AKUT STRES BOZUKLUĞU:Ağır bir fiziksel yada ruhsal örselenmeye karşı gelişen geçici bir bozukluk. Halk arasında " çılgınlık geçirme" diye bilinen durum.ANKSİYETE: Tehlike veya talihsizlik korkusunun yada beklentisinin oluşturduğu bunaltı veya tedirginlik, mantıkdışı korku.
ANTİSOSYAL DAVRANIŞ: Geleneklere, toplumda kabul gören standartlara ve ahlaki ilkere ters düşen davranışlar. Başkalarının kişiliğine yada malına kayıtsızlık, suç davranışları, Örnek: sahtekarlık veya istismar.
ANTİDEPRESAN: Genellikle depresyon tedavisinde kullanılan ilaçların ortak adı.
AİLE TERAPİSİ: Ailenin tek bir üyesi yerine tüm üyelerini ele alan ve terapiye tabi tutan çok çeşitli terapi türlerinin ortak adı.
ALZHEİMER: Zihinsel faaliyette kötüleşme, beyin hücrelerinde bozulma, ağır hafıza kaybı, kafa karışıklığı, davranış bozuklukları ve kişilik değişimleri ile belirginleşen genellikle 40 yaşından sonra ortaya çıkan kronik, ilerlemeli,geri dönüşümsüz bir organik hastalık.
BİPOLAR BOZUKLUK: (Çift kutuplu rahatsızlık/ Manik depressif bozukluk): Aynı insanda birbirine karşıt iki aşırı ruh halinin dönüşümlü olarak prtaya çıkmasıyla tanımlanan ağır bir duygusal rahatsızlık. Örneğin ; Bir zaman aşırı hareketli ve coşkulu, bir zaman aşırı durgun.
BULİMİA NEVROZA: Önce kontrolsüz bir şekilde ve miktarda yeme, daha sonra boğazına parmak sokmak yada çeşitli ilaçlar kullanmak suretiyle kusarak yediklerini çıkartmak, aşırı egzersiz, aşırı diyet vb. yöntemlerle yediklerini vücudundan dışarı atmak veya yakma çabalarıyla tanımlanan kronik bir yeme bozukluğu.
BİLİŞSEL: Algı, akıl yürütme, sezgi ve bellek de dahil olmak üzere düşünme ve bilgi kazanma süreçleriyle ilgili.
BİLİŞSEL-DAVRANIŞSAL TERAPİ: Esas itibariyle davranış değiştirme ilkelerine dayanan, ancak buna ilave olarak davranışın doğrudan düzenlenmesive kontrolü için hayal kurma, fantazi, düşünme vb. gibi bilişsel süreçlere de yer veren bir psikoterapi türü.
BETABLOKERİ: Psikiyatride, saldırganlık, kaygı, sosyal fobi, panik durumları gibi rahatsızlıkların tedavisinde kullanılır.
BENZODİAZEPİNLER: Kaygı, depresyon, gerilim gibi semptomların tedavisinde kullanılan ilaçların ortak adı.
DEMANS -BUNAMA: Birden fazla zihinsel faaliyet alanında ortaya çıkan, derin, ilerlemeli, bazen: kişilik, duygu ve davranış değişimlerinide içeren ve kişinin normal yaşayışını etkileyenorganik ve zihinsel işlev kaybı.DEPRESYON: Karamsarlık, kendine güvensizlik, çaresizlik, değersizlik duygusu, önemsiz nedenlerden ötürü suçluluk duyma ve kendini suçlama, sosyal yaşamdan çekilme, iştahsızlık ve aşırı yeme, uykusuzluk veya aşırı uyku, fiziksel hareketlerde yavaşlama, yoğunlaşamama,unutkanlık, kararsızlık, neşesizlik,halsizlik, baş ağrısı gibi fiziksel şikayetler , normalde hoşlandığı etkinliklere veya yaşama karşı genel ilgisizlik, zevk alamama, aşırı durumlarda ölüm ve intihar düşünceleri ile tanımlanan ve belirlenebilir bir olaya bağlı olarak ortaya çıkan ruhsal bir çökkünlük.
DOPAMİN:Merkezi sinir sisteminde hareket kontrolü, algı, duygu, motivasyon ve haz duygusugibi çeşitli süreçlerde rol aldığı sanılanbir nörotransmitter.
DUYGUDURUM BOZUKLUĞU: Fiziksel veya zihinsel başka bir rahatsızlıktan kaynaklanmayan, abartılı duygusal tepkilerle ve kişinin çevresindeki değişikliklerle ilgisi olmayan, yoğun coşkudan derin depresyona dek değişen ruh hali salınımlarıyla tanımlanan rahatsızlıklar.
HEZEYAN: Belli bir çağ ve toplum içinde gerçeğe uymayan, mantıklı tartışma ile değiştirilemeyen düşünce.
HİPERAKTİVİTE:
Sürekli, aşırı hareketle tanımlanan düzensiz, aşırı hareketlilik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PSİKOLOJİ BİLİMİ
RandomYasal Uyarı Bu kitapta yayınlanan her türlü yazı içeren bilgi ve belge, ticari marka ve her tür fikri mülkiyet hakkı , ilgili kişiye aittir, yalnızca sahipleri tarafından ve sahiplerinin izni ile kullanılmaktadır ve telif hakları kapsamındadır. Bunl...