pergi dari sini.. Dua -dua!" Marah Hana sambil bercekak pinggang.. "Mingyu oppa.. Tolong Hana kat dapur boleh?  Lagi pun oppa yang paling pandai masak dalam kumpulan seventeen kan? " Tanya Hana..

Hana memhantar isyarat mata kepada mingyu untuk membantu nya.. "Ahh okay boleh je oppa tolong" Mingyu yang faham dengan isyarat mata Hana segera melangkah menuju ke dapur.. "Dah korg pergi buat apa yang patut kat taman sana" Arah mingyu kepada joshua dan wonwoo.. Mereka berdua membuka langkah ke ruang tamu dengan perasaan geram.. Mereka sempat menjeling antara satu sama lain sebelum membuat haluan masing-masing..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Shina sibuk menghias kawasan taman tersebut.. Nasib baik meja yang berada di taman cukup besar untuk menampung mereka semua.. Shina yang sedang sibuk menyusun pinggan mangkuk dan segala sudu, garfu di atas meja dikejutkan dengan jeritan seungkwan yang nyaring menyebabkan Shina terlompat ke belakang dan terlanggar woizi tanpa sengaja..

Kedua dua nya tidak sempat mengimbangi badan dan 'Bukk' mereka jatuh ..woozi ter on top di atas badan Shina.. "Ahh.. Appo" Woozi yang terdengar rengekan Shina.. Lantas bangun dan mengibas baju nya yang kotor.. "Jalan tak reti nak toleh kiri kanan, belakang hadapan semua ke.. Main jalan je" Marah woozi..

"Tak sengaja kan.. Tu marah la seungkwan.. Dia yang duk terjerit-jerit.. " Balas Shina dengan geram.. "Shina sorry.. Ni ha vernon kena kan aku.. Mana tak menjerit" Kata Seungkwan dengan rasa bersalah.. Ahli lain yang berada di situ mula memandang ke arah mereka bertiga.. "Memang suka menyusahkan orang betul..semua benda tak reti tau menyakitkan hati je..lepas tu main sana main sini..cuba la jadi macam Hana.." kata-kata woozi membuatkan Shina tersentap..

"Memang aku ni selalu menyusahkan orang, menyakitkan hati org.. yang jahat tu semua bagi kat aku..macam ah kau tu bagus sangat!" Shina mencampakkan semua benda yang dipegang ke tanah..."Shina.. " percakapan Minhyuk dipotong Shina.. "Kau diam!  Kau pun sama kan.. Bukan kau je,  semua kat dalam rumah ni memang fikir macam tu kan! " Tengking Shina.. Semua seperti tergamam dengan ayat shina.."so betul la kan" shina berkata sinis..

Bunyi bising di taman telah menarik perhatian Hana dan Mingyu untuk melihat apa yang berlaku.. Mereka melihat Shina yang sedang menuju masuk ke dalam rumah.. Belum sempat Hana membuka mulut.. Terdengar suara jeritan Shina.. "Arhhh!! " Shina berlari keluar tanpa menoleh ke belakang..

Semua yang berada di situ tergamam dengan situasi itu.. "She hurting" kata satu suara..  Kesemua mata menoleh ke arah seorang lelaki yang memakai t-shirt hitam bersama jaket merah.. Berseluar slek yang berada berdekatan dengan taman.. "Seyong? " Tegur I. M dan Mingyu serentak.. "Annyeong" balas seyong dengan senyuman..

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Shina berlari tanpa arah tuju.. Dia berlari dan terus berlari sehingga matanya ternampak sebuah taman bunga yang sangat cantik.. Dia membuka langkah menuju ke situ.. Dia duduk di bangku sambil matanya memerhati keindahan taman bunga tersebut.. Dia mengeluh keras.. Dia dengar Hana memanggil namanya tetapi  dia abaikan.. Dia takut air mata nya akan mengalir di hadapan Hana..

"Macam mana Kau boleh ada kat sini? " Tanya I. M dengan pelik.. "Hana yang ajak dia" Balas Hana.. "Hana kenal seyong? " Mingyu menyoal.. Hana menggeleng..  "Jap.. Macam mana Hana boleh ajak seyong tetiba ni?  " Mingyu menyoal lagi.. "Hana ambik number dia dalam fone Shina" Jawab Hana..  "Jadi Hana tak kenal dia la kan? " I. M bertanya selepas berdiam diri agak lama.. Hana mengangguk..

"Korg.. Jom ikut aku cari Shina.. Segala persoalan korg akan terjawab nanti.. Kenapa dan macam mana aku bole kenal dengan Shina" Seyong bersuara sebelum melangkah keluar untuk mencari Shina.. Mereka hanya mengikut arahan Seyong dan segera mengikuti Seyong yang semakin jauh..agak lama juga mereka berjalan sebelum mereka berhenti berhampiran sebuah taman bunga..

Seyong menunjuk ke arah taman.. Mereka semua menoleh untuk melihat apa yang ingin seyong sampaikan.. Di situ terdapat seorang perempuan yang sedang bergelak ketawa dengan beberapa orang kanak -kanak.. "Boleh pulak dia bergelak ketawa,  sedangkan kat rumah porak peranda sebab dia" Joshua berkata sinis.. Seyong mula bersuara memecahkan kesunyian di antara mereka semua.

"You see that girl?  She looks so happy right?.. Telling jokes,  smiling , having a great time.. And.. Dying inside.. She's hurt. And tired. Tired of not being good enough. But she doesn't want to look dramatic, weak and attention seeking.. So she keeps it all inside ..acts like everything's perfect.. But cries when she alone.. So everybody thinks that she's the happiest person they know.. That's she has no problems and her life is perfect.. If only they knew the truth.. " mereka tergaman mendengar apa yang di ucapkan oleh Seyong..

"Korang tau ke apa yang dia lalui selama ni?  Korang faham ke apa yang dia rasa?  Korang fikir dia nak ke semua ni?  Kata seyong lagi.. Tak lama kemudian mereka perasan yang kanak-kanak tadi tiada di situ.. Mungkin dah pulang.. Sekarang ni mereka melihat Shina seorang diri di situ..

Mereka memerhati setiap gerak geri Shina dan.. Dia menyanyi?  Semua memandang sesama sendiri.. Sebelum menghampiri shina dengan perlahan lahan.. Mereka mendengar setiap bait lirik yang dinyanyikan shina..

I’m standing on the last road for today
It’s like this every day
In this big world
I know I’m like a particle of dust
Nothing is easy
In this exit-less, maze-like world

Happiness is only a word
It’s just a dream that everyone wants
But that doesn’t make sense
I don’t even wanna believe that
Yeah I just want it SIMPLE SIMPLE oh

Everything that makes me breathe
I want it to be simple
Until it goes far far away
Until I can’t see
I call you baby yeah
Baby’s called my happiness yeah
Yeah I just want it SIMPLE SIMPLE
I want it SIMPLE

Nothing is easy
In this exit-less, maze-like world

Happiness is only a word
It’s just a dream that everyone wants
But that doesn’t make sense
I don’t even wanna believe that
Yeah I just want it SIMPLE SIMPLE oh

Everything that makes me breathe
I want it to be simple
Until it goes far far away
Until I can’t see
I call you baby yeah
Baby’s called my happiness yeah
Yeah I just want it SIMPLE SIMPLE
I want it SIMPLE

Em I want it simple yeah
Even if everyone says I’m wrong
I hope we can all smile when the night is over

Everything that makes me breathe
I want it to be simple
Until it goes far far away
Until I can’t see
I call you baby yeah
Baby’s called my happiness yeah
Yeah I just want it SIMPLE SIMPLE
I want it SIMPLE


Suara jeritan shina menyedarkan mereka semua dari lamunan.. Mereka melihat shina yang sedang menangis teresak esak di bangku sambil memeluk lutut.. Mereka terdengar keluhan Hana.. Semua mata memandang hana..  "She try to be strong ..again.. "

P:S lagu tu saya ambik cover.. Yang ori tak jumpa.. Sorry guys 😅.

Read and enjoy.. Vote and comment..  😄

~Us Now~ (On Hold)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin