A
(A-B-A design) A-B-A dizaynı Katılımcıların ilk temel durumu tecrübe yaşadıkları deneysel tasarı (A), sonra deneysel tedaviyi tecrübe ederler (B), ve sonra temel duruma geri dönerler (A).
(Abnormal psychology) Anormal psikoloji Davranış, ruh hali ve zihnin bireysel patolojilerinin doğasını anlama ile ilgilenen psikolojik gözlem alanı.
(Absolute Threshold) Mutlak Eşik Fiziksel enerjinin minimum miktarını güvenilir bir duyusal deneyimi üretmek için gereklidir; bir duyusal sinyalin yarı zamanda tespit edildiği uyarıcı seviyesi, işlevsel olarak tanımlanır.
(Accommodation ) Akomadasyon Piaget'e göre, bilişsel yapıları yeniden yapılandırma ya da değiştirme süreci, böylece yeni bilgi onların içerisine kolaylıkla yerleştirilebilir; bu süreç asimilasyon ( sindirim) ile birlikte ardışık çalışır.
(Acquisition) Edinim, Edinme Şartlandırılmış tepkisi önce koşullanmış uyarıcı tarafından ortaya çıkarıldığı süre boyunca klasik şartlandırma deneyindeki aşama.
(Acute stres) Akut Stres Genellikle açık başlangıç ve ofset kalıplarla uyarılmanın geçici durumu.
(Addiction) Tiryakilik Onun yokluğunda fiziksel ve psikolojik reaksiyonlar olmadan çalışması için vücudun bir ilaç gerektiren bir durumudur; çoğu kez tolerans ve bağımlılık sonucu.
(Ageism) Yaşçılık, Yaş Ayrımcılığı Yaşlı insanlara karşı ayrımcılık, onun olumsuz kalıplarında ırkçılık ve cinsiyet ayrımcılığına benzerdir.
(Aggression) Saldırganlık Bir başka insana psikolojik ve fizyolojik zarara neden olan davranışlar.
(Agoraphobia) Agorafobi Kaçışı zor ya da utanç verici olan, kamuya açık yerlerde veya açık mekanlarda olmanın aşırı korkusu.
(AIDS) EBES Edinilmiş Bağışıklık Eksikliği Sendromu kısaltmasıdır, bağışıklık sistemine ve enfeksiyonla savaşmak için vücudun yeteneğini zayıflatan bir virüsün neden olduğu bir sendromdur.
(Algorithm) Algoritma Her sorunun belirli bir türü için doğru cevabı sağlayan bir adım-adım prosedürüdür.
(All - or - none law) Ya hep ya hiç kuralı Eşik seviyesinin ötesinde uyarımın yoğunluğu artışları etkilenmeyen aksiyon potansiyelinin büyüklüğü kuralıdır.
(Altruism) Özgecilik Bir kişi kendi güvenliğini veya kendi çıkarlarını dikkate almadan yürüttüğü olumlu sosyal davranışlardır.
(Alzherimer's Disease) Alzheimer hastalığı Kademeli bellek kaybı, entelektüel yeteneğinde düşüş ve kişilik bozulması ile karakterize, kronik organik beyin sendromu.
(Ambiguity) Muğlaklık, Belirsizlik Birden fazla yorumlanması sahip olabilecek bir algısal nesne.
(Amnesia) Bellek Yitimi, Amnezi Fiziksel yaralanma, hastalık, ilaç kullanımı, ya da psikolojik travma nedeniyle bir bellek hatası.
(Amygdala) Amigdala Limbik duygu kontrol sistemi, saldırganlık, ve duygusal bellek oluşumu parçası.
(Analytic psychology) Analitik Psikoloji Kişinin dinamik bir denge içinde telafi edici iç kuvvetlerin bir kümesi gibi görüldüğü bir psikoloji dalı.
(Anchoring heuristic) Sezgisel Kısayol Bazı olay ya da sonucun muhtemel değerlendirildiği zaman orijinal başlangıç değerinden yukarı veya aşağı olan bir yetersiz ayarlamadır.
(Animal cognition) Hayvan bilişi Insan olmayan hayvanların bilişsel yetenekleri; araştırmacılar türler arasında bilişsel yeteneklerinin geliştirilmesi ve insan olmayan hayvandan-insan olana yeteneklerin süreklilik izini sürerler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PSİKOLOJİ BİLİMİ
De TodoYasal Uyarı Bu kitapta yayınlanan her türlü yazı içeren bilgi ve belge, ticari marka ve her tür fikri mülkiyet hakkı , ilgili kişiye aittir, yalnızca sahipleri tarafından ve sahiplerinin izni ile kullanılmaktadır ve telif hakları kapsamındadır. Bunl...