Fregoli Sendromu

1K 44 3
                                    

Fregoli Sendromu'na sahip kişiler tanıdıkları insanların sokaktaki insanların kılığına büründüklerine inanırlar. Bu hastalar genellikle yaşamlarındaki bir kişiye kafayı takarlar ve o kişiyi her yerde görürler. En küçük bir benzerlik olmasa dahi herhangi bir yerdeki herhangi bir insanı o kişi sanabilirler. Ama onlar bu kişilerin kılık değiştirdiklerine fazlasıyla inanırlar. Bilim adamları bu durumun insan beyninin iki yarım küresinde var olan kortikal bölgelerin arasındaki bir kopukluktan dolayı meydana geldiği görüşündedirler. Örnek vermek gerekirse, eğer alınan mesajların biri karşıda duran kişinin bir sokak pandomimcisi olduğunu, öteki ise kişinin büyükannesi olduğunu söylüyorsa, bu kişi büyükannesinin sokak pandomimcisi kılığına girdiğine inanır. Beyinde meydana gelen bu kopukluk aşırı dozda uyuşturucu kullanımı, kalp krizi, epilepsi, kafaya alınan bir darbe gibi nedenlere bağlıdır. İlaç tedavisi ile olumlu sonuçlara ulaşılmıştır. Hastalığın ismi İtalyan aktör Leopoldo Fregoli'den gelmektedir, Fregoli sahnede inanılmaz bir hızda kılık değiştirip farklı kişilere dönüşmesiyle tanınırdı. Bence bu hastalık fazlasıyla garip ve ilgi çekici bir konu, kesinlikle bir fregoli hastasıyla tanışmayı ve onun yaşadıklarını gözlemlemeyi çok isterim.

PSİKOLOJİ BİLİMİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin