PSİKOLOJİ TERİMLERİ

38.4K 372 431
                                    

A
Abreaksiyon (Boşalım) : Acı veren bir deneyimi anımsamanın ardından gelen duygusal boşalım.

Absurdite (Anlamsız Düşünme) : Düşünce akışının bozulması ile tutarsız düşüncelerin ve buna bağlı olarak konuşma jest ve mimiklerin sürdürülmesi.

Abuli (İstenç Kaybı) : Eyleme geçme ve düşünme dürtüsünde azalma eylemin sonuçlarına karşı kayıtsızlık; nörolojik kusurla ilişkili olabilir.

Abuse : Alkolü kötüye kullanma

Açık (Free Floating) Anksiyete : Herhangi bir düşünceyle bağlantılı olmayan yaygınodaklanmamış korku.

Adiadokokinezi : Sıralı dönüşümlü hareketleri hızla yapamama..

Adolesan : Delikanlılık dönemi.

Adoption : Evlat edinme.

Aerofaji : Konversif tepki olarak hava yutma.

Afazi : Anlamanın korunduğu ancak konuşma yetisini ileri derecede bozan bir bilişsel bozukluğun neden olduğu konuşma bozukluğudur.

Afrodizyak : Mesir macunu kapsaik gibi cinsel arzuyu uyandırmak ve artırmak için kullanılan maddelerdir.

Afoni : Ses kısılması.

Agorafobi : Açık alanlarda veya yardım alamayacağı yerlerde olma korkusu.

Agnozi : Eşyayı tanıyamama.

Agrafi : Yazı yazamama.

Agresyon : Sözel ve fiziksel olabilen zor kullanan hedefe yönelik eylem. Öfke hiddet veya düşmanlık duygularının motor karşılığıdır.

Ailurofobi : Kedi korkusu.

Ajitasyon : Motor huzursuzlukla bağlantılı yoğun kaygı.

Akalkuli : Hesap yapamama.

Akatizi : İlaçlara ikincil olarak kaslarda öznel olarak duyumsanan gerginlik yerinde duramamaadımlama hareketleridir. Tekrar tekrar oturup kalkmaya neden olabilir. Yanlışlıkla psikotik ajitasyon sanılabilir.

Akrofobi : Yüksek yerlerde bulunmaktan duyulan korku.

Alacakaranlık Durumu : Bilinçte varsanılarla giden bozulma.

Aleksi : Önceden kazanılmış olan okuma becerisinin kaybı; yazılanları anlayamama ; görme keskinliğinin bozulmasıyla açıklanamaz.

Aleksimiti : Kişinin duygularını veya duygudurumunu tanımlama veya farkına varma güçlüğü.

Algofobi : Acı çekme korkusu.

Algolagni : Acı verme veya acı duymayla ilişkili her tür cinsel davranış.

Ambivalans ( İki Değerlilik ) : Aynı anda aynı kişideki bir şeylere karşı iki zıt dürtünün eş zamanlı varlığı.

Amfetamin: Merkezi sinir sistemini aşırı uyaran bir ilaç.

Amnezi ( Bellek kaybı ) : Geçmiş yaşantıları kısmen veya tümden anımsayamama; kökeni organik veya duygusal olabilir.

Andrejoni: Erkek ve kadın özelliklerinin karışımına verilen ad.

Androjen: Testislerin ürettiği erkeklik hormonu.

Anestezi : Duyu yitimi.

Anhedoni ( Hazsızlık ) : Olağan ve zevk veren tüm etkinliklerden el çekme ve ilgi kaybı sıklıkla depresyonla ilgilidir.

Anilingus : Anüsün bir başka kişinin ağzıyla diliyle ya da yabancı bir cisimle uyarılması.

Anima : Jung psikolojisinde erkekteki bilinçdışı dişil yan

PSİKOLOJİ BİLİMİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin