YARIŞMA...
IYI OKUMALAR.
Artık sınıfa girdiğimizde gözler bize çevrilmiyordu. Herkes -ki buna bende dahil- ateş ile durumumuza alışmışmışlardı. Çocuklar yerlerine oturup kendi halinde takılmaya başlayınca bende cantamdan yeni aldığım kitabı okumaya başladım. Kitap gerçekten güzeldi.
Kitabın ismi gözlük. Kitabın ana karakteri ege biraz asosyal bir çocuk. Tek arkadaşı ise blogundaki healer17 (böyleydi sanırim) Okulda bununla hep uğraşıyorlar. Birgün bir olay oluyor ve okulun popüler kızı tuğçe ile tanışıyor. Tuğçe ile tanıştıktan sonra yaz tatili icin okulun düzenlediği yaz kampına katılmak zorunda kalıyor ve bu sayede tek arkadaşı healer17'nin aslında onun okuduğu okulda olduğunu ve onunla birlikte bu kamp'a geleceğini öğreniyor.
Kitap' ın genel konusu bu. Tam so bir sayfa kalmıştı ki kitaba yansıyan gölge yüzünden başımı kitaptan kaldırmak zorunda kaldım. Tepemde dikilen kişiyle önce ateşe sonra sınıfa baktım. Tahmin ettiğim gibi herkes yine bize bakıyordu. Gözlerimi tekrar başımda dikilen denize çevirdiğimde "ne oldu?" diye sordum. Elini ensesine götürüp "biraz konuşabilir miyiz?" diye sordu. Gerçekten onunla yanlız olarak konuşmak istemediğim için "ne söylemek istiyorsan burada söyle. Ateş'den ve arkadaşlarımda yanımdayken." dedim. O da burda olmaktan sıkıldığını belli ederek "yanlız konuşsak daha iyi olur" dedi. Daha fazla dayanamayarak "iyi peki" dedim ve sıradan kalktım. Ateş' in geçmem için açtığı boşluktan geçtikten sonra ateş' e ve çocuklara dönüp göz kırptıktan sonra denizin arkasından yürümeye başladım. Beni fazla kişinin olmadığı bir yere getirince durdu ve bana doğru döndü. Bir süre gözlerimin içine bakıp çok kez birseyler söylemek için ağzını açtı ama sonra gerisin geriye yine kapattı. Biraz daha burada beklersem dersi kaçıracaktım. Hemde en sevdiğim ama kimsenin bilmediği ders olan muzik dersini. Ayrıca daha fazla burada beklersem ateş ve çocukların beni merak edip buraya gelmeleri oldukca beklenen bir hareket olacaktı. Bu yüzden daha fazla dayanamayıp "ne söyleyeceksen söyle hadi ders başlayacak" dedim ve sıkıntılı bir nefes verdim. Deniz son kez ağzını açıp birşey demeyince bende "birşey söylemiyorsun madem ben gidiyorum o zaman" deyip arkamı dönüp yürümeye başladım. Tam köşeyi döneceğim sırada arkamdan "Ateş gerçekten senin sevgilin mi?" sorusu geldi. Ufak bir kahkaha atıp ona döndüm "evet ateş gerçekten benim sevgilim ama bu seni ilgilendirmez." dedim ve arkamı dönüp sınıfa gittim.
Ben sınıfa girip yerime oturduktan sonra çocuklar bana sorular sormaya başladılar. Tam konuşmaya başlayacakken müzik öğretmeni ayşe gül hoca' nın sınıfa girmesi ile cevap verme işini sonraya ertelemek zorunda kaldım. Hoş bu konudan fazla bahsetmek istemediğim için ayşe gül hoca benim kurtarıcım olmuş oldu.
Ayşe gül hoca siyah saçlarını savurarak masasına gitti ve elindeki kağıtları ve çantasını masaya koyduktan sonra sınıfa döndü. Tam konuşmak için ağzını almıştı ki sınıf kapısının çalması ile kapıya dönüp "gir" dedi. Gir komutu ile açılan kapının ardından görünen kişi ile pek te şaşırmadım çünkü deniz di. Hocadan özür dileyerek yerine geçince ayşegül hoca kaldığı yerden devam etti.
"Evet çocuklar nasılız bugün?" sorusuna hep beraber "iyiyiz" diye cevap verdik. Ayşe gül hoca hafifce kıkırdadıktan sonra masasının başına geçip sinif defterinin bugün ki sayfasını açıp yoklamayı aldıktan sonra tekrar bize dönüp "bugün sizinle düzenlenecek olan bir yarışma hakkında konuşmak istiyorum." dedi.Bütün sınıfta gözlerini gezdirdikten sonra konuşmasına devam etti. "İl çapında düzenlenen liseler arası düzenlenen müzik ve dans yarışması. Katılanlar iki kategoride yarışmak zorunda" dedi ve sınıfın tepkisini ölçmek için bir süre bekledi. Sınıftan çıt çıkmayınca konuşmasına devam etti. "Bu yarışmaya katılmak okulumuz için harika olacak. Katılmak isteyenler arasında okulumuzda eleme yarışı olacak. Okulumizdaki bütün müzik öğretmenleri ' müdür yardımcıları ve okul müdürümüz juri üyesi olacak. Katılmak isterseniz gün içinde ve ya yarın beni bulup adınızı yazdırabilirsiniz. Sorusu olan?"
Sanki sınıf' ın bu soruyu bekliyormuş gibi parmak kaldırdı. Ayşe gül hocanın kaldırdığı siyah saçlı kız "ödül ne peki?" diye sordu. Bu soru ile birlikte ayşe gül hoca masasına koyduğu kağıtları inceleyip arasından bir kağıt çıkardıktan sonra " ödüller gayet iyi aslında birinciye 10.000 tl para ödülü ve yaninda bir albüm yapabilecekler. İkinciye 8.000 üçüncü 6.000 olmak üzere para ödülü ve seçilen üç takımada birer laptop ve birer telefon ödülü var" dediği an bütün sınıf alkışlamaya başladı. Ayşe gül hoca sınıfı susdurduktan "başka sorusu olan" diye sordu. Ayşe gül hoca arka sıralardan sarışın bir çocuğu kaldırdı. Çocuk gülerek "peki jüride kimler var hocam" diye sorunca hoca tekrar masasındaki kâğıtlara bakıp bir tanesini aradan çıkarıp tekrar bize döndü ve "juride müzik kategorisinde Hande Yener ve Mustafa Ceceli var. Dans kategorisinde ise Tan Sağtürk ve Asena varmış. Ayrıca her iki kategoride de yer alabilecek biri varmış." dediğinde ben hemen "kimmiş" diye sordum. "Shakira" dedi.
Sınıf şok Sınıf iptal.Yarışma açıklamasından sonra bütün okul bu konuyu konuşmaya başladı. Kesinlikle muzik kulübü katılacaktı. Burdan varılan sonuç selim de bu yarışmaya katılacak. Benim de bu yarışmaya katılmak zorundayım. Durum bu olunca bizde kendimizi oda da durum değerlendirme toplantısı yaparken bulduk.
"Eee bu yarışma hakkında fikirlerinizi alalım beyler" dedi ateş açıkçası biraz alındım ve bunu biraz şakayla karıştırıp kendimce sitem etmek için "aşk olsun ateş beni de mi erkek olarak görüyorsun da beyler dedin. Öyleyse söylede bu sevdadan vazgeçip senin için erkek olayım da beraber maç özetlerini izleyelim " dedikten sonra elimin tersini yeşilçam filmlerindeki gibi anlıma koyup başımı hafifce yana çevirip yukarı kaldırıp "tanrım be bahtsız kaderim varmış benim" dedim. Hepsi gülmeye başladı. Ateş ellerini havaya kaldırıp "tamam teslim olup baştan atıyorum. Ee bu yarışma hakkında neler düşünüyoruz" deyip biraz bekleyip "baylar ve " deyip bastırarak "ırmak hanım" dedi. Gülümsedim. Ceyhun söze girdi
" katılalım diyeceğim de dans kolayda şarkıyı ne yapacağız." dedi. Ege ve uzay'da ceyhun' u onayar biçimde başlarını sallayınca bunu söylemenin zamanının geldiğini anladım. Nasıl söyleyeceğim diye düşünmedim bu sefer çünkü onlara güveniyorum. Ama sok kalan sırımı söylemem için olması gerekenlerin olması lazım. Bu günlerimin iyi geçmesini istiyorum. Sonra ona söyleyeceğim zaten. Bu yüzden hemen soylemem lazım."Ateş" diyerek bütün dikkatleri üstüme topladım. Bütün gözler bana dönünce " hadi katılalım bu yarışmaya" dedim. Ben böyle diyince uzay "ama ırmak..." diyip devam edecekken sözünü kesip direk ateşin gözlerinin içine bakarak " yapacağım. Ben söyleyeceğim. Dans konusunda ne yaparsınız bilmiyorum çünkü daha önce hiç dans etmedim ama şarkı konusunu bana bırakabilirsiniz." dedim. Ege bana bakıp "madem kendine bu kadar güveniyorsun seni bir dinleyelim o zaman." dedi. Hepsi onaylayınca başımı salladım ve söyleyeceğim parçayı düşünmeye başladım. Biraz düşüldükten sonra cascada'dan everytime we touch söylemeye karar verdim.
Şarkıyı söylemeye başlarken gözlerimi kapattım ve şarkı bitene kadar almayacağıma dair kendime söz verdim. Şarkıya başladığımda bu sarkının benim için olan önemini düşündüm aileme söylediğim son şarkı idi bu şarkı. Sonra ateş' den ceyhun' dan ege' den uzay' dan ve hatta alev' den bile sakladığı sırrımı düşündüm. Öğrendiklerin de kim bilir belki benimle bir daha hiç konuşmayacaklardı. Belki ömürleri boyunca benden nefret edeceklerdi ama olsundu. Yıllar sonra beni hatırlasalar benim için yeterde artar bile. Her ne kadar ben göremeyecek olsam da.
Şarkı bittikten sonra yavaşça gözlerimi açtım. Hepsi bana bakıyorlardı ama tepki vermiyorlardı.
Biran da hepsi ayağa kalkıp alkışlamaya başladı. Gülümsedim. Başka ne yapabilirim ki. Ege bağırarak "oldu bu iş ben hemen ayşe gül hocanın yanına gidip ismimizi yazdıracağım" diyerek koşarak sınıftan çıktı ateş yanıma gelip "derslere başlıyoruz. Buradaki elemeye kadar seni harika bir dansçı yapacağız. " dedi. Sabah söylediği plan aklıma gelince "peki ya sabahki plan?" diye sordum. O da gülerek "o plan biraz bekleyebilir. Ama şu an bu yarışmaya odaklanacağız. Hep yarışma başladıktan sonra kavga edersek daha iyiye dek gelir." dedi. Şaşırarak "neden " diye sordum. I da gülerek "yakinda öğrenirsin" dedi. Sende yakında öğreneceksin ateş. Herşeyi. Sen ve diğerleri...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LİSELİ KÜLKEDİSİ (Tamamlandı.)
RomanceIrmak'ın hayatı o itiraftan sonra değişmişti. Şimdi değişme sırası ırmaktaydı. Ama gerçekler herkesin tahmin ettiğinden daha fazlaydı. Ortada sırlar var. Aşık olan kişiler. Değişen insanlar. Ve ortaya çıkacak gerçekler. Bu sıradan bir değişim hika...