BİRİ BEDEN DİLİ Mİ DEDİ?

1.2K 51 0
                                    

BİRİ BEDEN DİLİ Mİ DEDİ
Charlie Chaplin'i herkes tanır. En büyük özelliği beden diliyle istediği mesajı insanlara rahatça verebilmiş olmasıdır. Aslında hepimiz farkında olmadan pek çok insana beden dilimizle farklı mesajlar veriyoruz. Charlie Chaplin'in Büyük Diktatör filmine baktığımızda, Chaplin Hitler'i, Jack Oakie ise Mussolini' yi canlandırır. İkisi de yan yana koltuklarda tıraş olacaklardır ve koltuktan kalkamazlar ve ben daha güçlüyüm mesajı vermek için sürekli koltuklarını yükseltirler. Gerçek hayatta da öyle değil midir? En güçlü olan her zaman en üstte değil midir?

İnsanlar bazen birbirinin kişisel sınırlarına girer. Bu anlatacağım şeyi sizde karşınızdaki kişiye yaparak keyifle onun nasıl sıkıldığını izleyebilirsiniz. İki kişi karşılıklı yemek yediğinizi düşünün. Yemek sırasında bardak, sürahi, sigara gibi eşyaları karşınızdaki kişinin tarafına doğru itmeye başlayın. Bu durum o kişinin kişisel alanına saldırı olduğundan kişi farkında olmadan rahatsız olurmuş. İlkokul sıralarında hepimiz sırayı iki eşit parçaya bölüp ' Burası senin, burası benim.' demişizdir. Gerçek hayatta böyle sınırlar çizmiyoruz belki ama beyin olarak kişisel sınırımıza girildiğinde rahatsız oluyormuşuz.

Bir başka örneğe bakarsak beden dilini insanların her alanda kullandığını görürüz. Bir insan aslana fazla yaklaştığı zaman - aslanın tehlike bölgesine girdiğinde - aslan ondan uzaklaşır. Aslanın daha gidecek yeri kalmadıysa ve insan ona hala yaklaşmaya devam ediyorsa bu sefer aslan insana yaklaşmaya başlar. İşte bu durumu çözen aslan terbiyecisi hayvanı istediği yerde durdurabilir. Oysa bizler aslanı durduran şeyin terbiyecisinin elindeki kırbaç olduğunu düşünürüz..

PSİKOLOJİ BİLİMİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin