De eerste dag

339 6 7
                                    

Hey,

Wat leuk dat je mijn boek leest!

Ik hoop dat je het snapt, het is namelijk in de "ik" vorm geschreven.

Als iets niet klopt of onduidelijk is kun je een commnt plaatsen. ( of als je mijn boek gewoon leuk vind)

Veel lees plezier!

DE EERSTE DAG

"Beau! Kom je uit je bed lieverd" roept m'n moeder vanaf beneden. Ik heb echt geen zin om naar die nieuwe school te gaan, ik zie er zo tegen op. Mama wilde graag verhuizen naar Friesland omdat papa net is overleden en ze wil dus graag bij de rest van de familie in de buurt blijven.

Ik loop naar de badkamer, terwijl ik nog half lig te slapen stap onder de douche. Als ik voor mijn kast sta, heb ik weer eens geen enkel idee wat ik aan moet doen. als ik eindelijk iets heb uitgezocht roept m'n moeder weer van beneden "lieverd ben je al bijna klaar?" ik roep terug "ja mam, ik ben al bijna klaar" ik ren naar beneden en zie dat het al hal acht is geweest. ik prop snel een boterham in m'n mond doe wat chocoladepasta tussen twee boterhammen en stop die in mijn tas. Ik ben alweer onderweg naar boven als mijn moeder zegt dat ik ook gym heb vandaag.

Ik pak mijn fietsensleutel, jas en tas en race naar school toe. Als ik aankom op het schoolplein is de bel net gegaan, ik ben dus in ieder geval niet te laat. Ik loop de school binnen en het voelt alsof iedereen mij aankijkt. Als ik aankom bij de receptie zit er een aardige uitziende vrouw die mij verteld waar ik heen moet. Ze zegt dat ik in klas 1hv4 zit en dat ik de gang door moet en dan rechts.

Als ik de klas in loop, zijn meteen alle ogen op mij gericht. Ik voel dat ik rood word, gelukkig zegt de mevrouw voor de klas "Hallo, welkom op de nieuwe school, ik ben jou mentor: Mevrouw Steen" ze vraagt of ik me even voor wil stellen aan de rest van de klas dus ik zeg "Hoi iedereen, ik ben Beau" ik hoor meteen al een paar meisjes fluisteren. ik zeg "ik ben 13 en ik ben hier net komen wonen". De juf zegt dat ik een plekje maguitzoeken, dat is simpel er zit maar 1 meisje alleen dus ik ernaast zitten. Een paar meisjes voorin hoor ik giechelen en ik voel meteen dat er iets mis is.

Verderop in de les valt er een briefje op mijn tafel. Net als ik het briefje open wil maken hoor ik de zoemer. Ik stop snel het briefje in mijn tas voor iemand anders het ziet. Iedereen pakt snel ze spullen en vertrekt. Ik loop achter een paar meisjes aan die richting de aula gaan, een meisje vraagt "waarom ben je hier eigenlijk komen wonen?" Ik zeg "mijn vader is overleden...." Verder kan ik niet praten want de meisjes hebben geen interesse meer in mij. De aula ziet er anders uit dan op mijn oude school, deze is veel groter en veel mooier. Op mijn oude school stonden alleen maar oude tafel en stoelen die helemaal vol gekliederd zitten. De meisje gaan aan een tafel zitten,ik ken niemand dus ik ga er maar bij zitten. Ze stellen me wat vragen over mijn oude school en vertellen hoe zij heten. Een paar namen heb ik nog onthouden: Evi, Milou en Isabelle.

Als om drie uur de zoemer gaat pak ik met een zucht mijn tas in, gelukkig is het maar tien minuten fietsen naar huis want ik ben uitgeput. Als ik bij mijn fiets kom staan een paar meisjes uit mijn klas te smoezen, zodra ik er aan kom stoppen ze. Ik heb een flauw vermoeden dat het over mij ging. Ik pak mijn fiets en groet ze.

Thuis aangekomen is er helemaal niemand, best fijn mama zeurt altijd zo van hoe was het op school? Zitten er leuke meisjes in je klas? En daar heb ik nu totaal geen zin in. Dus ik plof op de bank met een glas ranja, ik doe de tv aan en zak lekker onderuit op de bank. Ik heb de nummers gekregen van meisjes uit mijn klas dus ik zet ze meteen in mijn telefoon. Ik wordt toe gevoegd in de groepsapp en praat mee. Opeens krijg ik een berichtje van iemand waar instaat: Vieze slet rot op! Ik schrik natuurlijk meteen daarna krijg ik een berichtje terug dat het maar een grapje is en dat iedereen elkaar bitch of slet noemt. Ik weet niet of ik dit geloven maar ik doe dit toch maar.

Om vijf uur hoor ik de deur open en dicht gaan en de opgewekte stem van mijn moeder die roept "Beau ben je thuis?" Waarop ik antwoord " ja mam!" Als ze de woonkamer inkomt geef ik haar een knuffel en een kus en vraag hoe het op haar werk was. Ze is meteen loei enthousiast over een collega die naast haar zit die zo geweldig aardig is. Ze vraagt hoe ik het op school heb gehad " ja het was leuk...." Zeg ik " mam ik ga nog even naar boven, ik heb al meteen huiswerk opgekregen." Mijn moeder zegt " is goed lieverd over een half uur gaan we eten" ik ren naar boven, en pak mijn dagboek. Ik schrijf: Lief dagboek, vandaag was mijn eerste schooldag was leuk, sommige meisjes deden een beetje raar maar voor de rest zijn ze aardig. Ik ken 4 namen: Emma daar zit ik naast en Evi, Milou en Isabelle. Ik weer nog niet of ik erbij hoor... Want iemand deed opeens raar op whatsapp en zei dat iedereen zo tegen elkaar praat, ik vond het raar maar het hoort er allemaal bij dus ik doe maar gewoon mee met de rest. Ik heb zin in morgen byexx!

Ik doe mijn dagboek dicht en ga op mijn bed liggen en nadenken. Soms vindt ik dat even fijn, lekker voor mezelf nadenken. Ik voel mijn ogen dichtvallen. Ik probeer ze nog open te houden maar opgegeven moment vallen ze toch dicht. Ik lig net met mijn ogen dicht als ik mijn moeder hoor roepen "Beau, kom je eten?" Ik moet eerst even mijn ogen opendoen ik voel me suf en heb eigenlijk geen zin om uit bed te komen. Mijn ogen vallen weer dicht... Tot mijn moeder mijn kamer inloopt en mij voorzichtig wakker maakt, "lieverd" zegt ze "kom je mee naar beneden? Dan gaan we even wat eten" " oke mam, ik kom eraan" zeg ik. En stap met moeite mijn bed uit, loop naar beneden en ruik de lekkere geur van spaghetti.

s'Avonds als ik in bed lig, hoor ik mijn telefoon trillen, ik negeer het maar en draai me om en val weer in slaap. Even later wordt ik weer wakker van mijn telefoon, het is al half twee ik vind het vreemd dat er nu nog mensen op whatsapp zitten dus besluit ik even te kijken. Dus ik pak mijn telefoon, en zie dat ik de hele avond door word gebelt. Maar door wie kan ik zien, vast een verkeerd nummer denk ik en doe mijn telefoon uit.

Wanneer stopt het?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu